Ei näy:)
Pieni apu olisi tarpeen, jos kellään aikaa, miten näen lähettämäni kuvan
Miten näen kuvan jonka liitin viestiini? Tai jos edes osasin sen liittää.
Esikatselussa se pitäisi tulla ensin näkyviin.
Palko, löydät viestisi vastauksineen nyt täältä. Laitoin sinulle privaattiviestin tulemaan, katsopa postiasi
Kaveri sanoi jakaneensa kliiviansa, mutta ei tämä minusta näytä siltä kliivialta joka tänään kukkakaupassa näin. Eli mikä on? Ja tä
mä on kuulemma neljäsosa siitä alkupeäisestä yksilölstä.
On se kliivia, mutta sitä “maatiaislajia”, siinä on kapeammat lehdet kuin kaupassa myytävissä.
Mielestäni on kliivia. Minulla oli kymmeniä vuosia samanlainen ja se kasvoi todella suureksi ja kukki valtavasti. Suuri sylintäyteinen altakasteluruukku oli melko usein aivan täynnä ja piti lapiolla lohkoa, kun ei muuten saanut irti. Viime keväänä laitoin koko kukan kompostiin, kun siihen iski villakilpikirva. Kaikki lehtihangat olivat vähän väliä täynnä villatupsuja. Kyllästyin myrkyttämiseen, kun ei tehonnut. Pitää varmaan kysyä lapsilta onko heillä tallessa "lapsia", josta saisin sen uudelleen. On nimittäin todella komea.
Uuden kliiviat on tosiaan paljon leveälehtisempiä - minä tyttärelle tinkasin ettei hänen saamansa voi olla kliivia, kun on niin leveät lehdet, mutta oli se, kukkii parhaillaan. Vanhoissa kliivioissa on paljon kapeammat lehdet ja kyllä tuo minustakin on se.
Kiitokset taas asiantuntijoille!
Köpötäjä tuolla 8 sivulla kyseli nimeä kasvilleen. Minusta kyseessä on Carlodovica ''Jungle Drum''
kolmioviikuna - Ficus triangularis (syn. ficus natalensis)
Kiitos, leikkasin talvella oikein radikaalisti ja tekee ensin marjat ja vasta sitten uudet silmut. Kuki ei.
Minulle on annettu tehtäväksi tämän ison huonekasvin hoitaminen, tilanne ei näytä hyvältä. Lehdet kellastuvat ja tippuvat. En myös tiedä miten kastella sitä oikein? Kuinka usein ja kuinka paljon? Kärsiikö se kuivuudesta vai liikakastelusta? Astiassa on kasteluluukku, mutta pitäisikö kastella pinnalta?
Ihmettelen myös kummalista nestettä tai limaa jota kertyy lehtien alapinnalle...
Entä valon määrä? Avaan ikkunaverhot aina päiväksi, mutta se ei ole suorassa auringonpaisteessa.
Tuntuu, että se kuihtuu käsiin, ylälehdet näyttävät nuutuneilta ja oksat kuivuvat ruskeiksi vaikka pitäisi olla vihreät? Apua tarvitsen...
Siirsin kysymyksen tänne tunnistettavien jatkoksi. Hoito-ohjeitakin varmaan löytyy tunnistuksen kera!
SADEPUU
tämä saattaapi olla (Pachira aquatica).
Suti…
Sutipuu
Varjoisan tai puolivarjoisan paikan kasvi. Kastellaan
kerralla kunnolla ja annetaan mullan kuivua rutikuivaksi ennen
seuraavaa kastelukertaa. Ym.
-Eli mahtaneeko tykätä altakasteluruukusta, kuivasta huoneilmasta? Minulla ei ole kokemusta tästä, mutta googlesta löytyy paljonkin tietoutta.
Ostin tälläisen kasvin Prisman poistosta parilla eurolla. Olisiko jo kukkinut ananas? Pesäraunioisella on saman tyyppiset lehdet, mutta ne taitaa olla leveämmät.
Kuva löytyy linkistä:
http://www.tinamedia.com/kasvit/mikakasvi.jpg