Siis miten saan PowerPointin diat tulostettua niin, ettei kuvat ole postimerkin kokoisia? Asetuksista tulee nyt neljä diaa per sivu, niinkun pitääkin mutta kauhean pieninä kuvat. Kun eiks ne pitäis saada niinkin, että on niin isot kuvat kun vaan paperille mahtuu?
Riippuu tulostimesta mistä sen saa. Kun painat Tulosta, tulee se tulostusasetusikkuna. Siinä on jossakin kohdassa ominaisuudet/asetukset/properties tai setting tms painike. Paina siitä, ja sitten jostakin välilehdeltä vaihtoehto Pages per sheet/sivuja per ikkuna. Siitä valitset 1. Nyt sulla on siinä 4.
Löytys tommonen kun Monisivuinen/Sivua arkille jossa oli neljä, mutta se ei suostu ykköseen, 2 on pienin :o Ei oo varmaan se…
Okei, hankala sanoa enempää kun se on ihan kiinni tulostimesta.
Ok, kiitos silti
Valinnalla "Tulosta - tiivistelmät" saa ainakin eri vaihtoehtoja, kokeilepa sitä?
Tuossa huvikseni autossa kokkeilin miniläppäriä, löytääkö se avoimia yhteyksiä. Löysihän se, mutta ko auto mennee niin nopeaa, niin en kereny alkaa kokkeihleen.
Siinä vaiheessa, ko/jos aikaa joskus semmosheen on, niin häätyykö minun aina lisätä nettiyhteyksiin se yhteys, jonka kone löytää, ennen ko mie voin ottaa yhteyen? Olis niin paljo helpompaa, jos sais asetukset jotenki niin, ettei tarttis ko klikata “yhdistä” ja kone yhistäs ilman mithään muita kommervenkkejä.
Juu, tulostin ne sitten 2/sivu niin ovatpahan tarpeeksi isoja.
Ei kai se sailasi ajellessa miniläppäriä räpää? ;o
Ehei, Heksu. Istuinpahan kyytissä vain
Ymmärränköhän sinut sailasi oikein? Läppärillä tai muulla vekottimella voi etsiä ja löytää suojaamattomia verkkoja, periaatteessa toisen verkkoa ei kuitenkaan ole lupa käyttää. Paitsi jos satut olemaan alueella, jossa joku tarjoaa verkon vapaasti käyttöön. Joissakin ostareissa, junissa nykyään, lentokentällä ym on tarjolla verkkoyhteys.
Mokkulat ja vastaavat nettitikut ovat itse asiassa (HSDPA-)modeemeja, jolloin siis oma verkko kulkee mukana. Tilapäiseen surffailuun olen itse käyttänyt kännykkää modeemina, mutta pitää tiedostaa, mitä maksaa.
No mää jo aattelin, vaikka eihän sitä vissiin ole laissa kiellettykään
Valitettavasti en osaa tuohon kysymykseen vastata, mutta kyllä täältä varmaan joku tietävämpi löytyy
Minulle kävi eilen varsin kurjasti. Kaadoin vahingossa alle tai hieman yli desin kahvia läppärin näppäimistölle, mutta käänsin läppärin heti ylösalaisin, joten kahvi valui saman tien pois. Kuivasin konetta hieman föönillä ja se oli yön yli lattialämmitetyssä pesuhuoneessa. Muuten kone toimii normaalisti (siis käynnistyy), mutta se ei suostu aukeamaan, ilmoittaa vain englanniksi jotain kovalevystä.Voiko olla mahdollista, että kovalevy on tuhoutunut (ja siinä tapauksessa valtava määrä minun valokuviani), vai voisiko esim. valokuvat saada vielä pelastettua koneelta tai voisiko koko kovalevyn asentaa uudelleen? Ja jos kovalevy on sökö, niin kai selviää pelkällä kovalevyn ostolla?
Jos läppäri on kyseessä kovalevyn vaihto ei ole kovin helppo homma. Ja louultavasti se on tuhoutunut jos on päässyt kastumaan.
Yleensä jossain liikkeissä missä näitä sitten korjataan saatetaan pystyä pelastamaan sinun valokuvat, jos kovalevy ei ole mennyt pahasti rikki.
Kovalevyn vaihtaminen ei kuitenkaan ole välttämättä kovin järkevää läppäreiden kohdalla. Uuden koneen ostaminen olisi luultavasti kannattavampaa. Ja jos on kotivakuutus kannattaa kysyä korvaako se koneen.
Lakia itse asiassa tarkennettiin langattomien verkkojen käytön suhteen ja nykyisinhän se menee niin, että toisen yksityishenkilön langattoman verkon käyttö on laitonta vain jos se on suojattu. Eli jos joudut väkisin keinottelemaan itsesi toisen verkkoon toimit laittomasti, mutta jos sinne pääsee ilman salasanakikkailuja ja muita toimit laillisesti. Eli avoimia verkkoja saa käyttää kuka vain…
Käsittääkseni nykyään uusissa modeemeissa suojaus on tehty jo valmiiksi, ainakin operaattoreiden toimittamissa laitteissa. Silloin täytyy verkon tunnus ja salasana tietää, ennen kuin sitä pääsee käyttämään. Itse olen asettanut sen muistiin, joten verkko aukeaa aina itsestään.
Vanhoja yhteyksiä varmasti on vielä paljon suojaamatta ja niihin käsittääkseni pääsee kaikilla sellaisilla koneilla, joissa on sopiva verkkokortti.
Katselin kovalevyjä netistä, ja hinnat olivat noin 60 paikkeilla, sopivatko pöytäkoneiden kovalevyt läppäreihin?
Ei sovi, läppäreissä on pienemmät kovalevyt.
Normaalisti läppärin kovalevyt ovat 1,8" ja 2,5" kokoisia ja pöytäkoneessa on 3,5" kovalevyt. Uusissa koneissa on SATA -liitäntä, aiemmissa oli IDE-liitäntä.
Olisiko ulkoinen kovalevy hyvä vaihtoehto?
Näin kirjoitti minun ukko
Toisekseen olen melkoisen varma, että koneeseesi tulee muutakin vikaa kastumisen vuoksi, näppäimistökään ei varmaan pitkään toimi sen jälkeen kun siihen on kahvia mennyt.
Joten parempi ku ostat uuven koneen