vieläkö laitetaan. tässä a. vulgaris "tower light blue" tosi söpö
.
a. longissima eli vuoriakileija.
Olipa taas ihania akileijoja! Yhtään ei pihalle muka enää mahtuisi, ja silti “tahtoo-lista” kasvoi taaskin. Tai kyllähän niitä aina mahtuu, kun pistetään mahtumaan, mutta lajipuhtaus jälkeläisillä onkin sitten jo eri asia.
lisää jalokkaita "koralle"
anita, minulla on aika monesta näistä kerätty siemeniä. ja monestikkin on siemenistä tullut emonsa kaltaisia mutta sitten on taas joitakin jotka ovat risteytyneet ja niistäkin saattaa tulla kauniimpia kun itse emonsa
.
lisää jalosukuisia "rosterns"
ja vielä a. cultorum "kristall",puhtaan valkoinen.
a.vulgaris "woodside variegate", hän on ujo.
Voisi hyvinkin olla tuo “blaue töne”, kovasti samalle näyttää
Wow, tuo kristalli olisi isona puskana tosi upea!
Saapa nähdä, millaisia mulla on parin vuoden kuluttua, kun pienellä pläntillä on suurinpiirtein kymmenen-viisitoista lajia. Eikä se lajipuhtaus oikeasti ole ollenkaan nuukaa. Kunhan on kauniita ja akileijat on aina kauniita.
kulta-akileija "yellow queen"
ja a.vulgaris "winky blue-white"
Ihania akileijoja, itsekin olen niitä joskus kasvatellut. Ja saatan taas joskus niihin tykästyä. Mutta nyt kiinnostaisi enemmän, että pysyykö nuo merkinnät noissa lusikoissa talven yli.
aika hyvin pysyy tuo teksti noissa lusikoissa, joskus on tarttenut talven jälkeen vahvistaa joitakin . pakaste tusiilla olen kirjoittanut ja tussia pitää uusia kun alkaa menemään kärki huonoksi, minä olen muutaman viikon välein uusinut tussin niin aina paremmin se sitten pysyy
.
siksi siirryin noihin lusikoihin kun tahtoi pikkulinnut tai tuuli viedä niitä oikeita merkkaus läpysköjä paikoiltaan , mutta nämä lusikat pysyy kun täi tervassa kun niissä on niin pitkä varsi joka työnnetään maahan.
samalla tussilla merkkaan myös kylvökseni pakasteteippiin.
ja lisää kuvia.
a. cultorum
a.cultorum
a. cultorum "mc kana giant"
sitten kakun päälle kermaa
a. cultorum , näyttävät aika onnelisilta yhdessä.
a. vulgaris "munstead white"
entäs tämä rouva sitten "mc kana giant "
a. flabellata "kurilewsis rosea", huonosti on kamera tallentanut tuon vaaleanpunaisen värin, mutta oikeasti vaaleanpunaisempi.