Käyttöönotto oli ihan helppo juttu. Jännä nähdä saako kavereita innostettua mukaan
Sohvakukka, miks alunperin päädyit valitsemaan signalin whatsappin sijasta ? Tai jos vaihdoit siihen niin miksi ?
Onko sulla edelleen myös Whatsapp ladattuna ? Melkeen kaikkihan käyttää sitä.
Samat kyselyt Kakapolle.
Vain muutama tuttava käyttää Signaalia, ovat tätä vanhaa ikäluokkaa joka sanoo ettei sellaisia. Tavallinen viestisysteemi on kuulemma parempi. Joku sanoo löytäneen minulta Signaalin käytössä ja ottaneet sen käyttöön. En ole lisännyt yhteystietoihin erikseen Signaalin käyttäjiä. Näkyvät viesteissä kun vähän kelaa taaksepäin. En muuten tiedä miten Signaalin voisi lisätä yhteystietoihin. Äsken katsoin asiaa ja ohjeistettiin käyttämään QR-koodia yhteystietojen lisäämiseksi. En ole perehtynyt asiaan …
Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka
Mulla on Honor 9X. Olisko mulla se ollut nyt pari vuotta, en muista millon sen ostin mutta eka älypuhelimeni on. Se on sama kuin Huawei (ostohetken tieto) , mut jonkun yrityskaupan myötä nimi on eri. Kriteereinä mulle oli että on helppokäyttöinen, siinä on hyvä kamera eikä se saa maksaa paljoa. Paljonhan noi kaikki älypuhelimet maksaa, mutta silloin kun tän ostin niin oli nähtävästi valikoiman paras hinta-laatusuhde.Jäi alle 300 euron mutten tarkemmin muista paljonko oli. Ja oon ollut tyytyväinen kameraan vaikken kaikkia sen hienouksia oo koskaan ees kokeillutkaan. Hyviä kuvia tulee ihan vaan zoomaamalla ja kuvan ottamalla
Muut toiminnot kuten sähköposti, whatsApp, radio, tekstiviestit tietysti, mitä käytän toimii hyvin. Akun kesto on nähtävästi älypuhelimeksi hyvä, paljon riippuu siitä kuinka paljon selaan päivän mittaan puhelimella nettisivuja. Lähinnä uutisia käyn lukemassa ja joskus tietoa etsimässä, mitään videoita en kattele. Päivittäin kummiskin lataan puhelimen aina täyteen.
Aika pitkälti operoin netissä pöytäkoneella.
Minulla on Samsung Galaxy A 8, Andoir 9. Noin neljä ja puoli vuotta ollut. Toimii vielä hyvin ja on helppo käyttää mielestäni.
Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka
Ostin perjantaina Samsung A13 puhelimen. Yhtä helppo kun entiset Samsungit. Kotvasen meni ennen kun valvontakameran, virustorjunnan yms sain paikoilleen. Kun kaikissa piti salasanat muistaa.
Löysin uudesta puhelimesta kohdan turvallisuus ja hätätilanteet.
Sinne voi laittaa veriryhmän, sairaudet ja lääkityksen. Voidaan avata ilman puhelimen aukaisua.
Mulla meni puhelin ihan sekasin tänään. Jokin teksti Huaweilta siihen tuli ruudulle ja yritin siitä peruuttaa nopeesti pois kun olin kiireellä alkamassa hoitamaan pankkiasioita. Mut jotain tapahtui, ja mun puhelin muuttui ihan jonkun toisen laitteeksi.
Kuvakkeet pieneni, meni ihan sekaisin, osa olleista hävisi ja jotain ihan uusia tuli lisää.
Tallennettujen yhteystietojen kirjasinkoko muuttui jättimäiseksi, ei meinannut nimet ruudulle mahtua.
Puhelimeen ilmestyi taustakuva jostain , ennen ei ollut mitään.
Näppäimistön äänet lakkas kuulumasta.
Valmiustila tipahti minimiin, normisti mulla ollut 5 tai 10 minuuttia ja nyt meni kii muutamassa sekunnissa.
Varmaan jotain muutakin paskaa vielä, en oo ehtinyt huomaamaan.
Siis WHAT !!!
Yritettiin mun miehen kanssa aamulla selvittää asioita takas entiselleen, tuli kyllä tuskan hiki molemmille. Ne kuvakkeet hän sai järkättyä jotenkuten takasin, mutta minikokoiseksi ne jäi. Ja niitä facebooksivuja jotka mulla on aikasemmin auennut kuvakkeen kautta ei enää saa takasin silleen että ne aukeisivat suoraan vaan tulee facen kirjautumispakkoruutu.
Kun olin jo muutenkin menossa Kouvolaan asioille niin kävin sit oman operaattorin luona kysymässä neuvoa puhelimeni kanssa. Ystävällinen nuori mies sai palautettua mulle näppäinäänet ja muutettua fonttikoon yhteystiedoille. Muita ei onnistunut korjaamaan vaikka pitkään seikkaili mun puhelimen syövereissä.
Miten on mahdollista että jotain tällasta pääsee tapahtumaan ? ! Mihin mun pitäis olla yhteyksissä, eihän kellekään saa tollasta aiheutua tosta noin vaan. Aivan kauhee työ ja ajankulu. Jos en olis nyt niin masentunut siitä et “menetin puhelimeni” joka oli mulle sopivaksi muokattu, olisin ihan raivoissani siitä että näin voi tapahtua.
Puhelin on Honor (vastaava kuin Huawei). Jos joku osaa kertoa miten ne kuvakkeet saa suuremman kokoisiksi muutettua, niin ulvon onnesta !
Ootko nykyään Facebookissa?
Tuolle asialle en osaa sanoa mitään, kun en ole asiantuntija.
Nuu, oletko sammuttanut puhelimesta virran, antanut olla poissa päältä hetken ja käynnistänyt uudelleen?
Tekeekö puhelimesi ”pilveen” varmuuskopion säännöllisin väliajoin? Jos tekee voit hakea ”pilvestäsi” viimeisimmän varmuuskopion. Sen pitäisi olla tarkka kopio puhelimesi senhetkisestä tilanteesta asetuksista appeihin ja mitä kaikkea sinulla on ollut puhelimessa.
Muistatko sen tekstin mitä puhelimeesi tuli ennen kuin ”peruutit” sen ilmoituksen?
En oo facessa kirjautuneena edelleenkään. Luen joitakin sivustoja jotka on ns. vapaita kaikille. Niihin ei voi kommentoida mutta lukea voi uusimpia viestejä. Läppäriltä pystyy lukemaan vain muutamia uusimpia mutta puhelimen kautta on pystynyt yleensä lukemaan kauemmas taaksepäin.
Mun mies sanoi että mun harmi ratkeaisi jos kirjautuisin faceen. En halua - oon päättänyt jo vaikka kuinka kauan sitten etten sinne kirjaudu enkä halua muuttaa päätöstäni. Vain joitakin tosi tärkeitä sivuja luen tietoa saadakseni, kuten paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen.
Chali, en oo tehnyt sitä oikeeta virransammutusta. Varmaan pitäis tehdä, nyt kun otit esille niin hoksaan sen.
Enkä tiedä tekeekö puhelin pilveen varmuuskopion. En tiiä onko mulla “pilvi”. Miten sellaisen voi selvittää ? Hitsi, olisko sen Telian asiakaspalvelijan pitänyt hoksata tollanen asia multa kysyä ja hoitaa se siinä samalla ?
En muista mitä siinä tekstissä oli. Tapani mukaan hätäilin kovasti “pyyhkiäkseni pois” epätoivotun tilanteen. Eli en pysähtynyt lukemaan ja ajattelemaan vaan halusin vaan takaisin omaan tuttuuni. Ja sit sormi käy. Ja siitä sit josku koituu hankaluuksia kun sormi on käynyt väärässä paikassa tai liian vikkelään. Tunnistan ja tunnustan tapani.
Voi ei, ihan hirvee stressin paikka mulle tällanen !
Minullakin on Honor kännykkä.
Yleensä lähetän kännykästä tälle tabletille kuvan.
Kun klikkaa kuvaa ja alhaalla lukee jaa, niin valitsen photo editor
sovelluksen ja muokkaan kuvaa pienemmäksi.
Google play palvelusta löytyy se sovellus.
Onko sulla Kuvat kansio, ne on pilvessä, katso jollain muulla laitteella sieltä ne löytyy. Kännykkä pitää sammuttaa ja avata säännöllisesti, kuuluu laitteen hoitoohjelmiin.
, niin jos vaan voisi tehdä tuollaisen pyyhkäyksen kaikille epämiellyttäville asioille elämässä
Anteeksi hyvät naurut, mutta kirjoitit sen niin elävästi.
Yksi tapa saada puhelimesi palautettua on jos olet varmuuskopioinut sen ja käyt palauttamassa viimeisen varmuuskopion.
Sama pätee myös tietokoneeseen. Jos tietsikasi tilttaa, voi sen palauttaa varmuuskopiolla.
Siis, jos varmuuskopioit laitteesi.
Palauttaminen ei muuten onnistu.
Varmuuskopiointi auttaa myös paljon jos olet hankkimassa uuden tietokoneen / tabletin / puhelimen, silloin siirtää varmuuskopion uudelle laitteelle.
Asiakaspalvelija ei voi tietää onko sinulla pilvipalveluja käytössä tai jokin muu varmuuskopiointi (esim.ulkoinen kovalevy johon varmuuskopioit laitteesi).
Isot kiitokset neuvoista. Ei oo tehty kännykälle varmuuskopiota. Eilen sammutettiin kunnolla, ei ollut vaikutusta, muuttuneet asiat pysyi.
Alotussivun pienentyneet kuvakkeet pystyy ehkä suurentamaan takasin, netistö saattaa löytyä ohjetta. Ollut niin kiire päivä etten oo kerennyt asiaan vielä enemmän paneutua tänääb.
Mä varmuus kopioin kännyn välillä läppärille tms.
Pilvipalvelua ei ole.
Kännykkä tulisi sammuttaa, vaikka kerran vuorokaudessa, Androidissa on vaihtoehto kun painaa nappia,tulee käynnnistä uudelleen, ni ylimääräiset rojut sammuu.
Känny on kuin tietokone, joka pitää välillä sammuttaa.
Minä käynnistän android kännykän silloin, kun päivitetään järjestelmä. Siinä on android-versio 15
Onnistuin äsken ihan itse palauttamaan kännyyni ne suuremmat kuvakkeet.
Asetukset - näyttö - kohdassa oli muiden vaihtoehtojen jälkeen vielä vaihtoehto “yksinkertainen tila”. Klikkasin sitä katsoakseni mitä siellä lukee ja niinhän siellä sanottiin että siitä tulee isommat kuvakkeet. Klik sille samantien ja niin sain vanhan puhelimeni takaisin ainakin siltä osin. Mutta ihan ihme juttu on se, että tosiaan sain vanhan puhelimeni kaikki kuvakkeet takaisin, ihan siinä järjestyksessä kuin ne oli silloin aikaisemmin. Niiden lisäksi oli tullut vielä muutama uusi eli ne kolme jotka sen muutoksen jälkeen jo olin itelleni uusiksi lisännyt kun ne oli hävinneet.
Ihme on se että puhelimestanihan oli hävinnyt paljon kuvakkeita ja tullut uusia tilalle. Niitä olin poistellut, ja jotakin uutta lisännyt.
Nyt kun valkkasin sen yksinkertaisen tilan niin kaikki palautui entiselleen huolimatta siitä ettei mulla enää puhelimessa ollut ollenkaan niitä samoja kuvakkeita kuin joku aika sitten. Luulis että kuvakkeiden suurentaminen olis kohdistunut niihin kuvakkeisiin jotka mulla puhelimessa sillä hetkellä oli olemassa. Sensijaan sain kaikki vanhat plus ne uudet muutamat jotka tässä välissä olin lisännyt puhelimeen.
Hyvin hämmentävää eikä käy järkeen, mut ei se mitään. Oon NIIIIN onnellinen että sain puhelimeni entiselleen. Pitää tutkia vielä niitä muita muuttuneita juttuja olisko jotenkin ihmeen tavalla nekin palautuneet entiselleen.