Apua , neuvoja ym. asiaa tietokoneista

Laitoin pihakuviini malliksi kolme silmille samanlaista kuvaa tulilatvasta - eli kuvien pikselimäärä on sama, mutta kilotavukoko vaihtuu... Kuvankäsittelyohjelmissa ja kuvagallerioissa on vähän vaihdellen mahdollisuuksia muuttaa molempia.

Windowsiin on tullut nippu tärkeitä tietoturvapäivityksiä. Päivittäkää koneenne!

Eikös ne päivitykset mene itekseen, kun tulee sellainen liikennemerkin-näköinen ja tekee sitten noin kun lukoo…

Se riippuu ihan siitä miten ne on määritellyt. Sulla ilmeisesti sitten menee automaatisesti. Jos on piraatti-Windows, niin sitä ei saa ollenkaan päivitettyä, mutta kuka nyt sellaista käyttäisi…

Juu niin menee. Mutta sitä vaan olen ihmetellyt, että koneen c-asema vaan täyttyy ja täyttyy eikä sieltä oikein voi mitään poistaaaan, kun siellä on vain ohjelmat;-(

Mikä ihme voi olla kun toinen modeemi yhdistää nettiin ja toinen ei?

Ostin pari viikkoa sitten lomarahoilla läppärin ja hain siihen maanantaina wlan-kelpoisen modeemin. Yhdistää vain lähiverkkoon mutta ei nettiin asti. Työkaverilta lainassa oleva modeemi on palveluntarjoajan suosituspäätelaitelistalla ja se toimii. Asetukset ihan samat tietokoneessa ja mm Riihimäellä Elisan ja DNAn verkossa ohjeen mukaisilla asetuksilla toimii hienosti mutta täällä kotona ei millään.

Soitin asiakaspalveluunkin mutta ei auta. Ajattelin että soitan alkuviikosta tiukan puuhlun jossa kerron tilanteen ja pyydän heitä soittamaan minulle, olen käyttänyt jo riittävästi aikaa (ja rahaa, mm työaikaa) eli en selvittele tätä 0,37 eur minuuttihintaan.

Onko kellään kokemusta dna:n asetuksista? Kone herjaa DNS-palvelimen kokoonpanoasetuksia.

Kokeileppa verkkokaapelia modeemin ja kannettavan välille, älä wlania. Noissa tilanteissa monesti kaapelilla pääsee nettiin. Vai oletko jo kokeillut?

hömppis: mikä modeemi sinulla on? Ja mikä tuolla työkaverillasi? Minä pidän todennäköisempänä sitä, että modeemin asetuksissa on jotain vikaa.

Ei mene kaapelilla eikä ilman :frowning: Vaihdoin jo sen pöytäkoneen modeemin tilalle ja ei toiminut sekään. Mutta vanhalla pöytäkoneen langallisella ja työkaverin langattomalla pääsen läppärillä nettiin. Eli yhteys koneelta modeemiin toimii kotona mutta modeemista dna:n verkkoon ei.

Yhteensopivuusongelma? Olen jo kerran vaihtanut modeemin kun ihan ensimmäinen laite oli rikki oikeasti. Ihan käyttämättäkään ei viitsisi jättää, hintaa kun oli 69 eur.

Työökaverilla on Telewell ja mulla A-link. Käytin modeemin jo erillisessä huoltoliikkeesäkin ja jos olisivat voineet luvata takuuvarmasti toimivan laitteen sopuhintaan, olisin varmaan kiukuspäissäni ostanutkin!

Ärsyttäväähän noissa on se, että syy voi olla melkein mikä tahansa. Minun kannettava tekee saman jos vaihdan wlaniin (herjaa dns:ää). Appiukolla sama juttu kuin sulla, kunnes käytin palomuuria pois päältä ja silloin toimi (en jaksanut tapella, vaihdoin palomuuriohjelmaa).

Epäsopivuusongelma tai asetusongelma.

Mies muisteli, että A-linkissä voi tulla ongelmia, jos siinä on DHCP päällä (tämän asetuksen näkee modeemin hallinnasta). Meillä on vanhempi A-link (oletan, että sinulla on A-linkin RR24AP) ja tällekin tarvitsi tehdä jotain säätöä ennenkuin lähti toimimaan täällä.

Hömppis, kait jo resetoit modeemin?

Resetoin, pariinkin kertaan... viha

Kävin välillä kaverin mökillä rauhoittumassa ja laitoin äsken meiliä palveluntarjoajalle taustatietoineen. Saavat hetken aikaa tuumia :D Kurkkaan vielä tuon DHCP:n, kiitos vinkistä miksan.

Saan DCHP:n näkyviin mutta en pääse muokkamaan vaikka olen adminin oikeuksilla. Missähän vika vai olenko väärässä paikassa?

Tämä mitenkään kukkiin liity mutta. Koneeseemme on päässyt luikertelemaan “total security” niminen ohjelma. Herjaa iskee ruutuun siis toisen kirjautuessa koneelle, ei minulla. Miten tuon saa poistettua? Googletin mutta ohjeet oli jotain hebreaa…Kuka auttais?

Myskimalva, olen ihan kämmen näissä ja tämän olet tietysti kokeillut - Control panel ja siellä add/remove programs?!?

Huhuilen yhä apuja. Kuka neuvoisi selkokielellä “total securityn” poiston koneelta. Ohj.paneeli, ohjelmat ja toiminnot, sieltä löytyy mut ei anna poistaa…

Enpä osaa muuta neuvoa kuin lataamaan poisto-ohjelman netistä.

Googlaamalla löysin esim http://www.2-spyware.com/remove-total-security.html -sivulta download-nappulan.

Myskimalva, tietokoneongelmaasi koskevat viestit ovat nyt täällä, pysyvät tallessa :slight_smile: