Apua , neuvoja ym. asiaa tietokoneista

Olen pahoillani mai-lee, tuo olikin perilla joka tätä kyseli, taas tuli luettua huolimattomasti…

Hö, poistin safarin. Teinkö tyhmästi? Olisiko ollut hyväkin selain? Olen niin tottunut tähän tulikettuun, ettei tullut mieleen edes kokeilla ensin.

No minä ainakin käytän nykyään pelkästään safaria…

Mitä ihmettä pitäis tehdä? Melkein uusi Epson-tulostin tekee tosi pahaa raitaa, kun tulostaa valokuvia. Olen yrittänyt kaikki mahdolliset säädöt, tulostuspäiden puhdistukset, kohdistukset ym.

Eikö siinä ole enää takuu voimassa? Jos on melkein uusi niin takuu lienee voimassa, sitten vaan viet sen huoltoliikkeeseen tai jos haluat niin soitat sinne ja kysyt neuvoja miten sen saat itse fiksattua. Jos takuu ei ole enää voimassa, ota kummiskin valtuutettuun huoltoliikkeesen yhteyttä, kerro asia ja kysy mitä sille voi tehdä. Joskus jotkut laitteessa usein ilmenevät viat korjataan takuuajan umpeuduttuakin takuun piikkiin.

Voi kun joskus muistais tuon tehdä kun on menossa kaupunkiin. Huoltoliikkeet on täältä kaukana.

Kumma homma. Eka tuloste oli raitainen, toinen ei :confused:

Onko se mustesuihku vai lasertulostin? Luulen, että mustesuihku? Saattaa olla, että tämänhetkiset väripatruunat tekee raidan. Eli seuraavat värisäiliöt eivät ehkä tee raitaa. Tai… Voi olla myös, että teloissa on jotain kökköä, ja sitten se jatkuu. Suosittelen muutoin samaa kuin Nuu.

Mustesuihku. Tosi nopeesti kuivuu tulostuspäät, jos johtui siitä: toista tulostaessa kököt irronneet? Viimeksi tulostettu väreillä pari viikkoa sitten. Entinen HP sai seistä käyttämättömänä kuukaudenkin, ja taas toimi.

Kokkeile muutaman verran.

Vähän ärsyttää. Olis pitänyt uhrata vähän enemmän euroja ja ostaa laser.

Onkohan tuo jotain Epsonin “tautia”…minäkin olen takunnut omani kanssa vähän päästä. Välillä jättää raitaa, välillä ei, kun se on sillä päällä, mikään ei auta ja muutaman päivän kuluttua tulostusjälki voikin olla ihan virheetöntä itsestään, sillä on vissiin jotain pms-syndroomaa. Harmittaa, kun mustetta menee tulostuspäiden puhdistukseen/kohdistukseen ja sitten onkin TAAS vaihdettava väripatruunaa vaikkei olisi onnistunut saamaan aikaan kuin pinon uuninsyttyjä!

Itselläni on Epsonista samanlainen kokemus. Nyt käytössäni on Canonin lasertulostin, eikä ole ollut mitään ongelmia koko aikana. Mustesuihkutulostimella pitäisi tulostella vähän väliä, muuten kasetit kuivuvat.
Tässä pätee taas se vanha sanonta "markalla ei saa kahden markan tavaraa".

Kuivunut Epson mullakin on yläkerran kaapissa, en tiedä miksi en ole pois heittänyt. Mustavalkotulostukseen on parikin HP:n laseria ja valokuvia teen kymppikokoisena HP:n erikoistulostimella. Se on mustesuihku, jossa on suuttimet värikasetissa. Jos suuttimet kuivuvat, niin yhden monivärikasetin vaihto riittää.

