Eiköhän se onnistu. Ainakin joku osaa jos minä en
Puolisolle kymmenvuosipäivän lahjana. Ikää täyttyi jälleen tasakymmeniä.
Viimeisin tämän lajin väline, jonka olen valmistanut … mutta työn alla on tulossa joitakin keskeneräisiä.
Kuvissa on jotakin selostusta tuosta tekeleestä.
Tässä vielä pari kuvaa tuosta pikku-damastien sarjasta, johon ed. viestin puukkokin kuului.
Kolme sarjan puukoista on valmiina tuppea myöten, mutta neljännestä tuppi vielä puuttuu. Pääsi tuo ohennettu nahka loppumaan. Täytyy käydä leikkurilla ohentamassa lisää seuraavia varten.
Kuva kolmesta valmiista
Ja se neljäs josta tuppi vielä puuttuu:
Sellaisia puhdeaskareita.
Vielä yksi kuva edellisten jatkoksi tyyliin kuuluvana.
Tänään valmistui tämmöiset. Korva- tai kaulakoruiksi tarkoitettuja.
On näppäriä puukkoja. Minua naurattaa tuo “mummonhammas”. Muistan kun pienenä seurasin suurella mielenkiinnolla ukin siskoa joka söi leipää. Leikkasi keskeltä kapeaksi kuluneella puukolla leivästä pieniä paloja jotka yksi toisensa jälkeen katosivat mustaan hampaattomaan aukkoon nenän alla.
Kauniita !
Tässä vielä kuvat ed viestini kuvassa olevista koruista. Lisäsin niihin hopeiset ripustuskoukut ja toiseen tein tupenkin.
Tuppi lähinnä vaihtoehtona, jos kantaa kaulakoruna … niin ja käyhän se "säilytyskotelonakin".
Korvakoruina tyylikkäämmältä kai näyttää ilman tuppea. No tietysti makuasia?
Näkyy olevan hiiliterästä, tekstien/kuvien mukaan
Tulihan tuolle toisellekin korulle tehtyä vielä tuppikin, vaikka alkuun oli ajatus jättää ilman tuppea.
Näin sitä voi pitää tupessa tai ilman tilanteen mukaan… ja onhan tuo tuppi ainakin "säilytyskotelona" käypänen.
Kyllä oot taitava. Korvikset on iki ihanat! Hieno käsityötä,wau!
Muistaaks joku, et meillä tytöt on keijuja ja pojat peikkoja - siis tauluissa .
Sillon keväällä sain toisen lapsenlapseni ja tietenkin tein hänellekkin oman taulun kastelahjaksi:
Valitettavasti noi krookukset on ihan väärän värisiä, en vaan saanu niitä "punaisemmiksi" kun en ollut älynnyt ostaa aikasemmin kunnon maaleja ja tietenkin tein taulua vielä edellisenä päivänä ristiäisistä …kehyksiin laitto tapahtui pari tuntia ennen H-hetkeä . Ai miten niin viimetingassa?
Noo, nyt syksyllä sain kolmannen lapsenlapseni ja se olikin sit eka poika, eli peikko.
Vahingosta (muka) viisastuneena aloitin taulun teon ajoissa ja yllätys yllätys: Se oli valmis JA kehyksissä jo ristiäisiä edeltävä iltana klo 22.30. Mietein ihan siinä, et mitähäh…eiks muka mitään paniikkia ookkaan seuraavalle päivälle…
No voin paljastaa, et kyllähän siinä tilaisuuden alussa hiukan iski paniikki, ku mä videoin kastetapahtuman ja olin unohtanut kameran ja jalustan välikappaleen kotiin…eikä edes jesaria missään, mut onneks löyty maalarinteippiä ja sillä vaan ristiin rastiin kamera kiinni jalustaan ja hyvin toimi .
Voi tagetes, sinä kyllä oot ihan oikee taiteilija…
Raaka-aineet vähenee, niin puukot pienenee. .
Uusin takomani puukko … odottelee tupen tekemistä.
Voihan nenu, mitä puukkoja! tommonen minipuukko kaulaan roikkumaan ja aina on ase mukana Wau, on gyl nii hianoi!
Kyllähän noi korvikset korvissa lentokoneeseen pääsee.
Tässä nyt se tuppikin mini-puukkoon.
Lentokoneeseen mennessä tämä kaulassa tulee pohtimista turvamääräysten tulkinnassa .
Kai tämä kaulassa sentään luulisi pääsevän ??
Lähinnä kaulakoruksi tuon valmistin.
Niin kauniita ovat, etten itse uskaltaisi kokeilla turvamääräysten kanssa. Siinä vaiheessa kun on portilla ja kone piippaa, olisi korun paikka roskiksessa, kun ei ne sieltä niitä suostu kotiinkaan postittamaan. Mutta päädyn aina lentokentillä niin kummallisiin tilanteisiin, että siksen ota mitään riskejä. Esim. Lukuisia kertoja juuri minä koko seurueesta olen ollut " ihan vaan sattumanvaraisesti tsekkaamme" kohde.
Tietsikkani oli korjatteella ja nyt en ole saanut asennettua Photoshoippiani ja kokeilen kuinka suurena = pienenä näpertämäni rannekoruni näkyy skannerilla ottamassani tulosteessa.
. Näkyy, minkä näkyy, tassa se on. Siinä on Swarovskin lasihelmiä ja lapislatsuli siruja nahkapunoksessa.
Näpertelyn iloa kaikille toivottaa kaisamaaria hämäränhyssykän maasta Inarista.
Kyllä on makeita nuo EMuksen korvikset ja kaulakorut! Onko sulla jossaki ihan myynnissä noita?