Apua puhelimen kanssa

Kakapo, se micro-sim kortin kun laittaa sellaiseen adapterisovittimeen niin pitäisi kyllä toimia.
Onko sinulla sim kortti ”oikein päin”
Jos samaa korttia käyttää eri laitteissa niin kyllä kortin pitäisi toimia ilman aktivoimista, sehän on jo toiminnassa oleva kortti/liittymä. Ei pitäisi vaikuttaa mihin mobi-laitteeseen sen tunkee.
Tuliko tuo viesti heti vai olitko kokeillut joitain kertoja avaamista? Onko sinulla liittymäsi PUK-koodia?
PUK-koodeja on muistaakseni (ainakin itselläni) kaksi erillaista.
Jos sim/liittymä on lukkiutunut, avaat sen PUK-koodilla. PUK-koodin saat operaattoriltasi.

Tuhannet kiitokset vastauksestasi Chali. Otin tuon sim-kortin uudelleen tutkittavaksi, ja sehän oli väärin päin kun katsoin ohjetta.  Nyt se taas pelittää, ja kaikki on hyvin.
Tuo uudempi puhelin on kaverini johtamasta löytötavaratoimistosta saatu, ja palautan sen sinne maanantaina. Sen kanssa en aio nähdä vaivaa. Pääasia on, että joku puhelin on kunnossa :slight_smile:
   Aika jännä miten noihin löytötavaratoimistoihin kasautuu suuri määrä mm. puhelimia, joita ei kukaan kysele. Sitten kun ne on ollut siellä kolme kuukautta, ne saa myydä pois. Nytkin oli iso määrä aika uusiakin puhelimia joista valita.

Kun veljeni lähettää minulle viestin, se ei tule perille. Kuitenkin muita viestejä tulee normaalisti, joten ei puhelimen viestiasetuksissa pitäisi olla vikaa.  Nyt on hoideltu vanhempiemme hauta-asioita, ja veli on ihmetellyt, kun en vastaa mitään kyselyihin, ja muut sisarukset kommentoivat normaalisti.
Miten mahtaa olla, onko vika minun, vai veljeni puhelimessa? Soitto tulee perille, joten numero on oikein.

Meidän papukaijamme :bird: on vaihteeksi pulasssa. Kakapo sulla taisi olla android känny,Samsung,? Tms. Onko noissa jokin viestien esto tms päällä henkilö profiilissa tms. Jossakin valikosssa,profiilissa mennyt esto päälle kyseisestä henkilöstä…?

Alkuperäinen kirjoittaja: David2

Mun edellinen känny ja liittymä ei aina laittanut viestejä äiteelle. Ei sitten sen kummemmin ratkottu kumman puhelimesta johtui, laitettiin saunalahti sensuurin piikkiin.

Mulla on Sonyssa yhteystietoluettelossa ylhäällä valikko, minkä takaa löytyy mm estä numerot.

Tarkistin nyt estetyt numerot, ja ne on kaikki nimettömiä. Laitan estoon aina, kun joku yrittää myydä jotain. Vaikka olen hankkinut maksullisen soitoneston tulee aina silti joskus myyntipuheluita.

Känny on ollu kohta vuoden, akun kapasiteetti on kestänyt siedettävällä tasolla.
2 vuotta ehkä vielä  kestää mun käytössä,
ellei tuonkin kännyn lasi hajoa :boom: :-1: tiputuksessa tms. 

Minun puhelimessa on akun kapasiteetti 4200mAh ja  hyvin pelittää.
Minä yleensä panostan akun ja muistin  kapasitettiin ja siten päätän millaisen kännykän ostan. Hintakaan ei saa olla huippu. 

Vaihdatin just muutama viikko sitten ensimmäisen sukupolven iPhone SE-malliin uuden akun. Ensimmäinen kesti sen neljä-viisi vuotta, milloin tuo malli onkaan ilmestynyt. Täysiä latauskertoja oli Coconut batteryn mukaan kertynyt 790. Pääosin olen ladannut siis pätkissä, joita on tuhansia. Kapasiteetistä oli jäljellä vielä 79% ja luuri kesti käyttöäni vajaan päivä. Uudella akulla menee reilu 1,5 päivää. Vähän himoittelisi mahdollisesti ensi viikolla julkaistava 12 mini, joka olisi 5,4" näytön halkaisijaltaan, eikä sisältäisi enää valintapainiketta alalaidassa. 

