Vaaleanpunaivioletti

Vaalean vaaleanpunainen vihreillä raidoilla ja keskuksella

Nämä violetit on jotenkin supussa ja pieniä.
Valkoiset ovat varjossa, eivät vielä kuki.
Jos teillä on ylimääräisiä siemeniä noista keltaisista tai oransseista, olisin käsi ojossa täällä
Valkoinen teki kans vielä muutaman nupun ja ne näyttää avautuvan suht normaalisti ja ovat normaalin kokoisia.
Eilen löysin tämän akileija kasvihuoneen vierestä, on melkein musta vielä tummempi oikeesti kun kuvassa, mistä lie värin saanut ei ole koskaan ollut tummia akileijoja.
Tuohon ylle oli muodostunut pitkähkö keskustelu koskien akileijan tuholaisia. Pyynnöstä siirsin sen " Taudit ja tuholaiset - puutarha" -osioon jo olemassaolevaan ketjuun Akileijan tuholaiset 
Mulle tuntematon akleija putkahti perennapenkistä. Mikähän tämä herkkähentovalkoinen oikein mahtaa olla?
Taitaa olla 'Nora Barlow'. Sitä on erivärisinä. Tänään juuri nappasin omasta valkokukkaisesta 'Nora Barlowsta' kuvan. Lieneekö samanlainen Fiialla?

Peukaloinen, mun akileija ei ole tuollainen kerrattuteriöinen. Siinä ei ole mesikannuksia. Voihan tämä olla risteytys, sekin on akileijoilla mahdollista. Mulla on valkoista japaninakileijaa, mutta se on paljon matalampi kuin tuo kuvassa oleva, joka on n. 50 - senttinen.
kauniita nuo valkoiset-mistähän saisi valkoista akileijaa, Nora Barlow tai tavallista? Siemenistähän ei välttämättä valkoista tule…
Tuo mun japanin akileija on kyllä levinnyt siemenestä ja on edelleen valkoinen. Jos onnistun saamaan siitä siemeniä, voin lähettä niitä BlueGirlille. Odotellaan vähän aikaa.

Jaksaa nämä minunkin maatiaiset vähän kukkia, tihulaisista huolimatta
Fiia: Kiva
Odotellaan siemeniä...
Valtavan ihana. tarleenalla on tarkka kuva erinomaisen värintoiston kanssa, hyvä lainakamera.
Japaninakileijani eka kukka on kuin avaruusolio. Kasvaa metsäpuutarhassa hiekalla ja kompostilla suurella työllä itse tehdyssä mullassa.

Tässä japaninaikleijalla on kokoa kerrassaan hurjasti, kasvaa hyvässä puutarhamaassa eikä siis ole minun kasvi vaan kuvattu puutarhakohteessa.

Valtsu, paljonko sun japaninakileijoilla on kokoa? Tuolla pari tainta odottaa istutusta. Kuvittelin niistä saavani (etu)reunuskasveja.
On kyllä valtavan hyvä kuva Tarleenalla akileijasta, vau! Mulla on tuota samaa akileijaa ja yritin sitä kuvata ( yritelmäkuva on mun galleriassa ) mutta ei mun kameralla eikä taidoilla tuommosista kuvista voi haaveillakaan… : /
Japaninakileijani on noin 60-70 cm korkea, sitten on sitä kääpiöjapaninakileijaa n 20 cm korkeaa- kumpaa D.formosa sulla mahtaa olla?
Ahaa, mulla on varmaan sitten sitä kääpiöversiota. Myyjä ei ollut varma onko Japanialaista muuta kuin matalaa. Kiitos Valtsu - hyvä näin, saan etureunakasvini:-)
Minulla kasvaa tällaista matalaa akileijaa, josta pidän todella paljon. Voiskohan tämä olla sitä kääpiöjapaninakileijaa, koska korkeus on 20-30 cm.
Mitä toi valkoinen tuol takana on? Ihanat kasvustot!
Mä luin “mitä toi valkoinen lakana on”…pakko oli tulla katsomaan