Vuokkis, tuo voi olla myös siperiankärhö.
jos se on valkokukkainen, niin saattais olla myös siperiankärhö, joka on alppikärhön alalaji, sitä kasvaa luonnonvaraisena Suomessakin Lappia myöten, eli C.alpina ssp.sibirica. Ei ole kerrottukukkainen. Se on tosi kaunis punamultaseinää vasten ja kukkii hienosti jopa varjossa.
Tarha-alppikärhö "Pointy".
Propertius
Huomasin eilen, että tuivioiden seasta kasvaa alppikärhön taimia, siinä oli noin 5 vuotta sitten alppikärhö kasvamassa. Nyt olen pähkäillyt, että laitanko lisää multaa niille ja annan kasvaa ja jaksavatko kasaa tuossa vai kaivanko ne ylös, en vain oikein tiedä mihin istuttaisin.
Oletteko kasvattaneet Alppikärhöä maata myöden menevänä maanpeittokasvina?
Miulla on yksi alppikärhö maanpeitekasvina. Muuten kiva, mutta kukinto menee hukkaan maassa maatessa.
Hoyabellan kärhö on Snowbirth, se kulkee muullakin nimellä mutten muista sitä juuri nyt. Minä olen iki-ihastunut siihen, omani ei kuki vielä, mutta aivan kohta nuput aukeavat.
Mun olisi tarkoitus saada yksi alppikärhö menemään maata pitkin, kunhan se nyt ensin vähän virkistyisi, ei oikein tykännyt viime kesäisestä siirrosta. Saa nähdä kuinka käy, sinänsä ei juuri sillä kohdalla ole suurta väliä vaikkei kukat näkyisikään hyvin, kunhan vaan peittää maata, muistaakseni on joku tavatoman hailu lila kaikenlisäksi, eli ei paljon näkyisi muutenkaan.
Alppikärhö kolmannen kerroksen partsilla. On kasvanut n.10 vuotta saavissa ja hyvin on talvehtinut ilman erityisiä talvisuojaamisia täällä Keski-Suomessa.
Voi mahdoton mikä kukkameri
Tänä vuonna alppikärhöt taitavat kukkia oikein tosissaan, kun meilläkin on kukkia enemmän kuin koskaan.
Ihan samaa mieltä. Kukinta ei ihan yhtä upeaa ole kuin obscuruksella, mutta sitä riittää silti.
Tässä sininen ja tummempi punainen.
Sekä sininen ja vaaleampi punainen.
Anita, tiedätkö minkä nimisiä punaiset ovat? Olen haaveillut jostain vaaleanpunaisesta kestävästä kärhöstä. En ole toistaiseksi kuitenkaan ottanut selvää, onko sellaisia.
Tuomipihlaja, Pärskis epäili, että olisivat Pink Flamingo ja Markham’s Pink, mutta en ole varma. Olen ostanut ne ihan vaan nimettöminä kärhöinä Keravan vankilan puutarhalta viitisen vuotta sitten ja ovat pärjänneet oikein hyvin. Aika hassusti sattui, kun viisi alppi/kruunukärhöä yhteensä ostin ja kaikki sattuivat olemaan erilaisia.
Tuo Pink Flamingo on minullakin hakusessa, joku oli joskus Plantagenista hankkinut. Onko kukaan tänä vuonna Plantsuissa nähnyt, kun olen koittanut kyttäillä eikä vielä ole silmiin osunut
Heksu metin paikalisessa on pinkki myynnissä hinta oli jotain 9€
Ok, no sitten täytyy mennä taas uudestaan paikalliseen etsimään!
Kiitos kiva tietää. Suunnitelmat etenee …