Apua!

Mistäköhän johtuu, ettei mulla onnistu puhelimella viestin lisääminen näihin ketjuihin? Kun olen kirjoittanut viestin ja painan Lisää uusi, niin tekstit katoaa ja julkaisen vaan tyhjän viestin tai jonkun typerän mainoksen… Harvoin ehtii niin kunnolla pysähtyä, että ottaa tietokoneen esille, mut puhelimella tulee paljonkin selailtua ja olis niin paljon nopeampaa sillä tänne kirjoitella. Mulla on tollanen huawei luurina. :smiley:

Sama vika, pikalisäyksen onnistun tehdä mutta tuosta toisesta namiskasta tulee julki vain tyhjiä viestikenttiä. Puhelin on Sony ja käyttis Android. Ja selaimena oon käyttänyt firefoxia.

Kunhan pentti siirtyy uudelle alustalle niin käyttö myös mobiililaitteilla onnistuu ongelmitta.

Sitten vasta hurraan, kun kuviakin pystyy lisäämään kännyllä, saas, nähdä…

Jadetsu; kumpaa itse käytät? Käykö sulle Avon vai Oriflame vai joku muu?  Minä käytän Oriflamea aika paljon ja sopii mulle mutta joskus olen ostanut muitakin. Kasvohoidossa käytän suurimmaksi osaksi juuri Oriflamen tuotteita kun myin niitä itsekin 15 vuotta. Hiuksille Sebastian ja joskus Garnier.Sebastianin Shampoot ja hoitoaineet sopivat mulle hyvin mutta kukkarolle ne ovat kalliita.

Ei näin luonnonkauniin akan tarvihe käyttää kumpaakaan :smiley:

Höytyvä, nyt vasta katsoin kysymyksesi, kun piti tarkistaa, että miksi Jadetsu kehuu luonnonkauneuttaan :) Aika sokeana täällä näitä juttuja lueskelee. 

Biohajoava hajoaa kenties vasta useiden vuosien kuluttua, mutta mitä sitä ennen ehtii tapahtua? Pitäisi selvittää se hajoamisaika. Ja kun on synteettisestä aineesta kyse, niin miksi aineiksi se sitten hajoaa?

Biohajoava on tietysti merien kannalta parempi kuin hajoamaton, mutta onhan sitä saatavilla kosmetiikkaa, joissa kuorivat aineet ovat luonnonaineksia.

Muovipurkkien ja -pussien määrää saisi jokainen vähentää, ja katsoa, mihin niitä käytön jälkeen kylvää. Aika järkyttäviä kuvia on maailman meriltä.

Tiukkasin firmasta lisää tietoa ja näinhän ne poistavat nuo muovirakeet kuulemma, kuten muutkin kosmetiikkafirmat ovat näemmä tehneet/luvanneet tehdä.

Tiesittekö muuten että fleecestä irtoaa joka pesussa mikromuovia luontoon? Kuulin sen tuossa samalla kun kuorinta-aineista kyselin. Meidän taloon ei tule olemassaolevien 2 fleecetakin lisäksi yhtään ainutta uutta. Ja kun näistä aika jättää, niin ne menee suoraan Vantaan Energialle palamaan eikä kiertoon kenenkään toisen pestäviksi.

Olen myös etsinyt itselleni perfluoraamatonta kevyttä ulkoilutakkia jossa olisi mieleinen väri ja malli. Vaikeampi tehtävä kuin ennalta uskoisi. Yksi melkein hyvä on katsottuna kun vielä saisi sen tilattua jollei parempia ilmene.

Luonnonystävällä on välillä vaikeaa, mutta joissakin asioissa en tee kompromissejä.

Fleeseä pidettiin aluksi ympäristöystävällisenä materiaalina, koska jopa 70% voi olla kierrätettyjä muovipulloja. Pinnan harjaus romuttaa koko idean, mikromuovia irtoaa hurjat määrät, kunnes on kulunut ohueksi rievuksi valuen pesukoneesta vesiin.

Minä olen kastellut sadeveden keräystonkasta ja ihan kaivovedellä ja ei mitää mittavia kasvihävikkejä…tiedän et kaivovesi on kylmää.

Suihkutan hedelmäpuuni aika kovalla paineella puhtaiksi …kun en voi käsieni takia niitä harjata tai jollai pumppupullolla levitellä mitää…kun kädet ei kestä. Tuntuu et mun kasvit ovatten tottuneet saamaan kylmää kyytiä :slight_smile: Kannullisia en voi kantaa kovin montaa sadevesi tynnyristä…sillä tapaa jäisi moni janoiseksi ja kuivaisi.