Huvittaa toi iphone mini :joy: 5,4” kokoinen näyttö. Kymmenen vuotta sit ku ekat Iphonet tuli myyntiin, niiden näyttön koko oli vain 3,5” Mulla pitää olla ainankin 5,5” näyttö koko, silmiä ei tarvii siristellä ainankaan sen takia. Äppleis on miinuksena, ettei akkua voi oikein itte vaihtaa, tai yrittää voi, mut on riskinsä siinä. Toinen ettei siihen saa lisä muistikorttia, mitä moniin Android kännyihin saa.

Joo, katsoin myös tuon ”minin” kokoa. Ostin 8:n kun tämä oli vielä jotenkin käteen ja taskuun sopiva, mutta kaipaisin kyllä vielä pienempää.

Joo, itekin kaipaisin nimenomaa pientä taskuunmahtuvaa laitetta, enkä mitään “leipälapiota”. Tuon iPhone 12 minin pitäisi olla fyysiseltä kooltaan 8:a ja SE2:sta pienempi, kun siellä alalaidassa ei enää ole valintapainikkeen vaatimaa surureunaa. Saa nähdä, mihin hintaluokkaan mahdollinen julkaistava tuote asettuu. Nykyisessä Se:ssä näytön koko on 4". Onneksi kirjasinkoon sai asetuksista muutettu ikänäköiselle sopivaksi. :wink:

Ai, en tajunnut tuota vaan katsoin vain ilmoitettua näytön kokoa. Sitten voisikin harkita jossain vaiheessa vaihtoa, mutta tämä 8 on vasta reilun vuoden vanha, enkä ole huvikseen vaihtavaa sorttia. Toki tuo voi olla myös niin järkyttävän hintainen, että en halua sitä maksaa.

Toi SE2 on Iphone 8 kokoinen näyttö 4,7”
Mulle ihan liian pieni näyttö, vajaa 3v sitten oli Iphone 6 ja sen 4,7”’ näyttö oli netti tms lukemiseen liian pieni.
Ärsyttävää rässä XR mallissa se näytön yläreunan lovi, netti/kuvat/muistio tms (känny käännettynä) käytössä osa tekstistä jää piiloon. Ja näyttö on vanhan 16:9 sijaan 21:9 tms… Niin (känny käännettynä) nettikäytössä käytössä jokasivu työntää mainoksia, tai evästeitä ym… otsakkeita, niin varsinainen uutinen, tms aihe näkyy tosi matalana näytössä.

Joo, miehellä on tuo SE2. Mä näen lukea kyllä, joten mulle se taskuunmahtuvuus olisi tärkeä ominaisuus.

Mulla loppuu 30cm päässä näkyvyys lukiessa. Sitä lähempää ei enää näy tekstiä :nerd_face:
:open_book::open_book::calling::iphone::computer:

Siipalle tulee tekstiviestit jostain syystä messengerin kautta. Sieltä tulee sitten myös kaikenlaista roskapostia, ja pitäisi saada tilalle se normaali viestisovellus.
Kun yrittää vaihtaa sovelluksen, tarjolle tulee vain messages ja messenger. Mitä eroa noilla on?

Onhan siinä eroa messages tarkoittaa viestit ja messinger keskustelua (kirjoittaen tai mikrofonin kautta) realiaikana. 

80-vuotiaalla sukulaisellani on sellainen tavallinen Doro mummonpuhelin, jossa nettiä ei käytetä. Jostain syystä DNA on myynyt hänelle rajattoman 4G puheliittymän jonka hinta on 29,90e/kk. Hän ei edes juurikaan soittele, joten kalliiksi tulee ne vähät puhelut.
Onko teillä kellään tiedossa edullisempi liittymä tuollaiselle puhelimenkäyttäjälle?