2026 vuoden ulkopuuhia

Täällä satanut koko päivän enemmän tai vähemmän, joten ulkopuuhat muuttuivat kasvihuonehommiksi. Siivoilua, narutukien asentamista ja rikkojen poistamista jne. Näyttää,että Gardeners Delight kypsyy varhaisimpana.

10 tykkäystä

Minä olen todennut hevosen kavioraudan näppäräksi työkaluksi rikkojen poistoon varsinkin laattojen välistä. Ruohosipulin poistoon voi olla lapio toimivin väline.

Pensasaidat leikattu.

1 tykkäys

Etkö käytä ruuanlaitossa? Ne sipulit ovat melko syvällä, kyllä pitäis ylös tulla kun lapiolla kaivaa.

Tänään vähän fyysisempää hommaa. Meillä on tuossa grillimökin ja raparperi-alueen välissä tuollainen ärsyttävä keskeneräiseksi jäänyt alue, jossa on vain soraa ja rikkaruohoa. Kuvassa näkyvä putki tulee maan alta, siinä on sähköjohtoja ym. mitkä menee mökkiin.

Tänään päätin, että siistin sen vihdoin. Juurikangasta alle ja kiviä päälle. Mies toi traktorilla kolme kauhallista kiviä tuohon grillimökin taakse, mihin traktorilla pääsee. Siitä otin kiviä ämpäri kerrallaan ja peitin tuota aluetta. Yhdessä illassa sain ton verran tehtyä, homma jatkuu myöhemmin!

9 tykkäystä

Hienon näköstä ! On siinä muutama sanko kiviä kannettu :+1: Selkä varmaan kiittää :face_with_hand_over_mouth: Näyttäs ettei oo kovin jyrkkä rinne, eli kun se on valmis siinä nähtävästi pystyy kävelemään ilman et valuis kivien päällä rullaten tonne raparperipuskaan ? :smiley:

Jos on kävelijällä valumavaara tai kiviä sen verran ohkanen kerros et kävelijä saattaa saada kankaan esille, niin vois laittaa tonne joitakin isoja murikoita ihan sitä kangasta vasten, niitä pitkin vois harppoa turvallisesti.

1 tykkäys

Miehen kanssa parturoitiin hedelmätarhaa. Mies niitti raivarilla ja ite nypin viimeistelynä hedelmäpuiden ympäristöjä puhtaaksi. Kaikkialla oli vyötäröön asti ylettyvää leinikkiä ja koiranputkea, meidän mielestä ihanan näköistä. Voittaa viime vuoden taistelut leppien ja ohdakkeiden kanssa! Levitettiin käytäville loput kutterinpurut, joita haettiin viime vuonna remontoitavasta talosta. Oli win-win; meille ilmaista katetta ja heidän ei tarvinnut viedä maksullisena kaatikselle.

3 tykkäystä

Luit ajatukseni, Nuu. Pitäisi saada jokunen liuskekivi tonne, tai jotain laattoja, joita pitkin voisi sitten kävellä tuosta.

1 tykkäys

Joo ja ei noiden pyöreiden liikkuvien kivien päälle vaan turvallisesti maata vasten josta ne ei pääse valumaan eikä liikkumaan.

1 tykkäys

Oot oikeassa. Pitäisi saada paksuja liuskekiviä jostain!

3 X LAVAKAULUKSESSA ja aivan sikana kiinni kasvualustassa ja epäilen et puunjuurien seassa ..istutus moka kertakaikkinen, niin paljo ruohosipulia ei kaks ihmistä syö..siksi oisin osan kaivanut ylös.

1 tykkäys

Siin on riskinä ruusuorapihlajan juuriston vahingoittuminen ja siksi en ole ronskimpia keinoja käyttänyt.

Kottarit säästäisi hartioita ja olkapäitä.

Tulee hieno. :blush:

2 tykkäystä

6 tykkäystä

Ei pääse kottareilla tuonne. Paikka on rinteessä ja tuon putken yli ei pääse. Se kivikasa on siellä takana. Eli ämpärillä mennään. Kyllä tuo aika nopeata oli, jalat on tänään kipeet mutta ei selkä eikä hartiat yhtään. Aion ennen juhannusta saada tän valmiiksi.

1 tykkäys

Hyvää treeniä koko kropalle :+1:t3:

2 tykkäystä

Kottarit pitää lastata reilusti etupainosiksi.

Tuollainen kuorma venyttää olka-kyynärnivelet ja käy selän päälle.

1 tykkäys

Normi istuttelua, kylvämistä ja kastelua.

Tänään oli aika aurinkoinen ja tyynehkö päivä, lämpötila ei kohonnut yli 20 asteen. Mulla oli vapaapäivä. Kävin soutelemassa ja kahvittelin veneessä laineiden keinutellessa. Ei hassumpaa, noin vähätellen sanottuna. Sit kävin hoitamassa kaverin kukkapenkin jatkeen kuntoon, jäi edellisellä kerralla syyspäivänhattuosuus vähän kesken. Pieni työ oli enää, ja nyt on hakkeella viimeistelyä vaille valmis.

Illansuussa alkoi vähän ripottelemaan vettä ja huomenna pitäis olla kokonaan sadepäivä. Sehän meinaa sitä että nyt täytyy kastella. Jo ennestään mukavan kosteat kukkapenkit on nyt juotettu ja sadevesiastioissa on taas tilaa. Sellasta rauhallista kastelukannun kanniskelua pihalla :sun:

4 tykkäystä

Maantien varrella olin kukka-alueen siivouspuuhissa. Nokkosia, horsmia, rönsyleinkkkiä ym. ylimääräistä. Kevätvuohenjuurien kuihtuneita kukkia keräsin ja ajattelin että en tainnu keretä niitä kukassa nähdäkkään.:thinking: Neljä kottaria sieltä lähti tavaraa ja jäi vielä kesken. Hyvä et riittää puuhaa tuleville päivillekkii, :blush: Äsken kastelin tomaatit ja ruukkukukat. Isäntä kasteli kurpitsat ja kurkut.

2 tykkäystä