No nyt tuli lapsi auttamaan ja kertoi, että kuva on niin iso, että vaikka mulla on säädöt jo pienimmillä mahdollisilla niin sitä ei pienemmäksi saa.
Kiitos kuitenkin
Missä vika, kun tunnuskenttiin monistuu automaattisesti xxxxxxx:ää. Niiden lisääntymistä ei saa katkaistua, eikä niitä saa poistettua. Tunnuksilla ei näin ollen voi kirjautua sisälle. Onko joku scroll jumissa, vai onko kannettavani tiensä päässä? Olisin kuukkeloinut tästä, mutta en voi siihenkään luukkuun kirjoittaa mitään. (olen nyt isännän koneella kysymyksineni)
Heksu, kuva, muuta kokoa, pysty- ja vaakaneliön sivussa on % merkki, muuta niitä prosentteja pienemmäksi, niin kuva pienenee, onnistuiskohan näin.
kakapo, kun minulla kävi suunnilleen noin, oli näppiksessä liikaa leivänmuruja. Puhdistele se ensimmäiseksi.
Ahaa, kappas vaan mulla onkin joku vanhan Paintti, sielt en tuommoista löydäkään eli siirryttävä toiselle koneelle kokeilemaan, kiitos jo…
Heksu - kyllä minulla ainakin Paint’‘’'ssa on toiseksi ylimmällä rivillä Työkalut ja Näytä -painikkeet ja kun napautat Työkalut -nappia, niin tulee vaihtoehtoja sekä piirustustyökaluja.
Kuvan saa tehtyä näin vaikka postimerkin kokoiseksi.
Kiitos Merlin. Siis siivoushommiin.
Juu, tuo onkin juuri ukon koneella mutta minulla on tällainen :o
No oletkos katsonut noiden painikkeiden alta, että mitä niissä saa tehtyä?
Luulen, että Muokkaa tai Kuva -napin alla voisi kuvan kokoa ehkä voida muuttaa.
Olen, Muokkaa:n alta ei löydy mitään aiheeseen liittyvää ja Kuva:n alta juuri tuo Määritteet, joita jo aiemmin kokeilin. Sieltä löytyy kuvan leveys ja korkeus ja yksiköt, mutta niitä muuttamalla kuvan koko ei muutu.
Mutta luulen, että tämä liittyy nyt jotenkin siihen, että kuva on TIF. mitä lie tarkoittakaan, mutta vaikka pystyn esim. siihen kirjoittamaan, ei Paint anna mahdollisuutta vaikkapa värittää sitä.
Eikö todellakaan Kuva namiskan alla ole vaihtoehtoa: “muuta kokoa tai viistota”, omituista, ellei sitten syynä ole tuo TIF. Tuolla “Määritteen” kohdalla ei minullakaan tapahtunut mitään.
Mä pienennän yleensä kuvan esikatselulla… Laitan sen ikkunan sen kokoseks ku halluun kuvan, otan screenshotin ja painttiin. Noita kännykälläki otettui kuvii o mahoto paintil muokata, ku ne on niiiii järjettömiä.
Noniin, illis. Se oli tuo viistota se taikasana, sieltä löytyi ja toimii! Venytä ja viistota… löytyi. Kiitoskiitos
Heh, kyllä itsetunto nousee, kun tällainen vanha tumpelo joskus voi nuorempaansa neuvoa
Ole hyvä vaan Näkyyhän se viistottaminen olevan tuossa Raakinkin kuvassa, mutta mä tarviin näissä semmoset aasta ööhön viisivuotiaalle-tyyppisen ohjeistuksen
Olipa outo päivä tänään kun ei ollut oma läppäri käytössä! Tässä oli semmonen vika, että se heitti mut pihalle ihan odottamattomasti. Mösjöö on onneksi alan miehiä ja kun tarpeeksi kiukuttelee,ottihan se tän mukaansa ! :D! Piti sen vielä tietenkin mainita mulle, että meni puolitoista tuntia arvokasta työaikaa laitella uudet viritykset,…ei yhtään kiinnosta!
Olisin kai ton voinut nätimminkin sanoa, mutta en oo parhaimmalla tuulellani,… no tulihan siivotuksi;D!
No nyt olen puljannut sen tiffin ja Paintin kanssa ja sitten tuli ääk kääk!
Kun olin saanut kirjoiteltua ja piirrettyä haluamani, pienensin kuvaa ruudulla nähdäkseni kokonaisuuden ja sitten suurensin katsoakseni yksityiskohtaa. Jossain välissä sen tallensin ja nyt se tallennettu näyttää semmoiselta röpöläiseltä! Fontti on kummallinen ja viivat semmosta suhrua siinä tallennetussa, mitä mää ny söhläsin?
Linkittäminen ja kuvan laitto ei onnistu, on se ennen onnistunut, mikä mahtaa mättää. Onkohan vika tietokoneessani, vai löytyisikö ratkaisu mahdollisesti ylläpidon toimenpiteillä, tai keksiikö joku mitä minun pitäisi tehdä.
No nyt onnistui tuon kuvan laitto, eli siinä ei ilmeisesti ole vikaa. Aiemmin yritin skannattua kuvaa laittaa, mutta se ei onnistu, nyt tarvitsee tuon linkityksen kanssa ahertaa.