Suokukka, valot on upeet !!! Ja sun piha on upee !
On sulla tossa sepelialueessa kitkemistä, tai siis haraamista jos ei kitkemisasteelle päästä.
Mä jollain tasolla tajusin äsken sun viestiä lukiessa et oikeesti pitäis harata ihan säännöllisesti ettei sit tarttis kerran vuoteen viikkoa käyttää siihen kaikenmaailman rikan poiskitkemiseen. Nyt oon jo katellut että vihreetä alkaa kasvaa ikävään malliin sepelin päälle, mutten kiireisiin vedoten oo tehnyt asialle vielä mitään kuten en ennenkään tähän aikaan vuodesta vielä. Minkä taakseen jättää sen edestään löytää, niinkuin aina ennenkin. Mulla lykkää voikukkaakin taas sieltä täältä sepelillä päällystetyillä alueilla. En oo ehtinyt niihinkään puuttua, pitäis. Jos viikon kuluttua ryhdistäytyisin, ottasin mallia susta ja hoitaisin sen asian kuntoon.
Niin vähän aikaa ? Noin isossa alueessa ?!? Mun on vaikee uskoa kun mulla menee aina ikä ja terveys . Pitää varmaan tosiaan alkaa tekemään sitä useesti !
Millasella haralla teet työn ? Mulla on varmaan ihan väärä työvälinekin, joku jonka täältä löysin muuttaessani ja aattelin että tällä vissiin kovaa maanpintaa harataan rikoista.
Ja koska aina remontit laajenee, tilattiin sitten vielä tuohon oikealle puolelle myös vanhojen lamppujen tilalle samaa sarjaa. Katajien taakse tulee kaksihaarainen korkea ja toisen käpylampun tilalle myös tuollainen matala 1 osainen.
Ne on helpompi laittaa kun betonipaalut ja johdot on jo olemassa.
No kyllä,kauhia stressi että saapi kaikki tehtyä.
Näyttää ennusteessa nyt että ens viikolla yks yhen asteen yö toivottavasti muuttuu parempaan suuntaan.
Eilen laittelin ku tuskassa taimia omilke paikoilleen,nyt näyttää että pikkusen on vähentyneet istutettavat.
Paitsi kolomisen kymmentä kiinan asteria oli piiloutunu terassille ja ne vielä pitää sijottaa ja daaliat ja lobbarit ja maurinmalvat ja ……
Karvari, näyttää siltä et tietyt nimeltämainitsemattomat on tänä toukokuuna kunnon prässin alla kun ihan liikaa tekemistä ihan liian vähän ajan sisällä. Ei meinaa aika ja voimat riittää vaikka yli parhaansa tekee joka päivä. Mut kyl se tästä lutviutuu, asiat aina järjestyy. Pannaan järjestymään, vai mitä ! Tsemppiä sulle sinne täältä. Jos meinaa usko loppumaan ja hermo menemään niin aattele et siellä se toinenkin just tällä hetkellä samoissa fiiliksissä. Ja johan taas jaksaa vielä seuraavat kolkyt tainta rykästä paikalleen
Suokukka, Makoilupäivä, mikä se on . Teillä siellä hyvä pöhinä, hienoa kun saa kokonaisuuden tehtyä alusta loppuun niin ei tartte sitä stressata enää vaan pystyy täysillä nauttimaan työn jäljestä. Mä oikeen tunnen sen fiiliksen mikä sulla tulee olemaan kun sit käveleskelet ympäri pihaa ja annat silmien levätä entisestään lisääntyneessä, täydellisesti viimeistellyssä kauneudessa
Nii, tiiättehän miten siellä pihalla tuppaa käymään. Yhtä hommaa tekee ja toista huomaa alottavansa. Jep.
Mun akuutti homma nyt on tomaattien istutus laastipaljuihin. Tällä viikolla niin monta kuin mahollista koska seuraava mahollinen ahjankohta vasta ens viikon lopulla.
Paljuista vanha multa kottareihin, uutta multaa tilalle ja taimia paljuun. Kottariin mahtuu kahden paljun vanha multa. Kaks kottaria löytyy. Jokunen tomaatti siis jo paljuissa. Hyvin monta jäljellä oottamassa tyhjennettyjä paljuja.
Kottarit saatava tyhjäksi siis, ja vanha multa tiettt hyötykäyttöön. Hmm… Löytyy sanomalehtiä, ja eilen leikattua ruohisilppua reilusti. Puutarhurin ilmiselvä ajatus on Uusi Kukkapenkki.
Pikkusateessa äsken samantien tuumasta toimeen.Sinne uppos. Puol tuntia meni ja aluskerrokset on valmiina. Kolmisen metriä uutta penkkiä kohta käytössä.
Nyt tomskuja istuttamaan, paljuja tyhjentämään ja uutta penkkiä tekemään. Niin ne hommelit lisääntyy puutarhassa kuin rikkaruohot, vauhdilla ja hillitsemättömästi. Niinku tiiätte
Mulla oli samanlainen pöhinä päällä 30 vuotta sitten. Lapset ja isäntä nukkuivat kun minä keskellä yötä tein kukkapenkkejä. Sit kun oletin sen olevan valmista niin eikö mitä, uutta ajatusta pää takoi jatkuvaan.
No nyt kun pitäis olla vain katseltavaa niin onkin rikkojen keruuta ja kasvustojen jakamista ym. Työt on vain muuttunu ikävimmiksi. Rikkojakin sataa taivaasta vissiin kun aina uutta ja uudenlaisia löytyy. Tuuli tuo ja linnut kakkii jos minkä siemenseoksia. Aina kun kävelen tuolla katselemassa niin nyrkit on mullassa ja rikkoja täynnä.
Sit on vielä näitä uusia villityksiä esim. MUUTAMAN tomaatin kasvatus ym. Eilen juttelin isännälle että vois pitää yhden pekkaspäivän niin kuinka ollakkaan tänään se on. Vettä tullu kokopäivän joten käytiin ruoanhaussa kaupungissa.
Mullakin oli pöhinä päällä 20 vuotta sitten kun tämä minun mummon mökki rakennettiin. Että sitä jaksoi. Nyt ei enää, pienentää ja osin joutuu lopettamaan. Mutta nauttikaa niin kauan kun pystyy, penttiläinen ei hevillä anna periksi.