Hitsi …maa jäässä ja kokeilin laittaa kevät tähtiä …no vähän rapsuttelin ja sirottelin ne siihen ja tukevasti multaa päälle ja omenapuun lehtiä…se olikin siinä…loput huomenna jos sade maata sulattaa jos ei niin ruukkuun pitää laittaa paljon.
Liikkuvat tai sykkivät mainokset ilmaislehdissä netissä …varsinkin ne joita ei saa klikkauksella poistettua.
Ymmärrän et mainokset takaa sen että saa lukea tätä ja iltikkaa ja isanomia mutta liikkuva mainos ei vaan putoa…
En ainakaan mene nyt plantagenille ostaan mitään sen vuoksi että mainos riivaa joka paikassa ja en osaa estää sitä joten häivyn sivustolta.
Sama jos erehtyy meneen klingelin tai elloksen sivuille niin alkaa sikamainen pommitus joten en enään mene enkä tilaa mitään, säästyy rahaakin ja luontoa. Käytän lumppuni loppuun ja prismasta saa jos jotain tarviaa ihan pakosti.
Ennen olin nanson ystävä mut kun tuotanto siirtyi etelään niin eipä viitsi kannattaa sitäkään putiikkia ja sama on luhdan kanssa ja marimekkoon en koske pitkällä tikullakaan. Pelkkä suunnittelu ei piisaa kotimaisuusasteeksi.
Tuommoiset välkkyvät ja liikkeellä huomioita hakevat mainokset ei ole mukavia. Kerran jollain sivulla oli “rullaavat mainokset” molemmilla sivuilla. Oli kaiken huippu. Meni pää sekaisin aika äkkiä. Luulen että oli jo terveydellekin vaarallista.
Voisi ajatella että jos mainos ärsyttää, niin ei lisää myyntiä.
Onneksi ostin astiastonikin silloin kun Arabia oli vielä kotimaista ihan kokonaan ja hakminnan haarukat samoin …
Niitä on niin paljon ettei koskaan tarvia ostaa tässä elämässä …joulupukki on tuonut muumeja ja valitettavasti …nyt olen kehdannut sanoa ettei kaappeihin mahdu …niin ei tule thaikkulandia astioita tähän tupaan.
Vanhaa arabiaa saa kun etsii käytetyn tavaran liikkeistä ja ostin pellavaliinan verannan pöydälle kympillä ja on priimaa vieläkin.
Mä pidän kyllä kotimaista suunnitteluakin parempana vaihtoehtona kuin sitä, että sekin on tehty muualla. Mieluummin toki myös valmistus Suomessa, mutta ostaako kaikki sitten oikeasti niitä satojen eurojen vaatteita? En usko, vaan sitten ostetaan sitä bangladeshilaista. Tietty jos ei tarvitse ostaa mitään uutta tai ostaa vanhaa kotimaista kirpparilta, niin sehän on todella hyvä.
Ei kotimainen ennen maksanut satoja euroja ja varsinkin jos osasi hyödyntää kausi ale rekkejä ja tonkia…
NP collection oli mun ehdoton suosikki farkku paikka ja hollolan liikkeessä kävin aina kun oltiin huudeilla…
nyt kun ei oo työelämässä niin olen laittanut paljon vaatetta kiertoon. Kotona piisaa verkkarit ja kylillä asteen paremmat. Kotimaisuus oli minulle arvo ja oletin että työllisyyden vuoksikin mutta kotimaiset putkat antoi piut ja paut ja vain hinta on disaingin vuoksi järkky vaik tuote on samaa. Marimekon T-paita 90 e on ihan sama kuin prisman 19 e.
Puusta on kehitelty aineksia vaatteiden tekoon, eikö tuo olisi hyvä mainosvaltti vaatteiden myyntiin kun alusta alkaen olisi kotimaista ihan kokonaan…
Nyt oikein kyrsii katsoa uutisia ja sitä kuinka erdoani kiristää suomea ja suomi politikko kysyy vaan kuin syvään niiataan ? Onhan tuo totta et maassamme rikollisia suojellaan muttei turkki ja unkarikaan ole puhtoisia pulmusia.
Auton takalasin lämmittimen käyttö työautoissa ärsyttää, kun homma jää puolitiehen. Kun lumi vähän sulaa, se pitäisi poistaa. Kun se jää lasille ja jäätyy siihen, on vaikea lakaista lumia jääraitojen takia. Turhaan kuluu virtaa yrityksiin saada lasi sulaksi sen jälkeen.