M​itä voin tehdä että privaviestien kirjoittaminen, siis vastaaminen onnistuisi. Nyt joudun klikkaamaan joka kirjainta monta kertaa. Lyhyenkin viestin kirjoittaminen vie turhautumiseen asti rutkasti aikaa.

Toinen on kun kirjoitan viestejä tänne, niin kursori alkaakin yhtä äkkiälähtemään takaperin ja  kirjoitusta pitäisi lukea oikealta vasemmalle tai kääntää tekstin jotenkin väärään suuntaan lähteväksi. Ja jos ei ole  katsonut mitä on kirjoittanut, vasta kun on valmista, niin silloin joutuu poistamaan pitkiäkin kirjoituksia ja joutuu kirjoittelemaan uudelleen. Poika vaihtoi jo selaimen mutta ei auttanut. Eli missä on ongelma????

Varmaanki sielä päässä koska ei kukaan muu oo tommosesta onkelmasta mittään sanonu

hoyabella, kerrotko vielä tekniset tiedot eli millä laitteella kirjoitat, mikä selain ja kaikki mahdolliset tuollaiset. Voin kysyä ylläpidolta onko heillä antaa neuvoa sinulle, mutta tosiaankin oletan myös että ongelma on tässä siellä sinun päässäsi. Ei päässä vaan “päässä” :slight_smile:

Aika uusi Lenovo, en tiedä mikä selain??? poika sanoi vaihtaneennsa Punakettuun.

Oisko näppäimissä vika, onnistuuko kirjottaminen Wordilla tai jollain, vai vihotteleeko vain täällä puutarhanetissä? Olisitpa lähempänä, niin tytär korjais, se on ammattiihminen!

Onko jollain kokemusta, millä saa levinneet ruusut juurineen pois? Onko jotain helppokäyttöistä puutarhaan sopivaa minikaivuria, mitä osaisi itsekin käyttää/ kellään kokemusta?

Käsin kaivaminen ei sille neliömäärälle onnistu!

Parasta tilata oikea kaivuri… Hankala juttu.

Tietysti voi kaivaa ja hakata kirveellä enimmät pois ja peittää mullalla, mutta ei siitä niin hyvä tule.

Minusta pikkukaivurillakin, joita voi vuokrata, saa ruusunjuuret kaivettua pois. Käsikaivuutakin tarvitaan, mutta on helpompi sen jälkeen kun on suurimmat vedetty kaivurilla ja maa on möyhitty pehmoiseksi. Minusta ruusuilla ei ole kovin suuria juuria.

Itse kaivuutin firmalla, he jyrsivät kantojyrsimella parikytsenttiselle tapeille kaadetun orapihlaja-aidan juuret pois viime syksynä. Kun se oli tehty, kaivoin koko alueen järjestelmällisesti vielätalikolla läpi. Paljon oli irtojuurta ja varmaan voi vielä nousta kesällä kasvuun, mutta niitä versoja sitten nostetaan pois sitä mukaa kun kasvaa tai saavat Rounduppia niskaan.

Poika taaskaivoi isolla kaivurilla pihlaja- ja rusopajuangervot juurineen ylös maasta, mutta oli siinäkin käsikaivuulla töitä kun kävin irto multakasat läpi jossa angervot lojuivat huiskin haiskin.

No missä oli vika Hoya, nyt näköjään onnistuu?

.atsula naamattiola aj siop nekiak naamatto nuduoj nettis aj nelettiojrik niäN .ajokivtynisty​i ole kukaan vielä etsin

Ei ole kukaan vielä etsinyt vikoja. Näin kirjoittelen ja sitten joudun ottamaan kaiken pois ja aloittamaan alusta. Jätin sotkukirjoituksen nyt tuohon ja aloitin uudelta riviltä, niin näet miten kursori yhtäkkiä alkaa kulkemaan väärään suuntaan. Yleensä poistan väärinpäin kirjoituksen.

Kun painan enteriä, että haluan vaihtaa riviö, kursori hyppää aina alkuun ja joudun nuolella vetämään sen alas uuteen aloitusriviin..

Privoihin joudun yrittämään kymmeniä kertoja ennen kuin pääsen sinne. Ja kun pääsen sinne, en saa viestejä auki. Joudun sitäkin tekemään monia kertoja, joskus onnistuu joskus ei. Ja jos vihdoin pääsen vastaamaan, niin viesti ei välttämättä lähde minnekään.

Ja taas nuolella siirsin kursorin tänne alas. Ei ole tätä vikaa kirjoittamisessa missään muualla, vain pentissä.