Emo, parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Emo ja NooraNokkonen, meilläkin oli eilen vähän samat tunnelmat ekasta kukkasesta. 2008 sain äitienpäivälahjaksi 2 tavallista Grandiflorumia, kun leikkimökin maakasalle piti tehrä jotain. Eilen älysin että siinä on nuppu, kun pinkkiä pilkottaa. Sitten juhlakahvit sen kunniaksi!
(tarjoaa teille myös) Emo, parempi myöhään kuin ei milloinkaan!
Mutta nyt saat varmasti ihailla sitä joka kevät. Laitatkos meille kuvan siemen"lapsen" kukasta?
Tuon NooraNokkosen Elviira on todella kaunis punainen.
P.M.A Tigerstedt on puhjennut kukkaan, loistava kukinta tänäkin vuonna 

Pohjolan tytär, nuppu on pinkki…
kukka muuttuu avautuessaan lähes valkoiseksi…
Helsinki University
tänä vuonna pukkas vaan yhden kukan - mutta niin kauniin…
Atsalea Northern Hi-lights availee nuppujaan…
Rosie Lights kukkii jo täysillä

Oi nuo atsaleat ovat niin viehkoja ja tyylikkäitä, harmi kun ei täällä pohjolassa menesty noin hienot kasvit.
Löysin kukkapenkin reunasta atsalean! Enpä moista tajunnu näiden vuosien aikana kun oon tässä asunu! Viime kesänä kunnostin hiekaksi palanutta kukkapenkkiä uudella mullalla ja kompostilla. Nyt se sitten kukki, keltaisin kukin ![]()

Miten kolme alppiksen kukkaa voikaan tehdä immeisen onnelliseksi
!
-Eka kertaa kukkii ostamisen jälkeen,… ja siitä on moooonta vuotta!
Johan nyt kolme siihen riittä jos kaksikin: vaikka onkin varsin räähkän näköinen puska, on mun alennusmyynti-Pekassani nyt kaksi kukkaa. Kai se Pekka on, kun on valkoiset kukat? Onpa se kiltti, kun paikkakin on mitä kauhein, hädin tuskin on varjoa ja tuulee niskaan, mutta on sentään luonnostaan hapan möyheä maa.
uusiksi - hätiköin täpinöissäni 
Siis aatelkaas, eihän siinä mun 20-vuotiaassa kukkimattomassa alppiruusussani olekaan yhtä nuppua - vaan ainakin kuusi
! Ja yksi on jo osittain auki, lähes puhtaan valkoinen
.
Onko kellään tietoa voiko alppiruusua nuorentaa leikkaamalla pensas alas.
Meidän 28-vuotias alppiruusu harvenee harvenemistaan. Kukkii kyllä, mutta lehdet ja kaljut oksat ovat surkean näköisiä.
Jostain just äsken luin, että alppiruusu ei kestä alasleikkausta. Kuivuneet ja kuolleet oksat voi leikata pois.
Istuta sen eteen jotain alaosan peittävää perennaa. Tietääkseni alppiruusu tykkää, kun sillä on seuraa.
Kävin Jyväskylän rodometsässä ja siellä oli enimmäkseen vain numeroita, ei nimiä. Mikähän oli sellaisen rodon nimi, missä oli vaaleanpunainen kukka ja lehdet olivat siitä erikoiset, että ne tekivät ikään kuin tarjottimen sille kukalle?
Pekassa monta kukkaterttua vaikka hän on vielä pikkuinen puska.
Homebush, luonnossa sävy on lämpimämpi kuin kuvassa

Muutama vuosi sitten jouduin leikkaamaan isot rhodopuskat alas ja olin melko varma, etteivät ne enää moisesta käsittelystä toivu, mutta varsin hyvin lähtivät uudelleen kasvuun ja kukkiakin on jo jonkin verran.

Oho! Hienoa, että ovat säilyneet hengissä. Pihallani on kaksi rankkua vanhaa rodoa ja tekisi mieli ne leikata alas. Jatuuli, miten “alas” ne leikkasit ja mihin aikaan?
anemone, näin masentavalta näytti rhodoalue kesällä 2007, kun olin sen parturoinut.

Ja nyt sama alue näyttää tältä.