Keväällä Thaimaasta ostettu Adeneum kukkii.
Hei profiili 132510 (ei nimimerkkiä), jos olet Pirkko joka laittoi minulle viestiä niin tiedoksi että sinulle ei voi laittaa takaisin hölöä.Laitoin yleiselle palstalle sinulle viestin äsken.
Se on Pirkkis =)
Pirkkis on 16703. Pirkkis1 näyttää olevan tuo 132510. Jos siis profiilinumero 132510 / nimimerkki pirkkis 1 laitoit minulle
hölöä, niin ota yhteyttä ylläpitoon. Tässä tuli jo osa tarvitsemistasi tiedosta
Ostin Lithopsin siemeniä ebayn kautta ja sain kaupan päällisiksi kaksi Adenium obesum hybrid -siementä. Lukaisin koko ketjun läpi ja nyt odottelen mielenkiinnolla, itävätkö ja jos, niin saanko ne koskaan kukkimaan, jotta selviää, millaisia kukkia ne tekevät.
Vein lasitetulle terassille toukokuun lopussa kaikki Adeneumit, nyt on 2:ssa jo kukkanuput!
Hei Kaikille olen uusi " EMMA " ( Adenium obesum ) kasvattaja. Kuvan mukaan sen pitäisi olla tummanpunainen. Muta kun tämä on ensimmäinen enkä tiedä sen kasvatuksesta mitään. Kukka on aurinkoisella ikkunalla mutta onko se liian kuuma paikka ja sen kastelu sekä lannoitus. Olen pitänyt kastelussa niukkaa linjaa koska sen nimi on aavikkoruusu ja oletan että se on kuivan seudun kasvi jo paksut lehdet ovat tyypillisiä kuivan seudun kasveille. Olenko yhtään oikeassa ?
Tiedoista kiitollinen Masavaan.
Mulla adeniat ovat ikkunalla, johon paistaa koko päivän aurinko. Kastelen niukasti talvella, mutta kun kukkivat vaativat paljon vettä. Lannoitetta annan vähän kasvukautena.
Vihdoinkin!
Bongasin eilen huutiksesta adenian pistokkaan ja se on nyt minun.
Kiitos kasteluvinkistä luulin että täytyy kastella niukasti aina.
Täytyy kastella hiukan enemmän ja antaa vähän lanoitetta
Emma on kukkinut koko kesän.
Minullakin alkoi " Emma " kukkia ja nuppujakin on kasvamassa
Pidin sitä aluksi niukalla kastelulla ja lannoituksella.
Nyt kastelen normaalisti ja annan lannoitusta usein kasteluvedessä.
Onko hyviä vinkkejä kastelun ja lannoituksen suhteen.
Kun istutetaan uudestaan niin onko mullan suhteen
jotain erikoista seosta vai laitanko normaaliin kukkamultaan.
Nämä ostin kukkivana kaupasta reilu vuosi sitten. Hyvin ovat viihtyneet ja tänä kesänä kukkineet. Korkeamman korkeus mullan pinnasta on 60 cm.
Pienen tauon jälkeen nämä kukkivat taas .
Aavikkoruusun täytyy vissiin olla aika vanha kukkiakseen? Aika nopeasti kuitenkin kasvaa, luulin että on paljon hitaampi
Jos nää tätä vauhtia kasvaa niin ovat aika valtavia kun alkavat kukkimaan, miten leikkelette näitä? Latvonko? Vai antaako rehottaa vaan? On niin ristiriitaista tietoa näistä ettei tiedä mitä tekisi. Nämä on nyt n.7kk ikäisiä
On upeet oprineidin aavikkoruusut!
Tämähän se, kiitos tunnistamisesta. Nyt kun saisi sen kukkimaankin.
Kevät on näille tainnut tulla. Vasemmanpuoleisessakin aivan pikkiriikkinen uuden lehden alku. Viime kevään kylvöksiä, kaikki erivärisiä. Kolmas on muovimukin alla, jos vaikka juurtuisi. Meni varresta lötköksi. Katkaisin terveeltä kohdalta ja nyt juurtumassa. Saas nähä kuin käy.