Miten saa activedesktopin pois päältä? Ilmeisesti se aiheuttaa tuon pohjavärin, mistä haluun eroon:
Helpoin tapa poistaa Active Desktop on kaksoisnapsauttaa Oma tietokone -kuvaketta ja valita Näytä-valikosta Kansion asetukset. Yleiset-välilehdestä valitaan Normaali tyyli ja sen jälkeen valitaan OK.
suora lainaus Microsoftin sivuilta
muoks
Itse käytän aika paljon valmistajan omia sivustoja ja keskustelupalstoja, joskus jopa laitan suoraan sähköpostikysymyksiäkin jos menee oikein vaikeaksi
Kiitti kaikille, kone oli niin juntturassa että piti etänä hakee vika.
Nyt tiedoksi, jos joku kiinnostui, oli yhteensattumien summa, netti auki ja kuvien käsittelyssä hiiren kakkosella painettu, niin työpöytä jäi ns. nettiaktiivitilaan (?), noh en tiiä niin paljoo näistä asioista, puolet selostuksesta hukkui jo ulostullessaan.
Pääasia että ongelma poistui
Yksinkertainen kysymys: Miten tehdään viite tekstiin? En osaa, vaikka kuinka lukisin. Siis yksinkertainen neuvo, kiitos!!
Männikkö, laitoin asiasta ohjeen tuonne : “Puutarha.netin palvelut - Keskustelupalsta ja viestit - Linkkien tekeminen ja harjoittelu”, jossa aiheesta on asiaa. Hyvin pitkälle samalla tavalla selitin kuin Hoyabella jo ehti tuossa yllä.
Eli tämä:
heti aamusta oli tarjolla ff:n uusi turvallisuuspäivitys (3.6.15)
hilpeätä - kun onnistuneesti olin saanut poistetuksi is:n linkin ja näytölle 2 cm lisää tilaa (vaikkei heksu minua ja mittanauhaa uskonutkaan:-)) niin eikös ff:n uusi päivitys saanutkin aikaan, että tuolla yläreunassa on nyt pari senttiä valkoista tyhjyyttä ja puutarha.net tipahtanut kohti näytön alareunaa…
edit - helppoa: päivitys vain tarvittiin ja puutarha.netin kasvot kohosivat (olisipa omallekin naamalle yhtä näppärä konsti olemassa)
Sama juttu eilen, ei auttanut päivityskään valkoiseen reunaan mutta tänä aamuna on taas kohotettu ilme, eläväistä (Pystysuunnassa siis tilaa tuli jo palkin poistamisen jälkeen, muttei minusta sivusuunnassa, jos täsmennetään
Miten saisin tuossa avattareni alla mottoni vähän erinäköiseksi kuin nuo harrastukset? Meinaan kun ovat tolleen tyhmän näkösesti yhtenä pötkönä, ei erota mistä motto alkaa.
Onko harrastusten oltava siinä näkösällä? Nehän voisi olla vaan tuolla omassa profiilissa?
niin, ehkei
Huomasitko Emo kuinka viestilaatikkosi koko pienentyi kun siirsit ne tiedot profiiliisi ? Nyt ruudulla näkyy useampi viesti samanaikaisesti
Ja mitä iloa siitä on? Kymmentä viestiä enempää ei ole kuitenkaan per sivu.
Myskimalva kaipaisi apua. Välitän hänen avunpyyntönsä: ongelmana on se että sekä chrome että mozilla antavat kirjautua penttiin mutta kun hän yrittää lukea jotain viestiä tulee näkyviin "chrome lakkasi toimimasta" tai jos mozillaa kokeilee niin sama juttu. Hän pyysi kysymään tietääkö kukaan mikähän kumma lie esteenä?.
Hän ei pysty avaamaan viestiketjua eikä siis kirjoittamaankaan tietenkään niihin, mutta hölö toimii. Jos joku osaisi jotain neuvoa hänelle antaa niin pyydän laittamaan hänelle hölöä. Hänelle on tulossa muuten kurja viikonloppu ilman penttiä
Onko täällä muita, joilla on firefox 4? Minä en pysty lähettämään kuvia penttiin ollenkaan, samoin hymiöitä en pysty laittamaan.
Eilen piti pari kuvaa laittaa ie:llä ja se on niin kökkö/raskas selain, ettei sitä viitsi oikeasti käyttää.
Ie:llä ei edes näy viestiketjussa viestien alkuja tai sitä, kuka on kirjoittanut.
Eli voisikohan tämän asian korjata itse? Vai onko kyse taas siitä, ettei puutarhanetti jotenkin toimi ff 4:lla?
Ei toimi, laitoin siitä ylläpidolle viikko sitten viestiä ja he tutkailevat asiaa.
Toivottavasti alkaa pian toimimaan. Vuosi sitten ongelmana oli se, ettei uusimmalla ff:llä pystynyt lähettämään yv:tä ollenkaan.
Taisi olla muutenkin samoja ongelmia kuvanlisäyksessä ja sen korjaaminen kesti kauan, kuukauden kaksi?
Mulla IE eikä kuvan lisäys onnistu, laitoin viestiä ylläpidolle, johon ei ole vastattu. Meenkin kirjaamaan sen ärsytyksiin…