Alppiruusu ja atsalea, Rhododendron

Taas mua kidutetaan! Mulla ei ole kukkinut kahteen vuoteen,siis pikkiriikkisenä ostettu ja silloin kukki,…pitäisiköhän vaihtaa vähän aurinkoisempaan paikkaan? Muuten on terhakka ja uutta lehteä on pukannut.(perunalannoitettakin olen keväisin antanut,kankaalla kasvaa,mutta rinteeessä,missä kosteaa valumavettä luulisi olevan:(

Onpa kauniit rodot RitvaL:llä. MInäkin yritin tänä keväänä saada valkoista, mutta en saanut. Valikoimissa oli vain sitä tavallista punaista. Jossain kaupassa oli ulkolaisia taimia, mutta niitä en osta; ei meillä menesty.

Meillä kukkii myös P.M.A

Tämä on kukkinut kaikkina viitenä kesänään, toinen samanlainen pitää nyt välivuotta, lehteä pukkaa hyvin. Taas huhuilen Mikkelin kukkien perään kun omani ei ole kukkinut ikuna

Voisiko alppiruusujen alle istuttaa aluskasveiksi kieloja?
Meidän pihalla kielot leviävät monessa paikassa, joten niitä olisi hyvin saatavilla.

Miksei, meillä kasvaa kieloja kuusen alla. Tästä päättelen, että kielot pärjäävät myös hapahkossa kasvualustassa, jota rodot vaativat.
Tämän kevään parhaat kukkijat meillä on P.M.A Tigerstedt ja Hellikki. Ymmärtääkseni molemmat ovat hieman kranttuja. Ilmeisesti runsasluminen talvi oli niille eduksi.

Mulla kasvaa kieloja alppiruusun vieressä ainakin, alle ei sovi kun on niin matala vielä:) Kielolla on aikamoiset juuret, voisivatko ne olla alppiruusulle haitaksi?

Kukkiiko kanadanatsalea miten hyvin varjoisalla kasvupaikalla??

Tässä kuvia kukkivista Atsaleoista

Tässä viimeiset, lisää uusia parin viikon sisällä

Huh, onpas sielläpäin paljon upeita kukkia & värejä!

Bulbo, upeita atsaloja. Ovatko kaikki omia?

Kaikki Atsaleat omia, kuvattu mökillä Nummi-Pusulassa. sillä komisenkymmentä Rhodoa ja toista sataa Atsaleaa.