Ladyblues, löydät viestisi (jo kukkinut ananas?) nyt täältä. Laitoin sinulle tulemaan myös privaattiviestin, vilkaisepa postiasi
ei tuo minusta ainakaan ananakselta näytä. ennemmin just joku raunioinen. eiköhän niitäkin ole useampaa eri lajiketta…
Kyllä tuo nyt ennemmin kuitenkin pesäraunioinen on kuin ananas. Ellei sitten vaikka hirvenkieli.
Annan myös ääneni Pesäraunioiselle.
sain lahjaksi tämän pelargonin. löytyykö tälle nimeä? kaunis monivärinen kukka. antajalla on ollut tämä vuosia eikä itsekään tiedä nimeä kun on saanut aikanaan myöskin lahjaksi.
Sutipuu ei tykkää kuivasta huone ilmasta!Siksi sitä pitää suihkutella mahdollisimman paljon,ja ilmankostuttaja on hyvä konsti kans,meillä on niitä 2 ja nytkin sutipuu on ilmankostuttajan"yläpuolella",ja välillä suihkuttelen sitä.
Sutipuuhan tuo on ja harvoin kasteltava kasvi,mutta kerralla paljon,viihtyy puolivarjoisassa paikassa,ei paahteessa,ei tykkää kuivasta huone ilmasta,se voi aiheuttaa nuupahtamisen,koska sitä pitää suihkutella mahdollisimman paljon.Itsellä on ilman kostutin ja siinä se on nytkin ilmankostuttajan yläpuolella,ja välillä suihkuttelen sitä.Päivällä saa päivänvaloa,ja illalla spoteista,on noin metrin korkunen(vasta otettu),niin mahtuu hyllylle,mut sit ku kasvaa niin lattialle,ku myyjä sanoi että voi kasvaa kattoon asti,ja isoltahan tuo kuvassa näyttää.
vastasin "jannelan"viestiin.sutipuusta.
ostin turun kasvitieteellisestä nämä begoniat, tietäisköhän kukaan tarkempia nimiä näille?
Minulla on kasvi, joka pudottaa aina jossakin vaiheessa lähes kaikki lehtensä. Nyt se on pudottanut kaikki lehdet. Näinollen minulla ei valitettavasti ole mahdollisuutta laittaa kuvaa. Aina lehdet pudotettuaan kukkaan tulee uudet lehdet ja se alkaa kukkia. Nyt on jo pieniä lehtien alkuja. Kukat ovat kasvissa pienehköt "lyhdyn" malliset, kun kukka aukeaa enemmän, siinä näkyy keskellä pieni "punainen sydän". Itse kukka on valkoinen. Kukka on ollut minulla jo vuosi kaudet, onneksi se on jaksanut pysyä hengissä on se niin komea kukkiessaan.
luutnantinsydämeksi taidetaan kutsua särkynyttäsydäntä. ja sehän on perenna. joko punainen tai valkoinen.
Piipen “luutnantin sydänkö?” kysymys vastauksineen löytyy nyt täältä jo ennestään olleesta tunnistusketjusta tuosta yltä. Laittelen vielä yksityisviestiä perään asiasta
Tunnistaisiko joku tämän kasvin? Luulisi sen olevan helppoa vähällä googlettamisella mutta ei! Plantagenin kattavasta listastakaan en löytänyt tämän näköistä… Lehdet heinämäiset, muutaman millin, puolen sentin levyiset ja pitkät. Ostettu Prismasta, nimeä ei ollut, vaan "kaikenkattava" viherkasvimix-lappunen kyljessä, aaaarhgh!!! Kiitos etukäteen!
Jonkun sortin pullojukka?
Pullojukka (Beaucarnea recurvata)
No onpas täällä nopeaa toimintaa! Kiitoksia kovasti. Nytpä ainakin voin ottaa selvää miten hoitaa/olla hoitamatta tuota komistusta
aali, kyseessä on kai Japaninmispeli (kutsutaan myös nespolaksi) ? Avasin sille oman paikan tänne ja siirsin sinne viestisi vastauksineen. Laita sitten sinne niitä kuvia.
Mikähän tämä köynnös tämä mahtaa olla? Kukkia ei ole näkynyt.
Voiskohan olla pitkäksi venähtänyt liisankukka ?!