Mustesuihkutulosteiden kestävyydestä keskusteltiin aikoinaan näilläkin sivuilla. Laitoin silloin yhden tumman kuvan etelänpuoleiselle ikkunalla ja peitin siitä puolet alumiinifoliolla. Siellä se kuva on ollut jo puolitoista vuotta eikä mitään rajaa ole vielä näkyvissä. Kuva on tulsotettu HP:n omalle paperille.

toivottavasti inki päivitti jo. kaikille tekisi hyvää

No en ollut päivittänyt, mutta nyt olen8)

Mies yllätti miut perjantaina uusilla koneen aivoilla, hiirellä ja näppäimistöllä. Tämä on kun unelma:) Onneksi tuttu käyttöjärjestelmä (Windows 7) ja sain melkein kaikki tarvittavat ohjelmat ja tiedostot siirrettyä ulkopuoliseen muistiin. Kyllä nyt kelpaa, eikä tarvi junnaavan koneen kanssa hermoilla. Aiempi piti jatkuvasti siivota ja silti jumitti.

Minulla on Dellin kone, ihan hyvä ja tehoka, jonka sain mukaani kun jäin töistä pois. Syksyllä se alkoi temppuilla ja sammua itsekseen, ilmoitti vain, että “shutdown due to thermal event”. Kun avasin sen, niin näin, että emolevyllä oli muutama elektrolyyttikondensaattori vuotanut. Googlella löysin mukavan korjaamon, joka vaihtaa kondensaattoreita mutta mulla kävi niin hyvä tuuri, että heillä oli hyllyssä vanha kone, josta oli otettu muita osia mutta ehjä emolevy jäljellä. Kun vein koneeni sinne, niin emolevy vaihdettiin odottaessa eikä se tullut edes kalliiksi. Nyt se käy ja kukkuu iloisesti.

minä en saa muutettua tunnuksiani tai salasanojani…Jouduttiin boottaamaan päätietokone ja samalla lakkautin vanhan sähköposti osoitteeni joka on täälläkin tunnuksenani. Nyt en enään pääse päätietokoneella tänne penttiin, läppärillekkin ollaan tekemässä sama hoito ja en saa tällä nyt muutettua tunnuksiani kun ei hyväksy vanhaa käyttäjätunnustani ja sanoo että se on väärä vaikka se on oikea, mikäköhän avuksi, joudunkohan rekisteröitymään uudelleen?

Myös minä sain eilen Welhon laskun mukana oranssin mainosläpyskän, jossa esiteltiin uusia laajakaistanopeuksia. Nyt mulla on 2 megan yhteys, hinta 24,90 ja tarjolla olisi 10 megan yhteys samaan hintaan, pitäisi vaan sitoutua 12 kuukauden ajaksi. Olin tietenkin heti valmis lisäämään nopeutta.

Onneksi soitin asiakaspalveluun ensin. Muutos kyllä onnistuu ja hinnatkin pitävät paikkansa, mutta lisäksi tulisi 30 euron muutosmaksu. En minä sellaista tietenkään voi hyväksyä, sillä tähän asti nopeuden muutokset ylöspäin ovat olleet maksuttomia. Ja justiinsa syksyllä pudotin nopeutta 10 megasta tähän 2 megaan kun poika muutti omaan asuntoon ja silloin maksoin muistaakseni parikymppiä pudotuksesta.

Asiakaspalvelun poika oli kovin pahoillaan, että ohjeet ja hinnat tulevat ylempää. Tuntui siltä, että muutama muukin oli antanut palautetta asiasta. Odotellaan rauhassa, niin ehkä sitten syssymmällä saadaan nopeampi linja ilmaiseksi.

Ja se minua kyrsii erityisesti, että meille vanhoille ja hyville asiakkaille ei koskaan tarjota mitään kunnollisia etuja, vaan pelkästään uusille asiakkaille. Mitä ihmeen etua minulle olisi Welhon asiakkaan Hesarista pariksi kuukaudeksi etuhintaan, kun se on meille tullut jo vuosikymmeniä kestotilauksena? Tai tv-puoeln mix-paketista kahdeksi kuukaudeksi kun mulla on sekin jo? Vaihtaisivat edes vanhan laajakaistamodemini wlan-modemiin ilmaiseksi, niin sitoutuisin olemaan 12 kuukauden määräajan onnesta soikeena.

Katson tarkemmin hinnastoa Welhon verkkosivuilta ja siellä on tosiaan liittymän muutosmaksu 30 euroa. Siis aina kun jotain muutetaan, aikaisemmin nopeutta sai nostaa, pudotus maksoi.