2026 vuoden ulkopuuhia

Täällä on kuivaa, sen pienen viikon takaisen sateen anti oli heikko ja tuuli ja kuumuus on hoitanut loput.

Eli eilen kastelua ja sama jatkuu tänään.

1 tykkäys

Etikoin betonilaattojen välit ja kivipuutarhan jossa siis koristekiviä+ukkelin vesiaihe ..illalla kastellaan taas kun ilma viilenee. Muuhun puuhaan on ollut liian kuuma, piha on ko tropiklandia.

1 tykkäys

Pesin seinän eilen ales leikatun alppikärhön kohdalta ja maalasin tukirakennelman.

Rapsin irti sokkelista ironneet palat ja tein tartuntarappaukset valmiiksi.

Kitkin pari saavillista ja kastelin ruukut ja vähän muuta. Tosi pistävä auringon paiste koko päivän.

3 tykkäystä

Tätä lääniä on liikaa. Oon ulkoiluttanu ruohonleikkuria ja aina, kun kerääjä tuli täyteen, siirryin kitkemään kirsikoiden alusia ja tyhjäsin heinät sinne katteeks. Voiton puolella, mutta valmista ei tullu. Puhti loppu. Tuli siinä tosin väsättyä valmiiks paikka seuraavalle porkkanapenkille. Syksyllä ei tarvi kui piilottaa siemenet.

3 tykkäystä

Kukkapenkkiä kitketty. Jäi kesken, ei vaan jaksanut helteessä. Meillä oli 28 astetta varjossa, mitä lie ollut täydessä auringossa.

6 tykkäystä

Tämä oli taas näitä päiviä

On armas mulle aallon tie,
Ja veet hyrskivät.
Kun myrskytuuli purtta vie
Ja veet tyrskivät.

Kävin viemässä juhunnusvieraat mantereelle. Vastatuulessa roiskutti reippaasti. Tukka märkänä kävin kaupassa. Leipää ym toin vedenpitäviin kasseihin pakattuna. Kastuin myös tullessa.

Nukuin päikkärit, kastelin ja luin kirjaa.

2 tykkäystä

Ison perenna-alueen kitkentää. Tänään sain vihdoinkin istutettua loputkin taimivaihdon kasveista, kurjenmiekat siis! Niitä olikin paljon!
Kiva saada tätä ikuisuusprojektia eteenpäin, mutta paarmat olivat riesana. Sairaan kuuma päivä!

7 tykkäystä

OhiiOhoi

Nyt jäät tyttösein!
Pian palaamme jällehen.

Olet sinä aikamoinen sissi.

Voiton puolella jo.

Harvinaisen tylsää puuhaa.

N.3h.

5 tykkäystä

Rastas verkko viritettiin mansikkamaan ylle. Kova tuuli teki hommasta työlään mutta siellä se nyt on.

9 tykkäystä

Mun täytyy tänään saada tämä kivihomma valmiiksi. Onneksi on tuulinen päivä, ei paarmat vaivaa! :grinning_face:

9 tykkäystä

Tänään etupihan etimmäinen penkki käsittelyssä.
Revin pois kaikki kellokukat(joku valakia) leviää ku rutto.
Ja kas sielä alla yrittää liljat noussa,osa ihan rimpuloita ja hentoja.Saa niitä oottaa nousevaksi.
Ja,pioniunikko taas vallannu itelleen alaa,on jo liian leviälle päässy.Ootan että kukkii ja sitten nostan osan pois.
Ympäristön siistimistä,piti heittää pois,niska e8 kestä vielä pitempiä sessioita :grimacing:

1 tykkäys

Ota varovasti nyt! :face_with_raised_eyebrow:

Laitoin mansikkalaatikoihin verkot. Ei kyllä nämä mun ruppanat ihan pärjää vertailussa tuolle Töniksen viljelmälle! :joy:

8 tykkäystä

Mansikat on verkotettu ja kastelulannoitin Polkat koska niissä on ihan valtavasti raakileita jos jaksaisi kasvaa vähän kokoa

1 tykkäys

Honey kypsyy ensimmäisenä vähän punaista jo näkyvissä

8 tykkäystä

Heinähommat on jatkunu. Leikkuri vaihtu kevytraivaussahaan siimapäällä. Ihana tuuli, ei ensimäistäkään paarmaa.

1 tykkäys

Sain talon sokkelin rappauksen korjattua. Ensimmäiset mansikat pakastettu. Kasteltu ruukut ja syötävät kasvit.

2 tykkäystä

Eteenpäin pääsin tämän kanssa, mutta ei tullut valmista vieläkään. Otan iisisti jalan kanssa, nyt homma on kuitenkin ihan loppumetreillä.
Tuon viimeisen nurkan teen ehkä vaan hakkeella, kiviä on ihan turha jatkaa tuonne pitkälle grillimökin taakse.

4 tykkäystä

Mainiota rehkimistä tänään teiltä kaikilta, hyvä te​:+1: :heart_exclamation:

Mä en oo joutunut tänään hikoilemaan pihalla mitä nyt auringon kuumuudesta vähän. Kastellut oon ja katteita levitellyt. Muuten elellyt ja oleillut niinku normaalit sosiaaliset ihmiset tekee. Joskus harvoin pitää ryhdistäytyä ja vetästä siistimpi pusero päälle, tänään oli sellanen päivä :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 tykkäystä