Apua puhelimen kanssa

Mulla meni puhelin ihan sekasin tänään. Jokin teksti Huaweilta siihen tuli ruudulle ja yritin siitä peruuttaa nopeesti pois kun olin kiireellä alkamassa hoitamaan pankkiasioita. Mut jotain tapahtui, ja mun puhelin muuttui ihan jonkun toisen laitteeksi.
Kuvakkeet pieneni, meni ihan sekaisin, osa olleista hävisi ja jotain ihan uusia tuli lisää.
Tallennettujen yhteystietojen kirjasinkoko muuttui jättimäiseksi, ei meinannut nimet ruudulle mahtua.
Puhelimeen ilmestyi taustakuva jostain , ennen ei ollut mitään.
Näppäimistön äänet lakkas kuulumasta.
Valmiustila tipahti minimiin, normisti mulla ollut 5 tai 10 minuuttia ja nyt meni kii muutamassa sekunnissa.
Varmaan jotain muutakin paskaa vielä, en oo ehtinyt huomaamaan.

Siis WHAT !!!

Yritettiin mun miehen kanssa aamulla selvittää asioita takas entiselleen, tuli kyllä tuskan hiki molemmille. Ne kuvakkeet hän sai järkättyä jotenkuten takasin, mutta minikokoiseksi ne jäi. Ja niitä facebooksivuja jotka mulla on aikasemmin auennut kuvakkeen kautta ei enää saa takasin silleen että ne aukeisivat suoraan vaan tulee facen kirjautumispakkoruutu.

Kun olin jo muutenkin menossa Kouvolaan asioille niin kävin sit oman operaattorin luona kysymässä neuvoa puhelimeni kanssa. Ystävällinen nuori mies sai palautettua mulle näppäinäänet ja muutettua fonttikoon yhteystiedoille. Muita ei onnistunut korjaamaan vaikka pitkään seikkaili mun puhelimen syövereissä.

Miten on mahdollista että jotain tällasta pääsee tapahtumaan ? ! Mihin mun pitäis olla yhteyksissä, eihän kellekään saa tollasta aiheutua tosta noin vaan. Aivan kauhee työ ja ajankulu. Jos en olis nyt niin masentunut siitä et “menetin puhelimeni” joka oli mulle sopivaksi muokattu, olisin ihan raivoissani siitä että näin voi tapahtua.

Puhelin on Honor (vastaava kuin Huawei). Jos joku osaa kertoa miten ne kuvakkeet saa suuremman kokoisiksi muutettua, niin ulvon onnesta !