Muutamia rikkisiä poistettu,kalakki laiton kukkapenkkiin ku on tullu sammalta.Istuskelua terassilla auringonpaisteessa ![]()
Mä oon istuttanut tänään melkeen koko päivän. Valmis kukkapenkki piteni vähän yli metrin verran et sain kullerot istutettua. Rikat kitkin ja mullan harasin penkin aiemmasta osuudesta ja kastelin sen mitä sadevesitynnyrissä oli. Huomenna ennusteissa sadepäivä, toivottavasti tynnyri täyttyy taas.
Haen kohta kasvimaalta lipstikkaa ja raparperia huomisen sadepäivän keittiötarpeiksi.
Isäntä sai vihdoin valmiiksi ulkovalot.
Nyt on kaikki samaa sarjaa. Hän jopa sanoi, että kummeksui ensin kun halusin “brittivihreät” valaisimet, mutta nyt kertoikin, että ne ovat todella hyvä valinta tänne. ![]()
On sulla siellä oikee paratiisi , niin ihmisille kuin koirille!
Kaunista, Suokukka! ![]()
Hyvin on muutkin huhkineet, Kurppakin tosta noin vaan seinän maalannut. Itse olen vaan pällistellyt pihalla. No ajoin sentään nurmea vähän, että jotain sentään.
Siellä ne kellarikyylät kököttääkin. Ja on siinä sen verran ulkopuuhaakin, että annoin ittekseen tulleille saniaisille multaa.
Vähän kitkentää ja kastelua. Varjoliljoista 2 liljakukkoa bongatyu ja tapettu.
Tiiättehän miten se menee. Alat tekemään puutarhassa jotain nopeeta pientä, päädyt tekemään jotain ihan muuta ja jonkun tunnin kuluttua lopettelet hikisenä ja uupuneena kolmatta. Nii.
Mä aattelin istuttaa viimesen tomskun ruukkutaimeni. Keskeneräinen uusi perennapenkki ootti kompostikerrosta ja aattelin sen nopeesti ekaks hoitaa ennenku sade alkaa. Sitä varten piti nostaa kompostikehikko maasta, ja siihen tarttun apuvoimia. Mies mukaan pihalle. Huomattiin et kehikkoa tarttee muokata et sen saa yksinkin tyhjennettyä. Miehelle päivän työlistaan.
Perennapenkki sai komposti- ja multakerroksensa. Kompostia jäi jäljelle. Mihin? Oli keskeneräinen maankaivu- ja - parantelutyömaa keltapäivänliljojen ympärillä. Siihen loppukomposti maatäytöksi. Ensin tietty pitää paikka kaivella loppuun ja vuorata sanomalehdillä.
2,5 tunnin kuluttua lopeteltiin. Se tomaatti on edelleen ruukuttamatta. Ja keltapäivänliljapaikka kesken.
Niin tyypillistä! ![]()
Tänään kotipuhan kasvimaan siivous,mussukka putsas rikkikset minä harvensin porkkanat ja palsternakat ja levittelin katteet.
Tosi palijon tuli ihanaa katetta joka penkkiin.
Pelottaa pikkusen mikä til@nne huomena,oon teheny tänään palijon hommia ![]()
Eikös sun pitänyt vaan neuvoa ja katella sivusta kun mussukka tekee. Nyt ei menny ohjekirjan mukaan ![]()
Ei kannata mitätöidä leikkaushyötyä.
Myö istuskellaan verannalla nautitaan sateenropinasta.
Niin tuttu juttu tuo Nuun puuhastelu. Minäkin hiottelin aamun sisäpuuhissa ja kuusi tuntia iltapäivällä ulkopuuhasteluissa. Violetin pavun taimet on pitäny jo monena päivänä istuttaa heti ensitöiks kun ulos menen. Niin jäivät vielä tänäänkin istuttamatta. Yhden ainoan ruusupavun taimen onnistuin vain saamaan siemenistä minkä sain tänään kuitenkin istutettua. Tomaatin taimiakin olis vielä viisi tähteenä. Kesäkukkia kylvin kaidelaatikoihin osan jotka oli tarkoitus jakaa mutta nyt ne pursuaa edelleen jakamatta. Ovat kuitenkin omista kylvettyjä että työ vain menee hukkaan jos ne on menny yli ikäiseksi jakaa. Ehkä huomenna iltapäivällä taas jotain aikomuksia toteutuu tai sittä ei. Sadekin vähän on häirinny kun aamupäivät satelee.
Meissä on tehoa niin paljon et se on pakko jakaa moneen suuntaan. Ei me turhaa olla penttiläisiä ![]()
Nii,ei menny,muttaku ei tuntunu pahalta ja tein pikku jaksoja ja kävelin ja seisoskelin välillä.
Tänään maksan siitä,pää ja niska on kyllä kioeät.
Pitäs vuokraplantulle lähtiä,mutta mussukka ei aikonu ottaa kyytiin ![]()
Hyvä Mussukka
Taitaisit tarvita toipumisajalle pakkopaidan ja talutushihnan. Otahan iisisti.
Osut varmaan oikiaan ![]()
Polkujen perkausta, pitää vielä juhannushuviksi hakea kuormallinen haketta, se on liikaa maatunut, vaikka olen kaikki haravoidut kävyt ja neulasetkin vienyt poluille.
Vihdoinkin kasteluvapaata, niin ehtii muutakin.
Vaan kyllä on raikasta ja kaikki kasvaa hurinalla, kun tuli vähänkin vettä.
Kitkentää ja pensaiden leikkuuta.









