Kehikon valmistumista ootellessa kunnostettiin yhen koristeomenapuun ja yhen viinimarjapensaan alukset. 3 tuntia hikipisaroineen hurahti melkeen huomaamatta. No, kaveri ei oo tottunut tällaseen tekemiseen ja hänestä aika saatto tuntua ikuisuudelta
Liljapenkkiin siirrettiin metsän laidasta varjoliljaa ..ei tiedetä miten sitä on sinne ilmaantunut mut kun sain serkultani valkeaa versiota ja sitten turust ostettua marhanliljaa niin entisestä lavakaulus pottu viljelmästä tuli liljapenkki yks kaks yllättäen..mustaa multaa ja perunalannoketta lisättiin. Mietin jo nyt et pitäisikö penkki syksyllä laittaa harson alle tai pakkaspeiton alle ?? Kolmen lavan korkea penkki on kyseessä, tietääkö kukaan kuin herkkiä ovat talven märkyydelle ?
Meillä marhanlilja on levinnyt pitkin nurmikkoa, jossa pääsee kukkiin ja osa jää leikkurin alle. Se leviää enemmän nurmikon savisemmalla kohdalla eikä mielestäni ole kärsinyt siinä märkyydestä. Valkoinen varjolilja on hiekkapitoisessa kukkapenkissä ja elossa on pysynyt sekin joskaan ei kasva yhtä rehevästi kuin “siskonsa” marhanlilja savisemmalla nurmikolla.
Tarkastin tontin reunan lupiinien varalta, löytyi muutama pieni lehtiruusuke. Valitettavasti tämän kevään ilmiö on koirien jätökset siivottavaksi. Ei ole edellisinä kesinä ollut.
Kasteltu kasvihuoneen vanhaa pölisevän kuivaa multaa, vettä mennyt yli 200 litraa, nyt multa on jo vähän kosteaa.
Hemmetti, kunpa olisi älynnyt repiä muovit alas toisesta kasvihuoneesta toissapäivänä kun osui kevään eka sade kohdalle, mutta eipä älynnyt, nyt on sama vesirumba edessä.
Kesäkurpitsat ja kurkut sain istutettua ulos tuplaharson alle. Talvikurpitsat jäi odottamaan huomiseen vähän tyynempää säätä. Mulla on huoneessa kaksi tainta metrin kahta puolen jotka pitäis saada kuskattua pellolle ja het kohta harson alle. Pienemmät taimet ei niinkään ongelma istuttaa. Tomaattien kastelua vanhalla puolen. Vasta 52 ämpäriä ym. istutus astiaa. Ulkona odottaa laatikoita valmiina jonne istuttelen toisen mokoman suoraan ulos kun alkaa yötkin olemaan lämpöisemmät. Niihin laatikoihin parantelin mullat valmiiksi ja kaiken maailman telineitä värkättiin. Kylvin kesäkukkien siemeniä ja aina kun aikaa ja haluja on niin rikkaruohoja sekä koivun, kuusen ja pihlajan alkuja riittää kerätä.
Minunkin pihassa alkaa olemaan joiltakin osin tilanne että olen karsinut kasveja ja antanut naapurille..Juhannusruusulle isäntä antoi moottorisahaa kun leviää ja leviää. Nyt olen jo alkanut miettiin kahdesti ruohovartisten ostoa kun tota biojätettä tulee muutoinkin jo nykyisistä eilenkin nyhdettiin monta ämpärillistä. Vuohenputkea pukkaa metsän puolelta riittämiin ja liiaksikin.
Taimien istuttelua,hmm,arvasin tämän.
Oon ollu huolissani taimien istuttelusta,jos en ehi laittaa ennenku pitää mennä leikkaukseen.Mussukka toppuutellu,että kyllä minä laitan,joo,kyllä laittaa.Mutta tänään laitettiin ja minä ehin istuttaa 12 tainta ku hän oli saanu maahan kolome ja nekki piti siirtää pikkusen lähemmäs reunaa.
Eikä oikeen kestä neuvvomista
No,toivottavasti ehin laittaa kaikki omille paikoilleen