Aikaansaannoksia

Vielä mini-puukosta. Olen sellaisen onnellinen omistaja ja en todellakaan halunnut riskeerata sitä lentomatkan vuoksi, vaikka olin aikonut sen reissuuni mukaan ottaa. Rintakorun neulakin on vaarallisempi kuin tuo puukko, mutta jos piipausportti on säädetty tarkalle ja turvatarkastajalla huono päivä, niin saattaisi aarre olla mennyttä. Tulkinta kun on tulkinta ja puukko on puukko.
Ja EMus, aion laittaa puukon toiseen korvaan ja toiseen tuon tupen. Ei siis tarvinnut etsiä puntaria pariksi :wink:

Johan olet kotiutut.Se korvapuukkosi on ihana,makee kuin nuoret sanois.
Siis Huitukka,sinulle tarkoitettu.
Upeita nuo ovat kaikki.

Kesänlapsi, kysymykseesi myynnistä.:
Suoranaisesti nämä tekoseni eivät ole kaupan, en tyrkytä niitä missään. Kuitenkin halukkaille yhteydeottajille olen neuvottelun tuloksena joitakin myynyt. Tehnyt jopa tilaustyönäkin joitakin, kun on löytyneet yhteiset ajatukset yksityiskohdista.

huitukalle: Kiva kun olet ratkaissut käyttöajatuksen korviksesi pitämiseen … ja voihan se puukkosi olla joskus korvariipuksena tupessakin … ainakin tupellekin on käyttöä muodossa jos toisessakin. Ja niinkuin oli puhetta, sehän käy myös kaulaketjussa tilanteen mukaan.

Turvakysymykset:
Itse asiassa eihän nuo riipukset ole enää puukkoja vaan puukkojen näköisiä koruja. Kylläkin noista suurimmat ehkä rajatapaus, mutta korvikset eivät ole missään tapauksessa puukkoja, koska ne eivät ole teroitettuja. Hiusneula tai pitkät kynnet ovat vaarallisempia aseita. Tuo pienin puukonnäköinen (No 74) on niin pieni, että koru se on. Puukon tarkoituksessa sitä ei voi kokonsakaan vuoksi enää käyttää, vaikka onkin teroitettu.

Pidän laskelmoidusti puukon terän näkyvissä. Sopivien herrahenkilöiden kohdalle osuessa voin ehdottaa terän tarkastelua lähempää…

Vielä työkalun mittoihin yltävä näpertelypuukko. 
Sopiva sellaiseen pikku vuoleskeluun.

Pikkuteräinen vuolupuukko (kuvioterästä)

Tämän kanssa ei sitten ole asiaa lentokoneeseen …  .

Onko kenelläkään käsityöläisellä kokemusta soijakynttilöistä, eritoten niiden valmistamisesta?

Sori en keksinyt mihin aihealueeseen tämå liittyisi, haulla ei löytynyt mitään kynttilöistä.

Mulla ei itselläni ole niistä kokemusta, mutta kaveri tekee niitä. Tiedän vain, että on aika pehmeää se massa. Ymmärtääkseni puhdas soijakynttilä ei pysy kasassa, ellei sillä ole astiaa ympärillä. Muuten soijakynttilät on ihan superhyviä!

Tällaiset seppeleet tein haudoille pyhäinpäiväksi. Pajua, katinliekoa ja männynkäpyjä.

Viimeisin aikaansaannos oli kahden nahan, näädän ja ketun,  parkitseminen, nylkemisestä alkaen.

Miniöille pienenä yllätyksenä jouluksi ! 
(eiväthän he näitä sivuja katsele)

Kaukoru-puukot-damastia

Ja varmaankin helmikuussa syntyvälle tyttären pojalle taas vähän isompi lahjaksi ukilta …

Ristiäislahjaksi ukilta

Kyllä on taitavia tekijöitä, hienot puukot!

Aprillipäivän puukko !

kuva

Ja aivan totista totta ! Vaikkakin valmistui aprillipäivän harrastepuuhina.

Tuossa on muuten aivan upea terä. Siitä voisi laittaa kuvaa vaikka lähempääkin. Että puukko voi olla kaunis kuin koru!

Pyynnöstä lähikuva terästä ed. puukkoon.

kuva

Tällaisen ikuisuusprojektin sain valmiiksi...

kuva

On ollu taas joutoaikaa

kuva

kuva

Sainpahan pääteltyä, se on mokoma aina niin työlästä olevinaan.

kuva

Jotain minäkin oon saanu aikaan.

kuva

kuva

kuva

Vielä viimeisin viiikonloppuna katiskaverkko kurssilla valmistunut ankka, tai sitä minä ainakin olin tekevinäni kurkkii vielä ilman silmiä ja maalausta eteisessä.

kuva

Nuo on leikkimökin verhot.

Hienoja noi verkkotyöt, miten tuollaisia aloitetaan tekemään, onko siinä ensin joku “luuranko”?