Kolme ThermaCelliä on ollut maalla parin vuoden ajan. Alussa käytinkin niitä, mutta sopivat paremmin saunan terassilla istuskeluun. Se pitää kyllä ympäriltään pikku alueen suht. hyttysvapaana, mutta pitäis olla koko ajan matkassa ja on aika hankala kuljeteltava. Aina oli päivän päätteeksi puremia ja mulla tulee niistä paiseita, jotka kutisee kaksi viikkoa. Kokeilin roikottaa sitä narusta kaulassa, mutta sitten se on aina tiellä. Niitten kanssa pitäis myydä jotain henkseliviritystä, jolla sen vois klipsauttaa kiinni selkäpuolelle.
Niihin on tietääkseni saatavana vyölaukku! Armeijalle kun ovat alunperin suunnitellut. Ja joo, jos huitelee ympäri pihaa niin silloin se on vähän hankala, mutta kun yhdessä paikassa kykkii, ja silloinhan ne hyttysetkin joukolla hyökkää, siihen se on hyvä.
Tässä yhenlainen laukku ThermaCellin völijäämiseen
Kiitos, pitääpä katsastaa! Sellainen ei olis kummoinen tehdä itse vaikka kännylle, mutta kun tää kuumenee, en oo uskaltanut siihen ruveta.
No niinpäs on, eikä ole kalliskaan. Ja jos vielä pihimmäksi alkaa ja on näppäräsorminen, niin kyllähän tuollaisen ompelee aika helposti itsekin. Pitää vaan muistaa nuo aukot oikeisiin paikkoihin, namiskoihin ja ilma-aukot. Mun thermacelli on vähän erilainen kuin tuossa kuvassa, namiskat eri lailla.
Täällä on nyt hyttyset inisseet parin päivän ajan, ja kyllä on ollut ThermaCell käytössä! Ei ilman sitä pystyisi yhdessä paikassa puuhastelemaan tai istuskelemaan. Itsellä se on ollut aarre erityisesti näin alkukesästä, kun hyttyset on jotenkin niin ärhäköitä heti ilmestyttyään.
Ja apteekista kannattaa ostaa etonoa paukamiin, tepsii kyllä hyvin.
Mäkäräiset ovat täälläpäin jo sankoin joukoin liikkeellä. On se hyvä, ettei yksin tarvi työskennellä Eikä pääse paikat jumiutumaan siinä huitoessa.
Araminta, ei siitä ruokaöljystä muuta haittaa ollut, kuin se kannun rasvaantuminen. Itikat eivät päässeet sieltä puntusta elävien kirjoihin ja meikäläistä pistelemään.
Apteekin Hyttys ässä toimii hyttysiin, rollonia ihoon ja uikkareissa sain puuhailla rauhassa, mäkäröitä oli myös liikkeellä. Punkkiässä on tujumpaa suojaa lentäviltä ötököiltä ja punkeilta.
Sain jo punkin kainalooni, ilmeisesti T-paidassa risuja kainalossa vetäen sain jostakin. Tuli tosi kipeäksi kainalo, näkyi sinipunainen pikkukolikon kokoinen pläntti ja pikkuinen punkki sieltä punkkipihdeillä pyöriteltiin pois. Nyt sitten katselen päivittäin ettei punaista renkaanmuotoista ilmesty.
kaikkea hyödykästä löytää kun ihan muuta etsii:_)
Raavin raivoisasti hyttysenpuremia. Välillä hinkkaan Etono-puikkoa niihin, mutta sillä ei tunnu nyt olevan mitään tehoa. Jalkapöydässä on yhdessä puremakohdassa rakkula keskellä. Kaikki puremat kutiavat viikkokausia. Ärsyttävää.
Rohtoraunioyrtin lehden kun rikkoon ja vaikka teippaa sen kutinakohtaan. Pitäisi auttaa.
Antihistamiinikin.
IS: Lukijoiden tehokonstit hyttysenpistoihin: 11 kotikonstia, joilla kutinan saa aisoihin.
Jos näillä neuvoilla ei kutina lähde, niin jo on kumma.
Oon kuullut mainittavan Pihkasalvan , lääkealoeveran ja sokeripalan tepsivän, lääkeaineista antihistamiini ja kortisonivoide ovat tehokkaita. Toi Etono-puikko olikin mulle uusi tieto, mut ei siis ole kovin tehokas vai ?
Molkosan, heravalmiste on meillä käytössä. Luontaistuotekaupoista, pikkunaarmuihin ja kiveen lyötyihin varpaanväleihin, myös salaattikastikkeeksi tai veteen juotavaksi mutta pahaa.
Etono on yhtä tyhjän kanssa. Jossain neuvottiin kokeilemaan etikkaa. En vielä testannut kun omat kutinat jo hävisivät.
Sivellin lapsen niskaan mehiläisvoidetta itikanpistoihin ( mehiläisvahaa ja vaseliiniä), Vastustelee kaikkia rasvoja koska kirvelevät ihoa ja raapii ihon rikki öisin. “Tämä ei tunnu miltään” sanoi ja nukkui yönsä raapimatts, isot punaiset paukamat.
Nyt terassin pöydällä on testissä tämmöinen matkamuisto, WC raikastin, sitruunan tuoksu on voimallinen. Karkottaako hyttysiä? Marketista pari euroa etelässä.
Tuosta WC- raikastimen hyttysiä karkottavasta vaikutuksesta oli juttua jossain iltalehden klikkiotsikossa.
Itse olen ollut huomaavinaan, että voimakas hajuvesi pitää hyttyset kauempana. Varmasti ihan kokeilemisen arvoinen keino.