Apua , neuvoja ym. asiaa tietokoneista

Myskimalva, aiheesta löytyi ainakin tällainen keskustelu jossa näyttäisi olevan poisto-ohje, toivottavasti tästä on apua (enkä osaa edelleenkään linkkiä tehdä) total security 09 | AfterDawnin keskustelualueet

aronjan antama osoite linkkinä

tämä löytyi-> kevätsiivous. voi tuon tehdä synkeänä syyspäivänäkin...
kuka vielä muistaa tämän->
"mai-lee, perjantai, 13. huhtikuuta 2007 - klo 10. 21
toinen perusasia - olen toki seurannut "siivous hauskemmaksi"-ketjuakin:-) - te osaatte hyvin siivota kodinkoneitanne. siivotkaa myös tietokone niiden muiden lisäksi. törkyinen kone tahmaa varmasti. suursiivouksen jälkeen pitäkää huoli, että se myös pysyy siistinä jatkossa. kaikki erilaiset palomuuri-, virustorjunta-, rekisterinsiivous- etc ohjelmat täytyy muistaa pitää päivitettyinä, automaattisesti tai itse päivittämällä."

F-securen kautta saatiin tuo kökkö karanteeniin ja sitä myöten myös toivottavasti pois koneelta…seuraan tilannetta. Kiitos vielä kun olitte heti neuvoja antamassa. Ihania ihmisiä!

Milläs konstilla saa sivun pienemmäksi? Nyt tuo yläosan vihreä tekstipalkki on niin leveä, ettei kirjautumisjutskaa saa ollenkaan näkyviin, keskustelusivua joutuu vierittämään laidasta toiseen, että näkee koko tekstin :frowning:

Ctrl ja - merkki?

Oi kiitos, se tehosi, tosin vähän liikaakin, nyt on jo liian pieni =D

Siihen auttaa Ctrl ja +

=)=)

Joo niin päättelinkin. Nyt näkymä on lähes normaali =D

Hyvä koneen putsausohjelma on muuten Advanced System Care, sain vinkin aronjalta, kiitos vielä kerran!

Pitääpä laittaa korvan taakse.

vielä himpun verran parempi kuin edeltäjänsä advanced windowscare:-)

mitä te tähän asti olette käyttäneet?

olen näköjään puffannutkin sitä->
mai-lee, torstai, 12. huhtikuuta 2007 - klo 7. 03
tästä saattaisi olla jollekulle jopa hyötyä: vinkki itse koneelleni joskus viime syksynä ottamastani ohjelmasta (tarkkaan en tiedä milloin on julkaistu, mutta itse löysin ens maininnat elokuussa.)
advanced windowscaren ilmaisversio. riittä minulle, koska en kuitenkaan suostuisi käyttämään maksullisen mukana tulevia "lisäarvoja". ennen käyttämäni ccleaner on myös vielä koneella ja sen ajan aina joskus. googlella löytää eri keskustelusivustoille ja niiltä runsaasti juttuja tuosta advanced windowscaresta. kovasti sitä on kiitelty pitkin matkaa. siksi minäkin sen otin käyttööni. - mm tällaisen arvion/ohjeen antaa jo aiemmin kertomani afterdawn.com

"Advanced WindowsCare 2
Silloin, kun koneesi tuntuu hidastuneen, ota tämä ohjelma käyttöösi. Se etsii ja poistaa spy- ja adwaret, korjaa rekisteriä ja optimoi muutenkin järjestelmää. Kannattaa aloittaa jo ennen ongelmien ilmaantumistakin. Aja se läpi aina ennen PC:n sulkemista."

Sekalainen seurakunta näkyy olevan: SuperAntiSpy, IObit Freeware, Avast, Adwatch, Ad-Aware ja lienee tämäkin joku fs 2009 8D

Minulla on myös kaikenlaista, joku virusturva, toinen spyware poistaja, kolmas rekisterinkorjaaja, neljäs rekisterinsuojaaja jne.

Tuo ASC on tosi kätevä ja nopea. Etsii ja korjaa samantien.

Toimiiko teillä 3g-verkko? Me ostettiin mokkula ja elisan yhteys, hyvin pelittää ja puolet halvempi kuin laajakaista.

Me asutaan haja-asutusalueella aika syrjässä, mutta onneksi täällä on yksi jätti"yritys", jonka takia Elisan 3g pelittää.

Se on helppo ja nopea asentaa.

Emo, oletko mitannut mokkulasi nopeutta? Olisi kiva tietää, että millä nopeudella se siellä toimii. Vaikka me asutaan Elisan lankaverkon alueella, niin meillä mokkula (tai tikku paremminkin) ei toimi käytännössä ollenkaan.

Koekäytin sitä yhden päivä ja sen nopeus meillä kotona oli noin 100kt ja kun ajelin läppärin kanssa kylälle päin, niin kilometrin päässä meiltä nopeus nousi noin 1000kt:n paikkeille. Nummelassa löytyi kaksi pientä aluetta, jossa 3,6M:n tikku sai nopeudeksi pikkuisen päälle 2000kt.

Nopeustesti.

Olen mitannut, nyt en muista mitä ne lukemat oli. Meillä on vaan megan yhteys. Kun pääsen kotiin, koitan muistaa taas mitata.

Nykyään onneksi noissa tikuissa ja mokkuloissa on kahden viikon testausaika ja ellei toimi kunnolla, niin sen voi palauttaa. Tarjoushinnoissa ne sitten sitouttavat kahden vuoden sopimukseen ja sitä on tosi vaikeata purkaa, vaikka muuttaisi sellaiselle alueelle, jossa se ei toimi.