Apua , neuvoja ym. asiaa tietokoneista, nettiyhteyksistä ja vast

Huawei on mulla, oisko jotain 5 vuotta vanha. En enää muista.

Tämäkin on vanha Huawei tabletti.
Toinen on Samsung, mutta hieman pienempi.

Mikähän symboli on tullu iPadiin tuonne oikiaan yläkulumaan näyttöpalakkiin,tuo sininen josson niinku latais jotaki :thinking:

Karvari, ipadisi synkkaa jonkun muun laitteesi / pilven kanssa.

Kiitos,tais eilen tuo tulla ku kävin jossaki.
Mitenkähän saan tuon pois ???

Onko se vielä näkyvissä?
:thinking: hmmm, en tiedä mikä on se oikea tapa mutta itse ”ongelmatilanteissa”, ts kun en tiedä mitä tehdä :grin:, sammutan laitteen, ihan virrat pois pariksi minuutiksi ja virrat päälle.
Joko joku solmu aukeaa ja on korjaantunut tai sitten ei, mutta yleensä se on auttanut.

Onko sinulla varmuuskopiointi (automaattinen) pilveen iCloud’iin? Jos sinulla on, voit aina tarkistaa riittääkö tila siellä.

Joo,hokasin tuon virran katkasun ja se lähti pois.
Kiitos Chali taas avusta :hugs:

Aikoja sitten joku viisas nörde ohjeisti tumpeloa (minua)näin :smiling_face_with_sunglasses::
”Jos et muuta tee, sammuta laite edes kerran viikossa ja laita takaisin päälle ja muista samalla päivittää laite viimeisimpään päivitykseen, tarkista edes onko viimeisin päivitys käytössä.” - Erinomainen ohje :+1:

Näin olen tehnyt ja on hyvin harvoin mitään ongelmia puhelimella, kellolla, pädillä ja iMäcillä. Kaikki juttelevat sujuvasti keskenään.
Se miten jotkut sivustot aukeaa ja toimii Applejärjestelmässä on toinen juttu, mutta tänä päivänä se ei ole enää ollut ongelma.
Melkein aina se ongelma on liian nopeat sormet eikä lue laitteen antamia viestejä.

2 tykkäystä

Joo,sama ongelma täälä :sweat_smile:

1 tykkäys

Näin teen myös ja on monesti auttanut mutta nyt tämä tabletin ongelma ei ratkea millään vaikka yrittänyt vaikka mitä. Ja se kyllä ärsyttää kun en saa ruutua oikeanlaiseksi.
Onneksi sentään kuvan sain lisättyä.

Kitikat, minkälainen tabletti sinulla on? Minkä merkkinen?

Huawei on.

Minulla ei ole valitettavasti ollenkaan kokemusta Huawei tabletista mutta googlaamalla tuli nämä ehdotukset eteen. Oletko netistä googlaamalla hakenut käyttöohjetta tai valmistajan sivuilta.
Olisiko joku näistä avuksi:

suurennuksen käyttö näytöllä

Teksti- ja näyttöasetusten muuttaminen

Sivun zoomaus

2 tykkäystä

Kiitos sulle, täytyy tutkia edelleen.

Mulla on jossakin T3 Huawei, pitää kattoa, miten siinä toimii

Nyt se selvisi, mulla liian vanha tabletti sanoo tytär. Meni ostoon uusi.
Onneksi voi tällä sentään vielä kirjottaa.

Testaa toista selainta, mitä siihen sit saa. Fire/chrome, tms , jos jokin selain toimii normaalisti, playkaupasta,?

Minä käytän edge selainta.

Kokeilin ens alkuun kyllä muitakin, ei oo vika siinä. Mun tabletti on vain liian vanha, en osaa sanoa mikä se sanamuoto on mistä johtuu. Kännykällä ja läppärillä toimii.

Sehän riippuu myös siitä, kuinka monta laitetta käyttää nettiä.
Kannattee käyttää reittintiä, jotta jokainen laite pääsee nettiin, jos on tarvetta.