Näin videon, jossa pienen taimin latva poltettiin kolvilla ja sitten sen jälkeen leikattiin saksilla latva poikki.
Seuraavaksi laitettiin leikattuun"emon" latvaan vaaleanruskeaa “kanelia”. Mitähän tuo “kaneli” oli?
YouTubessa on useita videoita.
Mahtaneeko se sopia kosteseen kohtaan?
Hemmetti, kun ne ei puhunut englantia ollenkaan.
Luulenpa, että sinä vedät minua höplästä.
Olit sittenkin oikeassa, että se on kaneli. Tuossa puhutaan Portugalia ja kyllä se sanoi canela.
Kuva kaapattu YouTubesta.
Minulle tuli tänään nämä siemenet.
Jospa laittaisin jo nuo siemenet itämään.
Nyt minäkin huomasin, että otsikko on väärin, sillä Adenia ei todellakaan ole Aavikkoruusu.
Adenia kuuluu passiokasveihiin ja Adenium on mehikasvi ts. Aavikkoruusu.
Yhteensä 10 siemenestä 3 ei toiminut. Yhden vahingossa kastelin, toinen oli jotenkin poikki, kolmas ei vain herännyt.
Oikein hyvin pienet taimit kasvaa.
No niin, tänään latvoin nuo isommat taimit ja pistin erästä jauhoa leikkauspintaan.
Jee, uusia versoja tulee jo parissa taimissa.
Tein niin, kuin youtubessa kerrottiin, että kun taimissa on n 6 lehteä, niin sitten latvat leikataan.
Kameran objektiivi ei mahtunut tuohon, kun yritin macrokuvan ottaa. Siksi tarkennit on hölmösti.
Täytynee jossain vaihdessa pistää uudet siemenet itämään.
Noita vois kokeilla,tilata siemeniä joskus,kaunis kukkana.
Minä heitin ne siemenet pois, kun ne alkoi homehtuu myös laudalla. Aika kovia ohkasia ne siemenet oli.
Oletteko saaneet aavikkoruusua kukkimaan. Minulla on tosi vanha mutta ei ole koskaan kukkinut.
Vaikka puutarha sivulla luki, että ne nuorena kukkii, mutta ei vain vielä minulla ainakaan. Minulla on niitä 5 taimia.
Yksi niistä on hitaasti kasvanut, mutta tehnyt runsaasti versoja. Muut nopeasti kasvoi, mutta tekivät 3-4 versoa.
Lstvoin ne viime vuonna.
2 vuotiaat pennut heräilee jo.
Nyt otin pois etelä ikkunalta Aavikkoruusut, kun huomasin, että ne kärsii liian kuumasta. Jopa yksi taimi oli ihan kuivana ruttuna.
Ehkä ne on jalostettu vain huonekasviksi ja siten ei kestä suoraa aurinkoa.
Ajattelin heittää ne aavikkoruusut pois, kun näyttää ettei ne kasva tai ne kasvaa hitaasti.
Vie turhaan tilaa.
Katselin joskus terveyskeskuksen rappukäytävässä aavikkoruusua. Siinä oli muutama pieni lehti ja monta kukkaa. Paikka oli viileähkö ja siihen tuli runsaasti hajavaloa. Oli se mielenkiintoisen näköinen, Tykkäisin siitä itselläni mutta ei ole sopivaa paikkaa.
Kyllä minä heitin 3 pois ja jätin 2 jäljelle. 2 ihan siksi, kun huomasin, että ne on “elossa”.
Lisäksi kaikki kliiviat lähti.