Apua , neuvoja ym. asiaa tietokoneista

Joo, tuo tuli esille, kun eräs kaverini tuttu muutti maalta Helsinkiin sellaiseen asuntoon, jossa oli valmiina paljon nopeampi kaapelilaajakaista. Totta kai hän sen otti käyttöön, mutta ei saanut purettua entistä mokkulasopimustaan.

Nuo on kyllä ärsyttäviä. Isännyydellä oli joku pakettisopimus, johon ei sitten millään saanut liitettyä laajakaistaa eikä sopimusta irtisanottua. Hän ei sitten halunnut toista ottaa, kun oli hyvä ja kauan käytössä ollut puhelinnummero kuitenkin. Olisikohan näissä jotain kilpailulainsäädännön vastaista, tarttis ihan valitella?

Nopeus oli 766,06 kbit/s

Minäkin mittasin 10055,62/s.

Täällä 958,67

4515.21 kbit/s vaikka yhteyden pitäisi olla 8 megainen. Puolet ilmaa siis, mistä maksetaan…

322,56 3 konetta samassa, aika nopee:) (810,47 kun tytär tuli pois netistä.)

täällä 5913.39 vaikka 8 maksetaan

Tulokaista 0.9 Mbs, menokaista 0.38 Mbs 1 megan yhteydellä - tuo tulohan se on tärkein ainakin minulle. Kuudellakin koneella ollaan netissä ja kolme usein pelaa - joskus kyllä aina joku valittaa, että peli lagaa, siinä on tietty lähtevänkin vauhdilla merkitystä.

Aika mielenkiintoista on nähdä, kuinka erilaisilla nopeuksilla ihmiset netissä surffailevat. Pikkuisen alakantissa on Emon nopeus. Jos se ihan kunnolla toimisi, niin jossain Kurpitsan lukemissa senkin pitäisi olla - ei tuo ero tosin välttämättä kovin paljoa käyttöön vaikuta, ellei sivulla ole hirmuisia määriä kuvia.

Langattomissa yhteyksissä nopeus voi vaihdella hyvin paljon kuormituksesta riippuen, eli ruuhkaisina aikoina se helposti tippuu. Lanka- ja kaapeliyhteydet ovat sen puoleen yleensä vakaampia.

Kuvia avatessa joskus on kärsivällisyys koetuksella. Muuten ok.

Niin näkyy vaihtelevan. Kun suljin sähköpostin, niin nousi 10647,13/s.

Täällä 1665,21 kbit/s, kaksi megaa pitäisi olla.

Meillä näytti olevan vähän päälle 6000 kbit/s. Otin kolme kertaa peräkkäin ja joka kerralla lukema oli hieman eri. Ei aavistustakaan kuinka monta megaa pitäisi olla, mutta mielessä on naapurin tokaisu että kyllä ne tänne myy vaikka kuinka monta megaa sisältäviä sopimuksia, mutta täällä toimii vaan kaksi megaa. Vaan kun en asiasta mitään ymmärrä.

Muoks, hirmuisesti vaihtelee, nyt kokeilin niin oli 5200. Meillä on kaapeliyhteys.

Meilläkin kaapeliyhteys ja joskus saa kuvia odotella aika kauan, varsinkin jos samalla sivulla on paljon kuvia. On vähän niinkuin tv:n mainoskatkot, ehtii käydä jääkaapilla. Vaikka ei minua häiritse. Lapsia kylläkin, jos pelit lägii.

Meillä on mokkula ja nopeus oli ensin 887,82 ja viisi minuuttia myöhemmin 935.61.

Pelit "lagaa" ja "lägii" täh?

Mulla on kaapeli, hyvín pelaa omiin tarpeisiin, kun ei ole lapsia eikä pelaajia, mies käy verkkopankissa ja minä pentissä!

Hui noita lukemia. Onks mulla sit maan hitain, niinku oon aatellu, ku lukema näyttää et 236,8 kbps aina silloin ku mokkulan pistää päälle? Ainut mahdollisuus kyl näillä main, kiitos Soneran monopolin! 3g-verkon ulottuvuus on 7 km päässä, tiedustellessani asiaa monta kertaa vastaus on ollut et ei tarvi tehdä asialle mitään (siis soneran) ku laki sanoo et 5 kilsaa on raja. Tosin mä oon täysurpo, näissäkin asioissa. Vaan hyvin tääkin toimii…

Mulla on täällä kaupungissa Welhon kaapeliliittymä 5Mbs/1Mbs

Mittasin tuolla linkin mittarilla noin tusinan kertaa ja lukema vaihteli haarukassa 4633-4757 kbit/s

Maalla on DNA:n kupariyhteys 2 megaa (tosinpäin ehkä 512kb/s, en ole varma) ja todellinen nopeus on kyllä riittävän lähellä noita. Ikävämpää on muutaman kerran päivässä tapahtuva yhteyden katkeilu, josta selviää käynnistämällä modemi uudestaan.

Molemmissa paikoissa viimeinen tolpanväli on WLAN-yhteydellä.

Maalle ei mokkulaa saa ollenkaan eikä tiedä milloin tulossakaan. Ja kuitenkin ollaan melkein pääkaupungin kainalossa.