Kiitos kaikille mukavista kommenteista! Innostuin pitkästä aikaa niitä tekemään. Materiaalia minulla on vaikka lampaat söis. Jäi aikanaan varastoja. Silloin piti olla kaikenlaista kun tein niitä paljon. Oon vähän sellainen työnarkomaani, aina täytyy kädet olla liikkeessä:) Yritän opetella rentoutumaankin. Puutarhassa siihen pystyy.
Ensin ajattelin etten kehtaa tänne upeiden käsitöiden rinnalle laittaa tätä kuvaa, mutta laitanpa
. Minulla on jokin "siivousinto" meneillään ja inhotti kun ei ikinä sopivaa (toimivaa) kynää löytynyt mistään. Nyt löytyy....
Hauska idea ja toteutus, Eleonora. Onkos nuo ihan tavallisia peltisiä säilyketölkkejä päällystettyinä jollain, millä ? Naru on kiva erikoistehoste !
Tosi kivan näköisiä. Hieno idea!
Kiitos! Juu ne ovat suolakurkku-, karkki- ja kahvipurkkeja. Ja päällä paperikasseista leikattua paperia (siksi niissä vähän näkyy saumoja, mutta onpahan kierrätysmateriaalia sekin).
hyvä idea!
Ompa hyvän näköisiä! Siis metallipurkkejako?
Yhtään ei kuule kalpene muiden käsitöiden rinnalla -älä turhaan vähättele.
Miten tulikin ennakoitua peltipurkkitarvetta ja poimittua metallinkeräysroskiksesta just tässä yhtenä päivänä kolme purkkia. Tai tein siis vaihtarin kun vein kassillisen omassa huushollissa kertyneitä pienempiä purkkeja. Voisi vaikka tapetinjämää kietaista niitten purkkien ympärille, ja narua perään.
Toi tapetti on tosi hyvä keksintö, Paulastiina!
Hienoja purkkeja, eikä kalpene minkään rinnalla, päinvastoin. Tosi hyvä idea ja kauniita tuon narun kera. Isosta suolakurkkupurkista saisi kivan näköisen roskiksenkin... saakos lainata ideaa?
Itse päällystin joskus tyhjiä kissanruokapurkkeja ja spriglers-purkkeja tapetilla, mutta tuo paperikassi ja naru on vielä kauniimpaa.
Perunalastupurkkejä minä olen päällystänyt servettien kanssa, samoin muita pahviaskeja.
Mullakin yksi tapettirulla jo valmiina
. Tähän päällystämiseen tulee himo...harmi kun piti välissä kerätä "sotkut" pois kun tulee vieraita. Ideaa saa tietty lainata.
Osa noista purkeista on niitä metallisia, mutta nuo pienemmät ovat pahvisia. Kun aloittaa tuon narunkiertämisen niin pyykkipoika on muuten hyvänä apuna, että saa narun pysymään paikallaan.
Heitin äsken eteisen seinälle puuttuvat tapetinpätkät ja kahden purkin ympärille kietaisin jämäpaloja. Paalinaru ei vaan taida olla hyvä vaihtoehto, pitää katsella jotain muuta siihen loppusilaukseen.
Minäkin olen harrastanut tapetilla päällystämistä. Pysyy pätkän sukat ja pipat järjestyksessä. Tapettia jäi yli melkein rulla, niin sain tuunattua monta pahvilaatikkoa.
Samoin olen tehnyt minäkin. Tämä kopiopaperilaatikko. Pohjaa pienensin.
kenkälaatikko
Upeita lootia, memuli. Liisterilläkö on tapetit liimattu, vai millä liimalla?
Liisterillä olen liimannut. Yläkuvan laatikon alaosalle ei ole tehty mitään. Toisiin kyllä maalasin maalilla alaosan. Siniseen tapettiin sininen maali, punaiseen punainen, vihreään vihreä. Tapetti on jotain tosi wanhaa paperitapettia, jota oli siis kolmea väriä. Jouluksi tein viidelle nuorelle, omille ja siskon lapsille, "sosiaaliavustuslaatikon" , johon laitoin kaikkea pientä tarpeellista (nuudelipussia, kastikepussia, mauste...) Eli näitä tehdään taas tulevana jouluna. Kahdelle pikkunassikalle noihin laatikoihin laitoin lastentapettia, keijukaista, ja sinne pieniä vaatteita, ja muuta krääsää.
Tuopa on mainio idea. Nuorille, vasta kodin perustaneille on ihan arkitavarat joka tapauksessa tarpeen, mutta muovikassissa vietynä eivät erityisen omaperäisiä.
Tässä vielä tämä muinoin tekemäni sipsipurkki. Siitä tuli takkatikuille säilytysrasia. Sitä ei ole enää, kun koira söi sen.![]()
Minä olen päällystänyt Ikean vanerisia lehtilaatikoita kirppiskankaalla. Nuo laatikothan myydään pintäkäsittelemättöminä. Pintaan olen sivellyt oikein ohutta vesierikeeper-seosta pariin kertaan.