Kuvat pienennetään kuvankäsittelyohjelmalla esim Paint, picasa ei pienennä kuvan kokoa Word tai selain käy myös jos ite tykkää, muttei niitä kuvan pienentämiseksi varten ole suunniteltu.
Kait sillä Picasallakin pystyy pienentämään…
Mutta eikä pentin lisäysruudussakin voi pienentää?
Kyllä minä ainakin kuvaa lisätessä samalla pienentelen, ja kun kännyllä kuvaan, kaikki on pystykuvia.
Ja joskus pienennän jo kuvatiedostosta kuvia esikatsellessa.
Ennen aina pienensin kuvia valmiiksi, mutta ei auttanut, kuvat tuli isoina silti. Firefoxilla käy ainakin pienentäminen kuvaa laittaessa ja toimii hyvin. Kulmista vetäen siis.
En halua lisätä näin isoja kuvia...
.. kun kuvasta saa helposti lisäysruudussa myös mielestäni sopivamman kokoisen (Firefoxilla).
Missä mättää, kun kirjaudun pentistä ulos niin seuraavan kerran avatessani oon jo muka kirjautunut.
Kakapo huutaa AAPUVAA, toi on aika paha juttu.
Kakapon ikkunat on ilmeisesti kaikki selektiivilaseja, vai onkohan kakapolla muuta kaasua tms lasientäyttenä.
Ainankin selektiivilasi heikentää kännykkkä/netintoimintaa sisällä.
Muut voisivat kirjoittaa kokemuksiaan Kakapolle, miten noi lasit vaikuttaa, tai sit voiko kakapolla olla kasvien huonoon menestykseen,mullanvaihto/toisenlainen multa,kastelu,paikan siirto,tms.
asiasta/vierestä.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/5328428/selektiivilasi-ja-huonekasvit
Alkuperäinen kirjoittaja: David2
Tuttavalla on selektiivilasit nykyisin ja lasien laiton jälkeen kukat kärsivät. Tarvitsevat kukkavalon kesälläkin tai kasvit pihalle.
KAKAPO, ym.,: et ole läheskään ainoa, jonka huonekasvit kärsii ns. uusista selektiivi-ikkunoista.
https://riitanpuutarha.wordpress.com/2011/04/22/selektiivilasi-ja-huonekasvit/
http://www.lasiluoto.fi/Lasiopas
Alkuperäinen kirjoittaja: David2
Oletko kenties epähuomiossa tilannut itsellesi tiedotteeet aihealueen/keskustesäikeen uusista viesteistä. Saatko sen pois täppäämällä uudestaan säikeen asetuksia ts. älä tilaakaan tätä aihetta?
Sivusto käy jälleen tosi hitaalla itselläni, enkä pääse muokkaamaan äskeistä kirjoitustani. Myös sillä pienellä kirjekuoren kuvalla lienee jotakin tekemistä sähköposti-ilmoitusten tilausten kanssa. En ole koskaan kokeillut…
Yritän poistaa yksityisviestejäni, mutta en onnistu. Miten se oikein toimii? Ruksaan viestejä, ja valitsen alareunasta poista, mutta mitään ei tapahdu.
kakapo, puhutko yksityisviestiesi poistamisesta ?
Kakapo, kokeilin itse äsken poistaa yksityisviestejäni ja siellä ei tosiaankaan tapahtunut mitään vaikka ihan oikein mielestäni sen tein.
Voisitko antaa mulle laitetietosi eli millä vehkeellä olet pentissä ? Laittaisin nyt sitten samantien ylläpidolle menemään tiedon tuosta toimimattomuudesta.
Miten selvityä tästä järkytyksestä?! Jätin Valkokäpyni toisten hoiviin ja seuraus on tämä. Onko enää mitään tehtävissä?? Saako kasvia enää mitenkään elävien kirjoihin?
Terveisin Rypsipelto
ei pidä jättää “toiselle” vesikannua noin hyvälle hollille; siitä on joka ohikulkukerta kaadettu uusi hörppy ja nyt ruukku on vettä vähintään puolillaan, arvelen minä.
ota juuripaakku pois ruukusta ja asettele runsaan sanomalehtikerroksen päälle. yritä taputella/puristella kosteus pois. istuta uudestaan mutta mieluummin pohjareiälliseen ruukkuun. kastelu on silloin helpompaa.
Kokemukseni mukaan valkokäpy on aikamoinen juoppo, ja vettä saa olla lisäämässä kaiken aikaa. Rouva jolta oman valkokäpyni ostin aikanaan seisotti ruukkua vadissa, jossa oli aina vettä. Hänellä ne eivät olleen moinaankaan “liikakastelusta”. Aika outo juttu.
Rypsipelto onhan tuossa ruukussa kai pohjareikä?
Juoppona olen itsekin kasvia pitänyt, ja reippaalla kastelulla pärjännyt vajaat kolme vuosikymmentä. Viimeisinä vuosina on kukkinut upeasti. Pohjareikä ruukussa pitäisi olla. En ole saanut kastelijaa kiinni, joten en tiedä mitä on tapahtunut. Veikkaan, että on jäänyt kastelematta liian pitkäksi aikaa ja nyt oli hätäkasteltu multa märäksi. Mutta epäilen toipumista, lehdet olivat rutikuivat. Ehkä raaka leikkaus auttaa, jos rungossa on vielä eloa?
Raaka leikkaus ehkä ? Jos on pikkasenkin vihreetä alhaalla…muutoin heittäisin vesilintua …
Leikkaa se alas. Omaani en koskaan kasvattelekaan noin suureksi. Uskon kyllä tuon toipuvan.