Meillä näytti mittauksen mukaan 863,69 kbit/s - en tiedä onko se ok vai ei!?!? Tarttis kaivella papereita jostain ja katsoa mitä sen .. pitäisi olla! Höh, no ainakin on toiminut suht hyvin, mutta tiedä sitten maksaako vaikka liikaa.. Siis ärsyttäväähän se on; sama kuin vakuutusasioissa, tietämättään voi maksaa olemattomasta turvasta kunnes joku kertoo että ei tuo vakuutus pykälineen katakaan sitä tai tätä jonka luuli varmuudella sisältyvän vakuutukseen! Kyllä me maksetaan paljon turhasta! Muksun sanoin: on "ääsyvättä" juttu..
Laittakaapa tänne myös tietoa paitsi mitatusta nopeudesta niin myös palveluntarjoajasta ja yhteystavasta. Mokkula taitaa nyt kai eniten kiinnostaa ja siitä saadut kokemukset, jotka eivät tunnu ihan vastaavan lehtien etusivun ilmoitusten hehkutusta.
Heksu, heh - niin ne pojat sanoo meillä, että lagaa kun peli ei pelitä vaikka nappuloita painelee, näyttää syntyneen uusi murre:D
Muttaa.... mitenkähän sitten jos yhden toimivan mokkulan löydettyään pitääkin vaihtaa konetta tai käyttistä? Olenkohan minä sitten jumissa sen sopimusajan loppuun toimimattomalla mokkulalla? Tai vaihtoehtoisesti kuluttajasuoja-asiamiehen/käräjäoikeuden juttusilla kun maksan palvelusta joka ei voi toimia?
Luulen kyllä, että jos kerran hyväksyt sopimuksen, niin silloin sitoudut sen maksamaan loppuun saakka - sama asiahan on tuon muuton kanssakin.
Nyt kauppiailla näyttääkin olevan uusi hieno termi, jolla takuusta ja laitteen toimimattomuudesta luistetaan. Minä olen nimittäin ihmetellyt uutta Packard Bell´n näyttöä, joka alkaa puksuttelemaan laittaessani tietokoneen lepotilaan. Eli jatkopistorasiassa on sellainen automatiikka, että kun tietokoneen laittaa lepotilaan, niin systeemi katkaisee kaikilta oheislaitteilta sähköt.
Vanha näyttö ja kaikki muutkin laitteet sammuvat ja menevät päälle ihan kiltisti tuon automatiikan perässä, mutta tämä uusi näyttö aloittaa kummallisen puksutuksen, enkä ole uskaltanut sitä jättää noin, vaan olen vetäissyt varmuuden vuoksi töpselinkin pois pistorasiasta. On vaan turhan hankalaa tuollainen. :(
Kun kysyin tuosta omituisuudesta myyjältä, niin hän totesi, että se on varmaankin jonkinlainen yhteensopivuusongelma - ei siis mikään vika, vaikka kaikki muut laitteet toimivat ihan tarkoitetulla tavalla.
Huhhuh, kuulostaa hankalalta, ilmankin on noitten rakkineitten kanssa ihmeissään välillä ja sitten jos vielä pitää alkaa kantapään kautta kokeilemaan, mitkä vehkeet ovat allergisia toisilleen niin sekaisinhan siinä menee viimeistään…tekniikan pitäisi muka helpottaa elämää, mutta kyllä se tuntuu välillä päinvastaiselta.
Ei kauankaan kun takkusin muistikortin kanssa siirtäessäni kuvia sille, kyllä tietätti sitten jos vaikka mitä ennenkuin kaikki meinatut kansiot olivat sillä. Luulin jo saaneeni viallisen tikun ja kerkesin jo pirauttaa itkunkin menetettyjen kuvien puolesta, muttei se ollutkaan viallinen loppujenlopuksi ja kuvat ihan tallessa. Asioista enemmän perillä oleva kaveri sanoi vain, että ne osaavat vaan olla joskus hankalia…Just. Valokuva-albumi ei ikinä olisi käyttäytynyt sillä tavoin!
Nyt olen mökillä, jonne mulla on DNA:n kiinteä 2 megan adsl-yhteys. Raakin mittari ilmoittaa nopeudeksi noin 1700 kbit/s eikä se siitä miksikään muutu vaikka kuinka monta kertaa mittaisi.
Mittasin yhteyden myös tällä testerillä -> Bredbandtest ja se antaa nopeuksiksi: vastaanotto 1.73 Mbit/s ja lähetys 0.65 Mbit/s ja tulokseksi Ditt resultat är bra. Pieni ongelma on siis yhteyden satunnainen katkeilu.
Täällä 861 ja 1 M yhteydellä.
940 tulo ja 420 lähtö tänään 1 megan yhteydellä - puhelinlankoja pitkin tulee meille laajakaista. Keskukseen on n. 10 km ja tuolla jossain välillä on semmoinen ‘tukikaappi’. Vähintään yksi katko on päivittäin - kestää n. 20 min - puoli tuntia.
Kertoisitteko mistä saan semmosen ohjelman tai laitteen millä nopeuksia mitataan.
Joskus tuntuu ettei aukee millään,on vain 1mega
Kannattaa muuten laittaa tuon mittarin osoite ihan kirjanmerkkeihin, niin voi aina välillä tarkistaa nopeuksia. Itse tarkistan monesti nopeuden, jos sivun lataus näyttää jumittavan. Aika usein kuitenkin syynä on vaan isot kuvamäärät sivulla ja pienentämättömät kuvat.
Ilmeisesti hoyabella on tehnyt sopimuksen ja maksaa 8Mt:n laajakaistaliittymästä.
Nuo suuremmat nopeudet eivät koskaan toimi niin lähellä maksinopeutta, kuin pienemmät, mutta kyllä tuohon tulokseen voi olla ihan tyytyväinen.
Erikseen saapuvan ja lähtevän nopeuden mittaava laajakaistan nopeustesti...
Siirtelin tähän tuolla ärsyttää-ketjussa käydyn keskustelun koskien tietokoneita ja nopeuksia.
Täytyy laittaa tänne linkki hyvään virus-scanneriin, jota käytän silloin tällöin tuon Malwarebyte´s Antimalwaren kanssa vuorotellen. Huono puoli tuossa vaan on, että se pitää päivittää käsipelillä. Ohjeet on hyvät tuossa linkissä ja jos oikein pahoja ongelmia on koneen kanssa, kannattaa kirjautua Virustorjunta.nettiin. Sieltä itse olen saanut apuja kun koneen on totaalisesti joku kaapannut. Linkki:
http://koti.mbnet.fi/pattaya1/escanmwav.htm
Minusta nanikka turhaan poisti omia viestejään välistä. Liittyiväthän ne tietokonejuttuihin ja nyt minun kommenttini ovat aika omituisia, kun kirjoittelen omia aikojani, mutta olkoon sitten noin - en poista omia viestejäni siltikään.
Siellä Ärsyttää-ketjussa käytiin kahta samanaikaista keskustelua eri asioista, ja tänne siirtämäni Tarleenan viestin (22.10 klo.0.28)suhteen olin hieman epätietoinen kumpaan keskusteluun se liittyi. Päädyin tähän, mutta jos valitsin väärin se on helppo siirtää takaisin.
Kai niistä nyt nannikka, jonkun niksin löytää:)
Täytyypä sitten jatkossa vaan miettiä tarkemmin, että kenen viesteihin laittaa vastauksia tai kommentteja.
Nyt vasta huomasin, että Humulus oli jo aiemmin laittanut linkin ihan samaan testiin - vaan onpahan nyt varmistettu sekin;)