No miksei oppisi? Olihan tässä alkuun vähän ihmettelemistä, mutta äkkiä ne tärkeimmät asiat oppii. Netistä löytyy tosi hyviä ohjeita, millä pääsee alkuun, jos tuntuu alussa oudolle.
Meillä on käytössä sekä Winkkareita, Linuxeja että tämä mun Maccini. Sujuvasti vaihdan koneelta toiselle, mutta jos oikeasti pitää jotain tehdä niin Macilla mieluiten teen.
Kiitos Merlin linkistä:)
Saas nähdä minkä miulle hommaa. Olen mie kyllä aika tumpelo uutta opettelemaan, mutta tämä kone on tullut tiensä päähän. Junnaa ja junnaa, aamuisin ei lähde juuri koskaan ensimmäisellä käynnistyksellä liikkeelle ja sittenkin takertelee ja takertelee. Vanha mikä vanha.
Siivottiin tietokone. Kaikki ylimääräiset tiedostot ja ohjelmat pois, eheytysohjelma ja joku örkkien siivous juttu kävi koneen läpi. Paljon oli siivottavaa. Jos hyvä tuuri kävi niin kone toimii taas hyvin, eikä miun tarvi uutta opetella.
Peukkuja sen suhteen! Aina on kivempi tutun ja turvallisen kanssa pelailla kun uutta opetella. Pitää minunkin miehelle laittaa työlistalle sama juttu, sen tekemiseenhän tuli aikaisemmin palstalle jo hyviä neuvojakin.
Joo, aika työlästä hommaa tämä uuden systeemin käyttöönotto tahtoo aina olla. ;)
Olen jo eilisestä illasta lähtien touhunnut tuon Windows 7 päivityksen kanssa, eikä vieläkään ihan kaikki ole entisellään ja opettelemista tässäkin näyttää olevan, eli sähköpostia myöten on toiminnot muuttuneet.
Tänne jatkan ff:n kuvanlisäysongelmista… onko asennettu lisäosia, esim. NoScript, AdBlockPlus jotka rajaisivat tuon kuvan lisäyksen pois?
kuva näkyy kokonaisena heti kirjoitusruudussa. tuli esiin ihan sekunnissa... tekstin kirjoituksen aloitin vasta, kun kuva oli paikoillaan.
ja siirtyi copy/pastella tänne toiseen ketjuun. (käyn poistamassa toisen)
edit - adblockplus ei nähtävästi estä kuvanlisäystä, koska minulla on se.
Täällä päästää ihan normisti “lisää uusi viesti tähän keskusteluun”, mutta sen jälkeen tökkii ja valkoista saa klikkailla yhtenään, jotta saa valikon näkyviin, jotta saa kuvan näkyviin, jotta saa koko ruudun näkyviin.
Meillä on nyt kolme konetta käynnissä ja tällä pojan koneella toimii!
Pystyy jopa hymiöitä lisäämään!!
Ei vaan ole täällä kuvia joita vois kokeilla.
Ja enterikin toimii!!
Ja muokkaus toimii, nyt vaan kauniisti pitää pyytää, että poika "korjaa" meidän koneet
Jotain on päivityksissä tullut
tästä olen jo pariin kertaa muistuttanut. en tiedä johtuvatko nuo myttyrät erilaisissa toiminnoissa juuri tästä, mutta ei ainakaan haittaakaan ole jos tuon tarkistuksen tekee.
jes poika otti betan pois ja vaihto firefoxin 3.5.6 Nyt onnistuu kuvatkin!!
taas kerran: se on helppoa kun sen tietää:-) - 3.5.6 on viimeisin vakaa versio ja semmoista muistan ylläpidon kertoneen, että puutarha.net tukee.
edit - heksulle. beta voi olla ihan hyvä, mutta kun sivustojen tekijät eivät ennakoi tilannetta, vaan rakentavat oman työnsä vakaalle versiolle sopivaksi…
Jes! Ukko tuossa jotain yritti, että “beta ei hyvä”, nyt siis todettu käytännössä
3.5.6 on meillä
Ja täällä. Kuis Irsalla, joko toimii?
Tämän meidän joulukaverin isäntä sai tämän toimimaan!
No.-Siis mulla toimii nähtävästi vain niin, että kirjoitan jotain alkuun? Outoa, jos teillä menee ihan ok!
Irsa, meillä alkoi tämä toimia todella hyvin!
Kiitos pojan, tuon tietokone ihmeen, onneksi oli kotona vielä joululomalla.
Meillä on vain päivitetty konetta, on tarjonnut kai tuota betaa, niin on se päivitetty, kun on luultu että on hyvä!!
Olen jo kauan huomannut ettei kunnolla pelitä kuin tuo pikalisäys.
Niin, itse kyllä pärjään näillä tiedoilla, mutta ihan periaatteessa pitäisi kyllä toimia moitteettomasti!
Kyllä olen iloinen kun kone toimii taas niin kun pitäisi. Olisi varmasti tähdellistä miunkin seurata teidän neuvoja näissä asioissa, mutta kun tekniset asiat on niin kovasti vaikeita. Seli seli:)