2026 vuoden ulkopuuhia

Eilen istutettu kurkut ja kesäkurpitsat

Tänään Gele Reuzenit

7 tykkäystä

Tänään istutettiin myös aikaisen perunan taimet

Sekä minä istutin lehtikaalin taimet kasvimaan laitaan ja pari kesäkurpitsan tainta vielä toiseen paikkaan. Isäntä ajoi nurmikon eka kertaa tänä kesänä.

4 tykkäystä

Mistä oot hommannut noin isoja/korkeita harsojen tukikaaria niinku noilla kurkuilla ja kesäkurpitsoilla? Ja noi vikassa kuvassa olevat tosi korkeat?

On ostettu 6m salkoja harjaterästä ja pätkitty tarpeen mukaan. Käytän noita samoja kaaria talvella alppiruusujen peittojen alla. Olleet jo vuosia käytössä.

2 tykkäystä

Katselin just tuollaisia muovisia kaaria Temusta. Iso nippu maksaa muutaman kympin.

Olen ääliö, tiedän. :roll_eyes:

Mulla japanin vaahtera otti hieman nokkiinsa kun pistettiin viikko sitten pihalle ja tänä aamuna oli viiden aikaan aika rapsakka aamu..

Sähkömiehen putkea saa halvalla kotimaastakin ja sopii moneen asiaan pihassa..

Älä ole.

1 tykkäys

Millaisessa paikassa ja lämmössä olet sen talvettanut?

Ostin nyt uuden, kun minun aiempi on kuollut muutama vuosi sitten, taisin unohtaa sen syksyllä ulos. :face_with_peeking_eye:

28.5 eli rapiat viikko vielä.
Pitäs hyvin ehtiä tekemään kaikki,mutta mussukka taas menee töihin varmaanki tämän viikon lopulla :grimacing:

1 tykkäys

Meillon istettu paksuhkoa rautalankaa ja siitä saapi taivutettua hyvin ja sopivia pätkiä,ovat ikuisia.

2 tykkäystä

Minä olen myös käyttänyt harjaterästä perennapenkissä tukemassa kasveja. 2m salkoista taivutin maahan tulevat raudat ja kesällä sitten sidon esim nippusiteella harjaterässalkot makaamaan tukien päälle. Kuvassa näkyy yksi mallirakennelmani. Eipä ole vielä tähän vuodenaikaan tuettavia kasvia :sweat_smile: .

8 tykkäystä

Loistava idea, Juurikki! Harjaterästankoja löytyy, täytyykin itse alkaa väkertämään!

1 tykkäys

Kellarissa jossa voi mennä nollille mut harvemmin ja on lipaston päällä eli ei kylmällä lattialla, käärin ruukun isoon froteepyyhkeeseen ja kun kerran kuussa lorautan tilkan vettä ni nostan pyyhkeen kulmaa..näin oon menetellyt sen kanssa kait jo 7 vuotta..pääsiäisen tienoilla otan käytävälle jossa valoisampaa ja lämpimämpää ja vaihdan multaa ..ruukun olen vaihtunut numeroa suurempaan nyt 2 krt. Nyt maksimi koossa jos meinaa jaksaa liikuttaa …tai muovi ruukku.

1 tykkäys

Vähän aikaa aamupäivällä siirsin polttopuita varastoon.

Taimia,taimia,taimia ja vielä satamäärin jälijellä :pleading_face:
Miksikköhön oon kasvattannu taas nuin palijon,koko kylän tarpeisiin :grimacing:
Vuokraplantulle laitettiin potut ja sipulit.
Huomena härkä ja pensaspapua.

1 tykkäys

Istuttelua ja kastelua. Eipä montaa milliä tullut taivaalta vettä.

1 tykkäys

Viriteltiin tomaattimökkeihin naruja joihin voi kiinnittää runkotomaatteja. Laitettiin samoihin mökkeihin varjostusverkot valmiiksi kun oletettiin että niitä kuumia päiviäkin on tulossa. Yhden kärhöpehkon sykkyrän nyhin irti kun myyrät oli leikannut sen osittain maanrajasta irti ja vein nuotion paikalle odottamaan polttamista. Iltamassa keräilin vielä rikkaruohoja ym. ylimääräistä.

2 tykkäystä

Meillä kiskaisi se talon päälle kaatunut männyn juurakko myös ulkovalojen kaapelin poikki.

Isäntä yritti etsiä vikakohtaa, vaan ei löytynyt. Päätettiin sitten kaivaa uusi kaapeli ja muuttaa samalla valot ja paikat.

Vanhat olikin jo yli 30 vuotta vanhat käpylamput, niin oli ehkä jo aikakin uudistaa.

Otettiin nyt sitten samaa sarjaa jo aiemmin ostettuun korkeaan kaksiosaiseen nähden. Minä rakastan tuota “englannin” vihreää, varsinkin täällä metsätontilla se on mielestäni ihan huippu.

Illalla meillä oli nyt suunnittelupalaveri paikoista, otin kuviakin, koska usein niistäkin näkee eri lailla kuin livenä. :wink:

Huomenna alkaa ojan kaivuu. :sweat_smile:

Tässä siis se jo aiemmin laitettu.

7 tykkäystä

Toinen puoli.

12 tykkäystä