Apua puhelimen kanssa

Tabletin laturi kännykässä ja päinvastoin
artikkeli/IS: “Kodeissa on älypuhelinten ja tablettien latureita usein kasapäin. Asiantuntija kertoo, voiko niitä käyttää ristiin.”

Joo, luin tuon viikonloppuna, tuon linkin voisi siirtää aapuva tietekone osaan, siellä oli viimeviikolla juupas/eipäs noista latureista. Kannattaa lukea, mielipiteetkii joita oli lukija kirjoittaneen, tuskin tulee hullua hurskaammaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja: David2

Ristiriitaisia olivat kommentit latauksesta tuolla Nuun linkin takana. Piti oikein tuon oman, ainakin 4 vuotta vanhan kännyn sisään kurkistaa, että mikäs akku siellä onkaan. Litiumhan siellä oli ja todellakin, joskus aina ajan sen sammuksiin ja lataan tietsikan usb-väylästä. Kestää tuplasti niin kauan kuin laturilla, mutta akkukin kestää edelleen käyttöä saman verran kuin uutena, kuoret vaan meinaa jo murentua ympäriltä, salama on menny hukkaan ja kuvat on suttusia. Uuden tilasin itselleni joululahjaksi, joutuivat vaan tekemään sen varmaan ensin, kun saan sen varmaankin vasta joulun jälkeen :slight_smile:

Olen vasta vaihtanut älypuhelimeen, ja kaipailen joitakin vanhan kännykän selkeitä toimintoja. Mikä olisi kätevä yksinkertainen muistutus-sovellus androidille? Haluaisin helposti ohjelmoitavan muistutuksen, jossa olisi iso ääni ja torkkutoiminto. On niin paljon muistettavaa…

Mulla on Sony experiassa sen kellon alla valikot sekä herätykselle että muistutuksille - en tosin ole tuota muistutustoimintoa kokeillut.

Kun menee siihen kelloon näkyy yläreunassa kuvakkeita (ajanotto ja tiimalasi, mikä on tuo muistutus)

Mie käytän kalenteria. Mulla ei oo samanmerkkinen puhelin, mut eikös nuo kalenteriohjelmat toimi melko samoin.

Anroidis:sa  :exclamationmark::exclamationmark::exclamationmark::exclamationmark::exclamationmark::exclamationmark::exclamationmark:on hyvä hälytys,herätys.
Meet sinne kello kuvaan/Hälytys/ + lisää  uusi /valitse aika/alla on päivät  M,T,K,T,P,L,S joille sen voi laittaa/siellä on viellä torkku tms 5min
Hälytyksiä voi tehdä vaikka kuinka monta.
Siellä on myös hälytysäänen vaihtaminen. 
Sopiva hälytysääni löytyy kyllä tarpeeksi voimakkaalla äänellä.

Kaipasin monissa puhelimissa mahdollisuutta pitää laite hiljaisena yöllä ja nyt tässä se on. Mulla on asetettu arkisin hiljaisuus klo 22-07 ja silloin vain tärkeäksi merkitsemieni henkilöiden puhelut ja viestit tulevat äänellä läpi. Käyttökelpoinen toiminto kun itse käytän puhelinta herätykseen ja muuten heräisin yöllä esim sähköposteihin, joita voi tulla mihin aikaan hyvänsä. Tietty puhelinta voi pitää öisin kokonaan kiinni, mutta tämä on mun mielestä helpompi versio.

Mun samsung A5 voi sammuttamalla ja taas avaamalla luurin kokeilla uudestaan kuviota. Lapsenlapsi Väinö salaa koitti nääs avata mul luuria monta kertaa eri kuvioilla ja lukitsi näin lopulta koodin. 

Just
joo :w00t::w00t::w00t:
Ja sulla ei ole niistä kuvista ym varmuuskopioo,? :Whistling::Whistling::Whistling:

Mä luin netistä, että vanhempi Android toimii kuten jade neuvoi, mutta uutta ei saa toimimaan muuten kuin tehdasasetuksilla, mikä ei ollut toivottava vaihtoehto :unamused:. Paras vaan koittaa löytää se oikea kuvio… 

Eikö avaamiseen voi käyttää sitä PUK koodia joka löytyy Samsungin sivuilta?
Asioista en kyllä mitään ymmärrä, mutta tuota olen kerran joutunut käyttämään.

Harmi:(

Oliko sulla joku idea siinä kuviossa vai tempaisitko hatusta? Muodostuuko se vaikka syntymäpäivistä tms?

Eikö sun kuvat ym tiedot mee pilveen varmuuskopioina. Ainankin Applella ja Microsoft kännyissä kuvat ym tallentuu pilveen. Jos ne tiedot on siellä, niin sen kännyn voi vetää tehdasasetuksiin ja pilvestä saa tiedot. Miten muiden android käyttäjillä on ollut,?

Tuota: oli taidettu jo ehdottaa:
https://www.hetihuolto.fi/blogi/puhelimen-suojakoodi-unohtunut/
toi saattaa toimia
https://www.android-data-recovery.org/android-screen-lock-removal?lang=fi

Jeee!!! Hyvä Kyssis :smiling_face:

Sulla oli hyvä tuuri :+1: Että ne nrot oli simmillä ja kuvat muistikortilla :calling: Ku ne taitaa automaattisesti tallentuu kännyn muistiin, jos ei asetuksista muuta niitä muistikortille. Mulla ei ole ollut viimeisissä kännyissä muistikorttia lainakaan. Samsung note2/Microsoft 950xl ja Iphone 6s plus. Iphoneen ei saa edes lisä muistikorttia. Välillä tehny muistissa tiukkaa 16gb Ja jos vielä dumppaa kännyyn 20-30 lisä appsia, niin ahdasta on. Tänäänkii on tullu käytettyä jo 12-14 appsia.

Minulla on Samsung Galaxy Trend puhelin, ja halusin vaihtaa sen uudempaan. Sain kaveriltani kokeiltavaksi Samsung Galaxy J2 puhelimen. Omassani on se normaalikokoinen SIM-kortti, ja tässä uudessa pienempi, joten oli mentävä Elisan poikien puheille.
Aloin sitten asennella uuteen omia juttujani, ja sain sen kutakuinkin kuntoon. Kokeilin sitten vielä katkaista virran, mutta sitä ei olisi pitänyt tehdä sillä laite lukkiutui. Nyt en saa sitä millään ilveellä enää aukeamaan.

Kurjinta tässä on se, etten osaa toimia sen pienen sim-kortin ja adapterin kanssa, kun vaihtaisin sen vanhaan puhelimeeni. Kortin saan kyllä paikalleen, mutta se ei toimi. Pitäisikö kortti jotenkin aktivoida? Nyt olen sitten ilman puhelinta :frowning: