Jes! Ne on just niitä! Olen hukannut kaikki lehtiset. Kiitos Kaisaliisa myös. Nyt tiedän mitä minulla on. Eli Kurpitsan mainitsema ruusuliisa lienee tämä ‘ruusumainen ahkeraliisa’? Onko ne siinä lehtisessä enemmän punaisia vai vaaleanpunaisia?
Sitä samaa minäkin kyselen. Pirilässä on muistaakseni myynnissä Ruusuliisaa. Onko Ruusuliisa kerrottu Ahkeraliisa? Eli käy varjoon?
Katso ruusuliisa otsakkeen alta, siellä on paljon kuvia. On kerrottu ahkeraliisa, käy varjoon:)
Moonriver, olivat “punaisia valkoisin merkein”, eivät vaaleanpunaisia. Minä tilasin väriä “mansikka”, siinä pitäisi olla enemmän valkoista kuin punavalkoisessa. (Mansikka, hmmm?)
Minäkin ostin ruusuliisaa, väriltään “voimakas pinkki”. No sain totisesti mitä tilasin. Voimakas on, hui! Tuntuu, että siinä on suorastaan sellainen neonhohde.
A.i.k.a, laita ihmeessä kuva, näitä on ilo katsella!
Heh, kukkia on vasta yksi, joten jouduin ottamaan oikein potretin. On tämä aika tuikea väri.
Näkyyhän sitten kauas, hieno!
Kiva vappuväri. No oikeasti on tosi kaunis !
Menestyisiköhän ahkeraliisa hautuumaalla? Paikka on varjoisa. Ajattelin, että mummoni haudalle olisi kiva laittaa muutama itse kasvattamani ahkeraliisa.
välke, kyllähän se siellä menestyy - ainoa isompi ongelma lienee se, että jos ei siellä kovin usein kukaan käy, se kuivuu helposti ja syntyy mielin määrin kukkaroskaa ja se kukintakin voi kärsiä, jos ja kun kuihtuneita kukkia ei poisteta.
Kyllä menestyy, oikein hyvin.
Äh, aina pitäisi muistaa että seuraavalla sivulla voi olla jo jonkun toisen vastaus…
Kiitos vastauksista, juuri tuota kuivuneiden kukkien nyppimistä pähkäilinkin.
MarjaBee…;)) Sitä vakuuttavampihan on vastaus, mitä useampi sellaisen antaa - varsinkin jos ja kun ne ovat yhteneväiset…
Viimekesäisistä ihanan hempukoista ahkeraliisan siemenistä kasvatettujen liisojen kukat näyttävät nyt paljon tummemmilta. Onkohan tuo ihanan vaalea väri ominaisuus, joka ei periydy?
Minullakin tuli noita Ahkeraliisoja niin paljon,että laitoin loput penkinreunaan puolivarjoiseen paikkaan. Mielenkiinnolla seuraan miten maassa viihtyy. Parvekelaatikoissa on ollut pohjois puolella jo monena vuotena kun en oikein muita saanut siinä viihtymään.
Nämä hempukat tykkäävät kukkia parvekkeen kaiteen varjoisassa suojassa:
Näin kauniisti ja rehevästi täydentävät mustasilmäsusannan ruukkua LukinLiljalta saadut ahkeraliisat, loput liisat kukkivat toisaalla. Sain viisi valkoista tainta, joista yksi nyt sitten paljastuikin punaiseksi! Onkohan LukinLiljalla jossain se valkoinen taimi punaisena...
Ahkeraliisa on nimensä veroinen kukkimaan:
Ostin alkukesästä tyttären rippijuhliin koristeeksi pari Uuden Guinean Liisaa (Ahkeran liisan serkkulikkaa, otaksun). Kukat ovat olleet kesän pihalla ja kukkineet runsaasti.
Kysymys: voiko Uuden Guinean Lissuja talvettaa sisällä ja millaisissa olosuhteissa. Onko kellään kokemuksia?