iesteri, se tuoksu iltaisin on sitten aika ihana
vau,täytyykin kiikuttaa anopikieli alakertaan!!
Sanseveria ´Moonshine` kukkii ja tuoksuu ihanasti.
Mahtavan hauskannäköinen kukinto !
Tosi pieni anopinkieli teki minullakin korkean kukkavarren, vaikka kasvin ostin keväällä (kolme kympillä tarjouksesta) ja jaoin kolmeen osaan. Jätin itselleni pikkuiset ruukut, joissa törröttää yksi isompi lehti.
Tuoksu on lähellä liian vahvaa.
Voi Sand, minäkin hankin talvella kolme anopinkieltä, en ole edes vielä katsonut sillä silmällä, josko jo kukkisivat, kun ajattelin että vasta vanhemmiten. Sain muuten anopinkieli-innon juuri uudenvuoden päivänä, ajelimme seuraavaan kaupunkiin, oletin tietysti kukkakauppojen olevan auki. Mitä vielä, kaikki kiinni. Mutta kun minä jotain haluan, silloin haluan. Ajo seuraavaan kaupunkiin, kaikki kiinni. Siinä vaiheessa matkaa oli taittunut reilu sata kilometriä. Lähellä kotia sanoin miehelle, poikkean vielä kokeilemassa lähikukkakaupan ovea, kun kerran tässä ollaan. Sieltä, linnuntietä matkaa kotiovelta 200 metriä sain anopinhampaan, kukkakauppiasrouva piti inventaariota ja samalla oveaan auki. Kasvi maksoi 2 euroa, kun rouva ei muistanut hintaa!
Älä siis koskaan lähde merta edemmäs kalaan.
Kuinka usein kastelet muuten anopinkieliäsi, minä ajattelin että vain silloin tällöin, mutta nyt luin tuolta kortistosta, että pidetään tasaisen kosteana. Olenko ehkä pitänyt kasvini liian kuivina? Entä lannoitus, lannoitatko sinä, jos kuinka usein? Jotain teet toisin kuin minä, koska kasvisi kukkii...
Spatz, talviaikaan anopinkieltä kastellaan tosi niukasti, vain silloin tällöin. Kasvukaudella enemmän.
Mie tykkään siitä tuoksusta, se tuoksuu iltaisin meillä telkkarin vieressä, kun kaikkea hömppää katsoo.
Kastelen anopinkieltä, jos (huom Jos) huomaan sen pikkuruisen muoviruukun mullan olevan korppuna…
Ei se tuoksu paha ole, vaan sellainen voimakas, joka melkein aloittaa päänsäryn silmien taakse :]
Niukasti olen kastellut, siinä en ole siis tehnyt virhettä, kyllä kai ne sitten joskus kukkivat, nekin...
Luulin, ettei anopinkieli kuki. Huomasin kuitenkin ihmeekseni olevani väärässä
Aika harvalla anoppi kuitenkin kukkii.
Oletko mahdollisesti pitänyt sen jotenkin erit. viielässä tms.?
En ole “hoitanut” sitä mitenkään. Kastelen, kun muistan. Olisin heittänyt jo monta kertaa pois, mutta kun se on äidiltä saatu, eikä äitiä enää ole…
Muistelen että anopinkielen kukat myös tuoksuu, minulla se kukki usein, mutta oli jo niin vanha ja moneen kertaan "uudistettu" että kyllästyin siihen.Ettei vaan olisi ollut Miikos joka korjasi "raadon" pois nurkista.
Meillä on kukkinut pari kertaa, ja tuoksu on huumaavan ihana! Kuin vahvaa hajuvettä.
Se tuoksuu etenkin iltaisin.
Minun anopinkieleni kukkii vuosittain, kun pidän talviaikaan sitä lähes rutikuivana. Keväällä se sitten henkitoreissaan pukkaa kukkaa.
Onko noita anopinkieliäkin montaa eri sorttia? Minulla on kaksi erilaista keltareunaista, toisella erittäin kapeat lehdet, toisella sitten n. 8cm leveät.
Alkuperäinen kirjoittaja: a–a----e
Minun keltareunainen anopinkieleni tekee keskelle uusia lehtiä joissa ei ole selvästi havaittavaa keltaista reunaa. Miksi ihmeessä?
Kolmannessa, isossa keltareunassa, on sama juttu kuin Kiman kukassa. Kasvattelee vain vihreitä lehtiä keskelle.
Alkuperäinen kirjoittaja: a–a----e
Samoin täällä. Alunperin keltareunaisessa on enää muutama keltareunainen. Yleisilme vihreä. Kasvi on tosi vanha…
Minä jo aattelin että mikä lie kun keltareunainen on ruvennut vihreitä ruusukkeita kasvattamaan. Taitaa vaan vanhemmiten taantua niin kuin käy joskus pelargoneissa. Mulla kans yli 15v vanha. Siinä on pisimmät lehdet reippaasti toista metriä ja n 10 cm leveitä.