Hoyabella, varmistan vielä että olethan tyhjentänyt sivuhistorian ? En yhtään tiedä auttaako se tässä tapauksessa mutta yleensä suositetaan aina tekemään se toimenpide ensimmäiseksi. Firefox-selaimella se tapahtuu helposti: klikkaa "sivuhistoria" ja sieltä "poista historiatietoja". Siellä todennäköisesti on jo ruksit valmiina niissä paikoissa jotka voi turvallisesti poistaa. Minulla on ruksi niissä neljässä ensimmäisessä.
Laitoin äsken ylläpidolle selvitystä tuosta sinun ongelmasta (tavallinen viesti ja hölöviesti) ja kysyin onko heillä aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Heillä on kiireitä uuden pentin valmistelun kanssa mutta toivotaan että ehtivät tätäkin asiaa miettiä.
Kaivuri on tulossa syksymmällä, jolloin otamme villiintyneet angervot pois. Nyt pitäisi saada ruusut ylös, jotta saisimme lahjaksi saadut havut maahan. En haluaisi siirto istuttaa, mutta voi olla pakko niin tehdä.
Tarkoitatko, että ruusut menevät paikalleen vielä näillä sulilla? Kun jouduimme tyhjentämään istutuksia katuremontin takia, joka kesti kaiken kesää, nostin ruusut ym. pikkupuskat multaan puuntaimisäkkeihin, jossa viihtyivät hyvin, paikkakin oli aurinkoisempi kuin vakipaikka. Syksyllä sitten nostettiin paikoilleen niinkuin astiataimet eivätkä näyttäneet käsittelystä kärsineen. Isoille pensasruusuille se ei tietty onnistu, pienemmille riittää tavan multasäkki.
Kitikat, luin viestisi, laitatko vielä uuden privaviestin, johon laitat sähköpostiosoitteesi. Privaviestit pystyn lukemaan omista sähköposteistani, mutta privaviesteihin pääseminen siis avaaminen ja kirjoittaminen/vastaaminen on pentissä todella vaikeaa.
Ei ruusut mene paikoilleen, vaan yritän päästä niistä eroon :)
Annas, tuntuu että kuitenkin parempi laittaa uudet havut siirteeseen (onhan ne taimistoillakin purkeissaan vuosikaudet) Saa isompikin kaivuri touhuta ronskein ottein, kun on mahdollisimman vähän kierrettävää ja varottavaa
Hoyabella, ylläpito antoi neuvoksi sinulle sen että sinun kannattaa kokeilla lisää selainvaihtoehtoja. Sieltä sanottiin myös että syy voi olla myös jossain koneen merkistöasetuksissa. Enempää ei sieltä nyt suoralta kädeltä neuvoja osattu antaa.
Et aiemmin vastannut kun kysyin että oletko päivittänyt koneesi. Se kannattaa tehdä aina ihan varuiksi jos ongelmia ilmenee, mutta todennäköisesti olet jo tehnytkin.
Olisiko "Apua tietokoneen kanssa"-ketju ehkä sellainen jota seuraisivat sellaiset ihmiset jotka voisivat auttaa sinua oman koneesi kanssa ?
Muistaakseni porukoitten koneella oli jottain ongelmaa penttiin kirijottamisen kans ja siinä vehkeessä on IE
Mulla hölöjen kirjoitus kestää IE:llä ikuisuuden
Alkuperäinen kirjoittaja: zJässikkä
Kuka enää käyttää Exploreria.
Se on nykyään lähes huonoin selain.
Safari
Chrome
Opera
Firefox
Siinä jokunen vaihtoehto
Alkuperäinen kirjoittaja: David2
Tulikettu ehottomasti parhain
Chrome parempi
Alkuperäinen kirjoittaja: zJässikkä
Läppärissä (ja puhelimessa) auttaa sekin, kun sammuttaa koneen ja ottaa akun vähäksi aikaa pois. Kone päivittää sitten itsensä käynnistettäessä. Selaimen paremmuudesta en osaa sanoa muuta kuin, että se on paras joka toimii. Chromea olen jo kauan käyttänyt ja Adbloc siihen ynnättynä estää mainokset.
Ei uutta selainta ole vaikea asentaa itse, netistä ilmaiseksi saa ladattua.
Valistunut arvaus että Hoyabellalla on näppäimistöasetuksissa jotakin ongelmaa. Jokin oikealta-vasemmalle-kieli hyppää pentin kohdalla käyttöön. Kokeile painaa alt + shift?
Hahaa, mikä on shift? Alt löytyy. En osaa mitään tietokoneista.
Suuraakkosia voi kirjoittaa pitämällä samanaikaisesti alhaalla vaihto- eli shift-näppäintä, jonka symbolina saattaa olla pelkkä lihava ylänuoli [⇧]
Se löytyy Ctrl näppäimen yläpuolella näppäimistössä. Ja näköjään myös rivinvaihtonäppäimen alapuolella näppäimistössä.
Chrome on muuten hyvä, mutta kuvien pienentäminen ei sillä onnistu (ainakaan minä en saa sillä pienennetyksi). Siksi Firefox parempi.
Mua ei ainakaan haittaa laittaa kuvia sen kokoisina kun ovat,kollaasejako halusit tehdä?
En ole tekemässä mitään kollaaseja, mutta ainakin pystykuvat haluan pienentää.