Meillä on testattavana kolme älypuhelinta, joista valita mieleisin. Entinen on ollut Lumia 620, ja se pitäisi korvata mallilla 635. Testaaminen on mahdotonta, koska puheimen takakantta ei saa millään ilveellä auki eikä siten siihen onnistu sim-kortin laitto.
Katsoin neuvoja netistä, ja kuvassa kansi avautuu hienosti laittamalla kynti reunan väliin. Minulla on hyvät kynnet, mutta eipä onnistu. Kikkoja kehiin pliis...
Nuo kaksi muuta ovat Samsungeja, mutta siippa ei välittäisi opetella uutta systeemiä, kun se osaa jo tuon Lumian kanssa toimia. Sillä "palaa heti hihat", kun ei jokin toiminto onnistu.
Itselläni on tavallinen näppäinpuhelin, jolla voi ottaa kuvia tarpeen tullen. Se riittää minulle.
Kuorokaverini on löytötavaratoimiston pomo, ja puhelimet ovat sieltä kokeiltavana. Siellä on sellainen systeemi, että jos tavaraa ei kolmeen kuukauteen kysellä, saavat myydä sen pois. Siellä oli noita erilaisia puhelimia tolkuton määrä. Ihmiset on aika huolimattomia.
Emo sen takakannen irrottaminen ei vaan meiltä onnistunut, joten sim-kortti on edelleen vanhassa Lumiassa. Mikä malli sinulla on? Onko se sama 635, jonka kanssa meillä on se ongelma.
Siis huomasin, että painoin alareunan mahaläskejä vasten, oikea peukalonkynsi yläreunan väliin, ja vasurilla painoin takaa keskeltä. Takakansi taipuu silloin.
Minä olen taas harrastanut puhelimen pudottamsta lattialle. Hyvin lähtee suojus irti ja myös akku:) Mulla on ollut 635 pari vuotta ja hyvin toimii. Samsungia en huoli, on sen verran karvaita kokemuksia.
Kuori on avattu, mutta nyt siipalle tuli ongelmia SIM-kortin kanssa. On se näissä jutuissa ihan tumpula, ja mulla meni hermot. Antaa olla. Vien puhelimet maanantaina takaisin (paitsi jos kokeilisin itselleni tuota Samsungin Trend puhelinta). Mutta siihen pitäisi sitten hankkia sellainen pieni SIM-kortti, kun tuossa vanhassa on vielä se isompi. Katsotaan nyt sitten jaksanko alkaa opettelemaan uuden puhelimen kanssa.
Tietämättä sen kummemmin käyttötarpeitanne niin, pitäytyisin edelleen Lumiassa. Itelläni on käytössä myös Nokia Lumia 620 ja sen rinnalla uudempi Microsoft Lumia 640, joka hinta/hyötysuhteeltaan pesee halpis androidit kuus-nolla. Marraskuussa sitä myytiin 79 eurolla. En kyllä maksaisi myöskään 635:stä ainakaan tuota enempää. 635:stä on ollut saatavilla sekä 512 Megatavun (Mt) ja 1 Gigatavun (1024 Mt) versiot. Jättäisin ainakin tuon pienempimuistisen väliin ellei käyttö ole puhtaasti tekstareita ja puhetta. Lumia 640 on mahdollista päivittää kuluvana vuonna halutessaan WindowsPhone 10:en.
Androidluurien ongelma on se, ettei niihin välttämättä enää toimiteta uudempia käyttisversioita. Siitä seuraa ongelmia turvallisuuspäivitysten saatavuudessa. Uusissa luureissa mennään versiossa 6.xx. Toinen harmittava seikka on ohjelmiston hidastuminen, koska järjestelmä kerää tauhkaa sisäänsä ellei käyttäjä osaa aika ajoin poistaa kertyvää kuonaa. Androidhalpisten eliittiä tuntuu olevan nyt Samsung J5 hintaluokassa alle 200e.
Itekin tahkosin noiden irrotettavien takakuorten kanssa ennen kuin tajusin painaa yhdellä sormella siinä salamavalon kohdalta, jolloin kuori irtoaa tosi helposti. Näissä kirjoittamissani Lumioissa on kaikissa samankokoinen mikro SIM-kortti. Vielä uudemmissa luureissa käytetään toistaiseksi pienintä nano-kokoista korttia. http://sim-kortti.com/sim-korttien-koot/
Windows-puhelimissa ei toimi periscope, joten suoraa videokuvaa ei voi lähettää nettiin ko. ohjelmalla tällä laitteella. Eikä siihen ole toistaiseksi saatavilla TV:ssä mainostettavaa kaupallisten radiokanavien kuunteluohjelmaa. Podcastejä sillä voi toki ladata ja kuunnella muutenkin.
Androidiin on ehdottomasti saatavissa enemmän ohjelmia, mutta puuttuuko Lumiasta oikeasti jotakin tarpeellista. Toki WindowsPhone on kuolintoreissaan, eikä jatkuvuudesta monen vuoden päähän ole takeita. Toisaalta marginaaliluurissa on vähemmän tietoturvauhkia. Voi sillä aina silti soittaa.
Jk. Luinkin vasta tuon aloitusviestin ajatuksella. Löytöluureissa voi olla joku turvakoodi päällä, joten oma SIM-kortti ei välttämättä pelaa sen vuoksi laitteessa lainkaan, vaikka olisikin oikean kokoinen.
SIM-kortti on oikean kokoinen, mutta kun se irrotettiin vanhasta Lumiasta, tuli mukana joku “teline”. Siippa ei uskaltanut korttia väkivalloin siitä irrottaa. Mennään tänään Verkkokauppaan. Sieltä saa apua.