Apostolinmiekka, Neomarica

Minulla apostolinmiekka kasvattaa hurjasti lehteä ja uutta viuhkaa, mutta kukista ei ole tietoakaan…

Semming, nuo kuvailemasi ilmiöt saattaisi johtua siitä, että olet käyttänyt liian typpipitoista lannoitetta. Nimenomaan typpi kasvattaa lehdet komeaksi kukinnan kustannuksella. Kokeilepa vaikkapa substralin punaisia ravinnepuikkoja. Ne ovat tarkoitettu kukkiville kukille. Tämä ei ole mikään mainos. Olen itse käyttänyt sitä menestykseekkäästi.

mekin odotetaan sitä kukkaa,on jo 4 lehteä auennut siitä nupun kohdalta,kohta pitäs nuppu ilmestyä=)

Trekooli, hauskaa, että miekkasi voi hyvin! Juuri viikonloppuna huomasin nupun nousemassa oman miekkani lehtiviuhkan keskeltä. Tiedä sitten, johtuisiko siitä, että miekka on ollut koko talven viileällä verannalla tosi vähällä kastelulla ja pienessä ruukussa. Henkensä hädässä varmaan on päättänyt alkaa kukkia, ties vaikka olis viimenen kerta...

törnrosa, käytössä on nyt ollut Kekkilän kukkaravinne (nestemäinen), eikä ole mitenkään liikoja lotrailtu. Onko ko. aine vikatikki, eli kipaisenko vaikka niitä Substralin puikkoja kokeeksi?

Siis apua, onko jollekin teistä muista apostolinmiekan omistajista tullut eteläameriikasta hölöviestiä apostolinmiekkakeräilijältä, että haluaisi pistokasta?!? Minä, joka yleensä ottaen olen luottavainen ihminen, en oikein netin suhteen olekaan ja pelkään, että jos annan yhteystietojani saan jonkun kauppiaan kimppuuni sieltä.

Toisaalta juuri kasviharrastus olisi kyllä ihana jakaa ihan kansainvälisesti - otan osaa esim. kansainväliseen viikottaiseen kukkakuvahaasteeseen…

Ei kukkien suhteen, mutta kolikkoharrastuksen puitteissa olen kyllä netin kautta vaihdellut. Jotkut keräilijöistä pitää sellaista “hyvät-pahat” -listaa, jossa kerrotaan luotettavat ja huijarit. Niin hyvä kuin lista muuten onkin, niin siellä valitettavasti löytyy myös sähköposti ja sitten tulee roskapostia. Paljon.

Hyvät ja huonot puolensa siinäkin.

Jippii, mun apostolinmiekka aikoo kukkia ekaa kertaa! ne 12 lehteä siinä on ollut jo 2 vuotta, oikeastaan paljon enemmänkin, mutta laitimmaisia on jo kuivettunut pois matkan varrella. Nyt se oli talven viileässä yläkerrassa, toin sen kuukausi sitten lämpimään ja tänään huomasin, että kukka taitaa olla tulossa!

Nyt vasta huomasin, että Päivänhattu oli tervehtinyt. Jotta hyvinhän täällä jaksetaan. Minulla ei ole noita kidutuskammioita, mutta ihan huoneoloissa saan varmasti riittävästi tuskaa aikaiseksi, niin toisaikaista tuo hoitamiseni on. Tykkään kasvin muodosta kukkimattomanakin, lehdet pysyvät kuivanakin jaksona tanakasti asennossa ja kiiltävinä. Kiitollinen kasvatettava.

Pelottaa pistää nukkumaan kun on kukka apostolinmiekassa tulossa.Tämä on iltapäivällä otettu kuva.Varmaan aamusta heti kukkii,jos ei aiemmin.Apuakieli ulkoa!

Uusia kuvia heti,kun kukka alkaa aukeamaan.Toivottavasti en nuku silloin.

Sun pitää nukkua toinen silmä auki =D

Harvoin tosiaan näkee apostolinkukkia täydessä loistossa, yleensä ne ovat jo hieman nuupahtamaan päin kun ei voi 24 tuntia sen vieressä istuskella.

Raipel, keep on rocking, elä sie luovuta. Ehkä enää 10 päivää valvotttuja öitä...

Tässä on se kauan odotettu ihana kukka jota saatiin ihailla kokoaika=)

Kaunis kukka, pidätkö auringonpaisteisella ikkunalla? itse olen pitänyt varjoisalla ikkunalla, eikä vielä kukasta tietoakaan.

On se niin nätti! Jos kukkii ekan kerran niin varoittelen katkomasta kukkavartta, siihen avautuu samaan varteen vielä monta uutta:)

Minulla on kaksi kukkavartta tulossa, kun olen laiskuuttani antanut sen vaan kasvaa rehottaa ja poikaset on irrottamatta. Lehtiä ja lehden kärkiäkin on ruskistunut, että ei nyt ole ihan edustuskelpoisen näköinen muuten ollenkaan, mutta ne kukat korvaa:)

Hieno…

Kiitos tiedosta,ei passaa katkoa tuota mistä kukka tulihymy.Oli se sen odottamisen arvoista,niin kaunis kukka kuitenkin,ja harvoin näkee=) Pistettiin apostolinmiekka ikkunalaudalle vasta sillon ku nuppu oli aukeamaisillaan,muuten se on ollut hyllyn päällä,johon paistaa päivänvalo,ja illalla spottivalo.

Apostolin kukka on kyllä todella kaunis! Ja se tosiaan tekee vielä useammankin kukan…

Mie annoin oman apostolin äidille “hoitoon”, kun ei millään mahtunut enää mihinkään. Äiti oottelee nyt, että josko se vaikka kukkisi:)