Kiva kun joku muukin tykkää tönöstä kuin minä itte :-))
Kiitos kommenteista ja vielä ihanista semmoisista, niitä on aina niin niin kiva saada, jotta tietää, mitä mieltä muut on. Ettei käy niin, että itte vaan tykkää. Tosin, ei kai kukkaa paa tänne, että onpas typerä (nauraa itteksensä). Voisin laittaa joku päivä muitakin kuvia, jahka kerkeen. Kotona on nii kiire, töissä olis enempi aikaa (ja taas nauraa itteksensä).
Valettiin kynttilöitä lasiastioihin missä on aiemmin ollut kynttilöitä ja myös jogurttipurkkeihin kun kynttilämassaa jäi yli. Käytettiin vanhoja kynttilänpätkiä, niistä sekoiteltiin erilaisia värejä. Hauskaa puuhaa ja ihan kivannäköisiä tuli. Sydänlangan ostin askartelukaupasta. Luin ohjeista vasta kun kynttilät oli tehty että sydänlanka pitäisi laittaa tietyn päin. Nyt se sydänlanka meni miten sattui. Tietääkö kukaan vaikuttaako se, miten päin sydänlanka on, kynttilän palamiseen? Kynttilät menisivät lahjaksi joten niitä ei voi koepolttaakaan.
Tota sydänlankajuttua en oo enne kuullukkaan. Mää oon kans joskus tehny noita, mutta ei sillo ainaka tommosest mittää puhuttu. Ja kaikki tuli poltettuu.
Laitan mun pahvimökin perrään vielä nämä töttöröt. Ne on tehty kans tosta samasesta pahvista. Maalasin sisältä kuultavalla ruskealla ja päällipuolen valkoisella maalilla. Tulostelin noita kuvia ja leikkasin kuviosaksilla ja liimasin töttöröön. Samoin liimasin pitsinjämiä ja toi roikkuva hapsunyöri jäi yli mun sänkyverhostani -joskus.
Multa taisi karata mopo käsistä, kun tein näitä 20 kpl. (älkää luulkokaan, että mulla olis nii paljo ystävii, sukuki on surkeen piäni). Mut säästetää vaiks ens jouluun. Näihi voi laittaa karkkei tai mitä sit miälee tullee. Mää vei yhrel ihmisel tämmöse ja siihe mahtu tasan neljä niitä alkon minipulloja. Töttöröistäkin tuli siis lähes ilmaset.
Upeeta memuli, taas
Ai että näitä memulin luomuksia on ihana katsella
Kiitos vaan. Paan nämä, jos joku haluu tehdä, saa vinkkiä. On helppoja ja vaan mielikuvitus on rajana…
Jutellaas viäl pahvista, kun hurahdin siihen. Pakettikortteja tai kortteja, joita voi laittaa roikkumaan säilytyslaatikosta, kaapin/piirongin ovenkavahvasta yms.
Kotikoneella on Crome, enkä pysty pienentelemään, yritin piirrosohjelmassa, mutta jäi vielä liian isoiks kuvat.
Kirppiksiltä löysin hyväkuntoisia peltipurkkeja, kaikissa niissä oli hurjia kuvioita. Maalasin sinkkimaalilla, leikkasin sabluunat ja töpötin maalilla numerot. Nämä on ittelleni, kun kokeilin tätä systeemiä, nuoret saa näitäkin pukinpussissa.
mitä on tuo sinkkimaali -sinkin väristä vai oikein jauheesta sekoitettua?
Se on ihan spraymaalia, kun se oli kuivunut, töpöttelin etikalla purkit, jotta tulisi vähän elävämmän näköiseksi. Kuten näkyy, sabluunoissa oikasin, kun numerot ei ihan mee yksyhteen.
Törkkään tähän perään ekotontut, joiden teko-ohjeet löysin netistä. Mulla sattu olemaan tommosta oikeen paksua pellavanarua, joten se kävi hyvin näihin. Nenän pyöritin huovutusvillasta. Lakkikangas, ekovilla, löyty kirppikseltä, pienen pieni rulla 2 euroo:
Ihania, ihania …ihania nuo sinkkipurkit, siis etikalla…kui, vaahtomuovipalalla, vai miten , pitääkö spray olla kuiva vai hiukan tuore?
Memuli, sä et voi olla noin aikaansaapa, taitava, mielikuvitusrikas ja kaikkea muuta. Tässä tuntee itsensä niin surkeaksi sun rinnallasi.
Nuo kaikki sun tekemäsi jutut on aivan ihania. Kuvia ei tarvitsisi pienentää noinkaan paljon, päinvastoin. Isommista kuvista näkisi tarkemmin ja saisi itsekin vähän mallia
Lumi, kun maali on kuivunu, nii sitten vaahtomuovipalalla/talouspaperilla (johon töräyttää etikkaa) tökkii pitkin purkkia, nii tullee tommosia plänttejä. heko heko, onpas kiva selitys.
Anita, äläs ny, valla täs mennee iha lukkoo noist su kehuist, voi kauhistus, emmää ny olleskaa oo tommottiine.
Ja kyl mää ehtisi paljo enempi, jos ei tarttis lähtee töihi! Mut pakko sinneki o men, et voi taas askarrel. Mul olis viäl pari kuvvaa, mut mää taira jättää ne seuraavaa kertaa, ku o jo nii pimmee ottaa kuvvii.
Metallipurkkeja kannattaa etsiä myös metallinkeräysastioista, jos sielu vain sietää.Varsinkin viinapulloille tarkoitettuja olen joskus nähnyt vaikka minkä muotoisia.
Millainen tuo purkki oli ennen kunnostusta?
oi hyvä ajatus, noita viskipullonsuojuksia onkin tullut säilytettyä jotain tällaista inspistä varten… Ne käy hyvin spagetin ym. säilytysastiaksi.
Mitäs ne viskipullonsuojukset on? Minä en oo viskiin koskenu sen jälkeen, kun joskus teininä join likkakaverin kanssa Long John viskiä (eka kokeilu) ja putosin pää edellä kylpyammeeseen. Likkakaveri oksensi taas 7 kerroksen ikkunasta oman polkupyöränsä päälle. YÖK.
Memuli, oon tässä vuosien saatossa huomannu, että sä oot just tommone ku anita sano!
Mitähän kaikkee sää sitte saatkaan aikaseks, kun jäät eläkkeelle!