Millä vyöhykkeellä asti nuo atragene - risteytymän kärhöt kestävät talven? Siis maanpäälliset osatkin. Esim. Betina, Alpina Plena tai Blue Dancer.
Alpinat ainakin täällä lähtevät koko varren pituudelta. Katselen nenäni edessä hurjaa rytökasaa, kun helposti unohdan leikkaamisen kukinnan jälkeen =0.
Kaunis tuo Betina.
siperiankärhössä taitaa olla elämää, kaverinsa alppi- ei vieläkään nostata toivoa :-/
Höh, en jaksa uskoa enää että minun alpistani mitään nousee. Olkoon nyt siinä kuitenkin, jos se vain juroo ja yllättää vaikka ensi keväänä, mutta…
Pitäisköhän alppikärhössä jo näkyä jotain elämää täällä meilläkin päin? Omani on tainnut kuoleutua talven aikana kun mitään elonmerkkejä ei näy
Täällä meillä ekat elonmerkit näkyivät tossa “hetki sitten”. Uutta kasvua on vajaat kymmenen senttiä ja yksi uusi verso on tullut, nupuista ei edes aavistusta näkyvillä.
Minullakin alppikärhö on nupullaan täällä Etelä-Suomessa ja kipuaa kauniisti pitkin sireenin runkoa, samoin joku toinen kärhö, jonka nimeä en muista.
Joku muistaakseni kirjoitti, ettei kärhö jaksa sireenin vieressä, mutta ainakin toistaiseksi näyttää oikein hyvältä.
Ahaa, no sittenhän on vielä toivoa että tuokin heräilee Kiitos!
Minäkin katselin alppikärhöä tänään kun heitin sille vähän hevop juurelle hyvin vihdeää ja nuppuja jo näkyvissä.
Ensimmäinen avoinna eilisestä saakka. Olen äimistynyt, väri on minusta paljon tummempi kuin aiemmin.
Kara.Koo, meillä alppikärhöissä näkyy vasta muutamia pienenpieniä lehtien alkuja. Joten älä vielä menetä toivoasi.
Tänään tuli Alppikärhöt ja yksi jalokärhö (Warszawska Nike). En näistä nyt mitään ymmärrä, mutta yritän huomenna kaivaa mahdollisimman syvälle ja eteen jotakin peittävää
Morsinko, alppikärhö istutetaan sitten normaaliin syvyyteen eli siihen missä se nyt ruukussaan kasvaa.
Jaa, se onkin niin. No, onneksi en sitten ehtinytkään vielä niitä istuttaa kun tuli ohjelman muutos. Hyvä ettei tarvi kaivaa ylös:) Kiitos Oulunseudulta.
Mä istutin alppikärhöni pari vuotta sitten jalokärhöjen istutusohjeella syvempään, enkä kaivanut ylös ,vaikka tajusin virheeni jälkikäteen. Hyvin ovat kasvaneet ja nyt aloittelevat runsaan kukinnan. Joten ei hätää, säilyvät kyllä hengissä syvemmässäkin. Tänä kesänä aion nostaa kärhöt ylös kukinnan jälkeen, kun teen uudet kunnolliset kukkapenkit. Sitten voin istuttaa ne kait oikeaan syvyyteensä, vai mitä olette mieltä?
Olen tavannut sellaista ohjetta viime aikoina, että alppikärhö olisi hyvä istuttaa noin 10 cm syvemmälle kuin kasvatusruukun pinta. Istutuspaikan olosuhteista riippuen voisi olla hyvä neuvo.
Mulla puolen metrin syvyydessä ja aloittanut kasvun
No, jostain minäkin alunperin luin, että myös alppikärhöt vois istuttaa vähän syvemmälle. Tiedä häntä. Ne on edelleen istuttamatta:( Ei meinaa ehtiä istutuspuuhiin. Onneksi ne on sentään poteissa.
Clematis alpina "Rubyn" siementaimi kukassa.
Taitaa kuva olla väärinpäin.
Onpa hyvä sävy ja kaunis muoto kukalla! Löysitkö siementaimen kasvin luota vai otitko hahtuvapalloja ja kylvit niistä siemeniä? Uteliaana kyselen, koska omani eivät ole pentuja tehneet.