Apua , neuvoja ym. asiaa tietokoneista, nettiyhteyksistä ja vast

Joko muilla toimii kuvanlisäys? Mulla toimii läppärillä, mutta ei tässä pöytäkoneella, mistä kuvia olisi paljon näppärämpi ja mukavampi lisäillä. On nääs kaikki ulkoisen kovalevyn piuhat valmiiksi kiinni, ei tarvi konttailla. Vahingosta viisastuneena, en jätä koneelle enää yhtään kuvia, vaan siirrän suoraan ulkoiseen muistiin. Nimim, uudehkon pöytäkoneen sisuksiin jäi läjä kuvia, kun en uskonut sen niin nopeasti hajoavan…

Ei toimi ja läppäri käytössä.

samat sanat

Mulla on varmaan sitten erilailla jotkut asetukset tm. läppärillä.

Joo tai sit ne viuhahtelevat tontut on kattoneet, et sä oot ollu kiltti.

Juu, sehän se syy tietty on;)

Ymmärrättekö jotain näiden koneiden muistikokojen päälle? Toisessa kannettavassa on muistin kooksi ilmoitettu 2.00 Gt ja toisessa koneessa muistia on 253 296 kt.Kummassa on enemmän muistia?

2 Gt = 2 000 000 kt, 253 296 kt = 0,253296 Gt

Kato kakapo, et ne on todella kt, mb    jne, 2-8Gt on monesti RAM=keskusmuisti
128-600Gt kiintolevy.
Mitähä sä oot hakemassa,?

Tuol on selvennystä noista:
 https://www.norssi.jyu.fi/tvt-palvelut/ohjeita-ja-lomakkeita-1/ohjeet/TK-kayttotaidot/tiedostojen_hallinta.htm

Alkuperäinen kirjoittaja: David2

Nämä vanhat kannettavat eivät ole enää muuta, kuin varakoneita. Kuorokaverini (kuoron sihteeri) joutui toimittamaan koneensa takuuhuoltoon, ja lupasin hänelle noista omistani jonkun siksi aikaa, kun hän saa taas omansa takaisin. Antaisin tuon HP:n, jossa käyttiksenä XP. Se vain valittaa usein näennäismuistin pienuudesta enkä osaa sille tehdä mitään. Ajattelin tuon muistikoon kertovan jotain näennäismuistista, mutta näköjään ei.

Tuo toinen 2.00 Gt muistilla on Vista käyttiksellä, eikä kaverini huolisi sitä sen takia. Se on muuten nopeampi, mutta tuo Vista on surkea käyttis.

Vista mulla on, onko se huono? Mikä se sitten pitäis olla? Nyt onnistu tuo profiilikuvan vaihtokin!!

on se ainakin parempi kuin nämä:)
huonoksihan sitä on aina sanottu; lempinimikin on "visva". - tämäkään ei ole enää kovin kaukana-> "Vistan Extended-tuki jatkuu 11.4.2017 saakka (kriittiset tietoturvapäivitykset)"  ts reilun kolmen vuoden päästä täytyy vanhan rvan opetella windows 7 tai 8 tai mikä silloin sitten lieneekin järjestelmä nimeltään…

jep, illalla oli linkitys jo onnistunut; piti kokeilla onnistuuko hymiön lisäys ja onnistuihan se -

ihan kohta = 3 kk 19 vrk 13 t. windowsin sivulla pyörii ajantasainen laskuri tuohon 8.4.2014 asti, jolloin xp-versio jää historiaan…

tulihan se kuvakin perille… kaikki on nyt kokeiltu ja ainakin firefoxilla toimivat moitteetta, kun muistaa tyhjätä vanhat keksit, jotka jämäyttävät harhapoluille. (siivosin eilen illalla koneen asc:llä niin ei tarvinnut erikseen käydä keksipurkilla:
))

XP ja 7 on winukassa parempii ku wiswa, XP tuki loppuu valitettavasti kohta.
Se olisi vielä vuosia ihan hyväkäyttis, jos ei ois nii haavoittuvainen ym, parsittu käyttis.

Ellei ne taas kerran joudu pakoneessä pidentämään sitä 
Winukka 7 myyntikii erikseen loppuu näihinaikoihin. 
Saa enää koneen mukana. Ehkä monien pitäs siirtyy Apple leiriin, niis laitteis maksaa vaa se nimi liikaa… ominaisuuksiin nähden. 

Ei onnistu edelleenkään kuvanlisäys.
Tulee vain teksti:

Cannot call method ‘‘apply’’ of null - Script loading failed…

Kuvansiirto android kännyl toimii, mutta heittää kuvan 180astetta,ylösalaisin…  
Toimii Safari selaimessakii, kuvanlaitto, APPLEL

Olen etsinyt nyt muutaman päivän semmosta, miten sais pois sähköpostimuistutuksen uusista viesteistä pentissä niistä keskusteluista, joihin olen osallistunut. Joskus jotenkin mennyt tuommonen päälle enkä saa sitä pois…sähköposti aina ihan tupaten täynnä näitä pentin ilmoituksia…argh. En ainakaan omasta profiilista saanut sitä pois. Ei ole ruksia profiilitiedoissa siinä boksissa, josta nää muistutukset "tilataan". Oon ottanut ruksin aikasemmin pois, mutta ilmotuksia on satanut senkin jälkeen.

PikkuPioni, ohjeissa kohdassa muistutin on neuvottu asia, ja ketjussa “Puutarha.netin palvelut - Keskustelupalsta ja viestit - Muistutin” on asiasta juteltu ja käsittääkseni sieltäkin löytyy ohje miten se pitää poistaa. Kyllä sen poistaminen onnistuu kun vaan tekee kaikki ne tarvittavat jutut :slight_smile:

Olenko ainoa, jolla ei toimi kuvalisäys, hymiöt ja erikoismerkit? Missä vika?

Kato s.124 mun alin kirjoitis.

Onko ne kuvat jpg, jpeg tiedostomuotona.

Kyllä vika on jossain muussa kuin kuvien tiedostomuodossa.

Olen lähettänyt palautetta ja sain vastauksen, että nyt toimii. Mutta ei vaan toimi.