Apua , neuvoja ym. asiaa tietokoneista

IE-lisätty kuva.

Nyt löysin syyn omaan kuvalisäysongelmaani. Ne kuvat, joita yritin lisätä olivatkin bmp-muodossa. En pystynyt/osannut tallentaa niitä jpg’ksi. Onko se edes mahdollista. JPG-muodossa lisäykset onnistuu.

Saman havainnon tein viime viikolla. Jos sinulla on jokin kuvankäsittelyohjelma, niin avaa kuva siellä ja tallenna se sen jälkeen muuttamalla tallennsumuoto JPGksi. Kaikki ohjelmat tukenevat JPG-muotoa.

ElluK minulla oli sama ongelma, mutta se korjaantui kun poistin yhden lisäosan joka oli muutenkin turha. Nyt en vaan muista sen lisäosan nimeä, mutta siinä oli punainen apinannaamatunnus Facebookin puolella. Laitan tietoa, kun ensin sevitän mikä lisäosa se oli.

trekooli, ohjeen mukaan sallitut kuvaformaatit ovat: jpg, png ja gif.

Kakapo, yhtäkkiä katsoin, ettei (meillä) ff:llä olisi muita lisäosia ku adblock. Mutta jos nyt muistat mitä menit tekemään, niin kerro:). Siis adope ja shockwave on tietenkin.
FF 4:llahan kuvanlisäys palkki tai esim. se hymiö-juttu jää vaan harmaaksi, eikä sitä pysty edes sulkemaan x-kohdasta.

Mulla ei onnistu tuo png kuvan lisäys, se pittää muuttaa jpg

Tyhmä mikä tyhmä, en keksi miten saisin siirrettyä uudelle koneelle kirjanmerkit firefoxista…

Inki, luonnistaako englanti? Tässä neuvoja.

Merlin, kiitos linkistä, mutta ei auta tyhymää, oisikohan helpompaa?  Lisäys:ei taida, en osaa tehdä edes suomenkielisten ohjeitten mukaan, joita netistä löytyy…

Tosiaan, anteeksi, löytyy suomeksikin. Aika pitkällinen ohje, mutta olen noiden kanssa onnistunut vaan tekemällä tiiviisti kohta kohdalta - ja yrittämällä uudelleen ja uudelleen - hyvä kaffe- tai teekuppi vaan käpälään ja menox.

Kuopus löysi lopulta oikean tiedoston oikealle kohdalle:)

APUA, tietokoneelta löytyi kaksi virusta, joita tuo virusskanneri ei pysty poistamaan eikä saa edes karanteeniin!

Exploit.Java.CVE-2010-0840!IK

Java.Trojan-Downloader.OpenConnection!IK

Miten ihmeessä nuo poistetaan?? Olen yrittänyt etsiä ohjeita, mutta ihanko totta niitä pitää alkaa räpeltämään vikasietotilassa? Löytyisikö joku ohjelma joka osaa poistaa ne helposti? Pilvin pimein kaiken maailman virusksenpoisto-ohjelmia, mutta mikä toimii kunnolla? Emsisoft anti-malware löysi nuo mutta ei kykene poistamaan, vaikka sen kehutaan niin tekevän.

kirjoita googlen hakuun nuo viruksien nimet, niin sieltä neuvoo sen ohjelman jolla voi poistaa. Näin meillä tehtiin kun tuli troijalainen! Oma koneen virustorjunta ei pystynyt poistamaan vaan jokin muu, mutta en valitettavasti muista mikä se oli!
Se virusohjelma ladattiin silloin koneelle, poisti kaikki, mutta ei jätetty sitä kuitenkaan  koneelle, älä kysy miks :wink:

Mutta mistä tietää onko ne virusohjelmat kaikki turvallisia? Ettei niistä tule lisää pöpöjä…? Kun sellaistakin sattuu!

Mä laitoin nyt koneelle tarkistuksen spybotilla ja microsoftin security essentialsilla täydellisen tarkistuksen.

Pirhana vieköön jos täältä jotain viruksia tms. löytyy. Pari päivää sitten kone oli vielä puhdas (tarkistetaan usein) mut jos jotain löytyy niin pitääkö mun laittaa puutarha.netti karanteeniin??

Ja muutes tuonne yv.viestit ja toiminnot juttuun ku laitoin, että pitäisi kirjoittaa yv:tä niin totesin, että en lähetä. Varmuuden vuoksi.

Poppius, päivän mun mies yritti poistaa sitä troijalaista.
Sitten minä, (huom!! minä) menin toiselle koneelle ja hain googlesta sillä viruksen nimellä, jonka toisen koneen virusohjelma ilmoitti poisto ohjelmaa. Niin onnistui!
Meillä on jatkuvana virustorjunta ohjelmana ilmanen avast, joka sen troijalaisen helmikuussa ilmotti, mutta ei pystynyt poistamaan!

Poppius, käy katsomas, jos on aikaa sivustoa virustorjunta.net. Sieltä löytyy varmasti (toivottavasti) apua.

Noi virukset ym. on kyllä nettimaailman ärsyttävin pimeä puoli. Mulla on yks kone menetetty tyystin ilmaisen netistä ladatun virustorjuntaohjelman takia. Se (sateenvarjosymbolilla oleva, en muista enää nimeä) ei riittänyt troijalaisia vastaan, kun pojat pelaavat kaikenmaailman pöllöjä pelejään on-line.

Nyt tässä koneessa on Norton 360 premium 5.0, toistaseksi on torjunut kaikki uhat, eikä ole päästänyt mitään läpi, mitä ei saisi päästää. Kallis se kyllä oli, mutta sen sai 3 koneelle ja mikä parasta, siinä on ns. lapsilukko (ts. eipä tartte murrosikäisten haaveillakkaan pääsevänsä ns. aikuisten sivuille!).

Ikinä en enää luota yhteenkään ilmaiseen viruksentorjuntaohjelmaan, ne toimimat hyvin vain, kun ei kovin kummosilla ihme (peli)sivuilla käydä.

Toivottavasti Poppius saa tyhmät virukset bittitaivaaseen mahdollisimman pian!

Microsoftin security essentials on nyt mennyt vähän yli puolenvälin, mutta tuli ilmoitus, että koneessa saattaa olla haittaohjelmia. Viikonloppuna ei vielä ollut!

Mä suosittelisin, että jokainen penttiläinen tarkistaa nyt koneensa. Tottakai voi olla mahdollista, että haittaohjelmat on tullut jostain muualtakin, mutta mä käyn koneella periaatteessa täällä, king.comissa, luukussa ja säätiedot katselemassa. Eli en missään epäilyttävillä sivuilla vieraile.