Käytiin tänään oikein ostoskeskuksessa sulattaan auto …oli siellä muitakin samalla asialla ja onneks mentiin ajoissa.
Mutta ukkeli unohti pyyhkiä auton tiivisteet silikonilla ja kuivata …koton ei sitten sivuovi avautunut eikä kehdannut kiskoa ja nokkapelti valui jääpuikkoja …ei ko uusiksi huomenna …voi rähmä. Omassa tallissa kun on kesäauto + uusi lumilinko niin käyttöauto on ulkona kun siinä on webasto.
Turha reissu vaan ketutti onneksi saatiin ostokset hytin kautta ulos sentään:Wow:
Ennen sai jäisen auton ajaa lämpimään talliin sulamaan. Varsinkin matto on hankala, jää ei halua irrota millään konstilla. Tallissa sen sai sulaksi patteria vasten. Kun nykyiseen paikkaan muutettiin, on vain katos. Lämmin talli jäi satojen metrien päähän., jos se olisikaan enää siinä käytössä.
Isäntä jumppaa ulkona lumilingolla jotta saadaan auto pois parkista ja lyönpä vetoa että kun on valmista niin aurakuski tulee ja vetää metrin vallin tupaan kun ei osaa auraa kääntää …meidän vastapäätä tyhjä tontti minne lunta voisi auraa oikein kunnolla …mut lykkii ne mielummin meidän auton keulaan ja sisääntuloon tietenkin.
Eilen illalla oli tää palsta taas siinä tilassa että ei päästetty ja ei ollut turvallista ja plääplää…no sitten jo kirjoitin sähköpostiakin ja koneelta poistuessa ajoin päivitykset ja taas ollaankin täällä kaikkien kiusana :crazy:
Ylläpito teki eilen palvelimilla päivityksiä ja ainakin n. klo 21.45-24.00 päivitysten yhteydessä SSL-sertifikaatit olivat “rikki”, jolloin suojattua yhteyttä ei voinut sivustoille muodostaa.Siitä tuli sitten niitä ilmoituksia niille jotka yrittivät puutarha.netin sivuille tulla.
Itsekin sain sellaisen ilmoituksen eilen illalla ja välitin sen tiedoksi ylläpidolle. Tänään aamulla oli ylläoleva vastaus odottamassa.
Tehtiin jo jouluruoka ostoksia ja kaikkee ostettiin 300 gramman paketeissa ja nyt ei tartte mennä kauppaan enään ennen joulua et uudeksi vuodeksikin pizzaa voi laittaa ni sittenkää ei kauppaan tarvia ryysimään mennä…jipii…
Varmasti sote-uudistuksen vika, kun kaupungin autojen huolto ja korjaukset siirtyvät takaisin korjaamolle. Vuodenvaihteeseen asti on eräs talonmiehistä vastuussa autoista. On helppoa vaan soittaa hänelle ja hän hoitaa korjaukset ja huollot, hakee vain avaimet ja hoitaa homman. Taas palataan siihen, että varataan korjaamoaika ja tarvitaan kaksi henkilöä kuljettamaan auto sinne ja sieltä pois. . Toinen siksi, että korjaamolle on matkaa.
Uudenvuoden pommit …taas räiskyy ja koirat muuttuu ummikoiksi ja pelkää ulos menoa niin paljon et kyykkii sängynalla …
Emme ole rauhoittavia niille alkaneet alunperinkään syöttämään sen takia et jotkut posauttelee …koetetaan vaan pitää telkkua kovalla …jotta melu vaimentaisi ulkoa tulevaa räiskettä.
Ei vetoamus auttanut et jengi lahjoittaisi tulite rahat ukrainaan ja kunnioitettaisi täten niitä jotka kärsii… eipä tietenkään.
Kävin parissa paikkaa katsomassa et joko saisi jouluruusut halvalla ostaa pois kuleksimasta, toises oli jo menneet ja toises paikassa hintaa ei ollut tippunut lainkaan. Jotenkas olen ilman…en suostu kynittäväksi enkä juoksemaan pitkin kyliä vaan tyydyn osaani.
Eilen aukesi vain yksi ovi autosta, muut olivat jäässä. Se ainut ovi missä on avaimen reikä ja mihin olin laittanut ajoissa lukkosulaa. ![]()
Orava on taas päättänyt siirtää asumuksensa talon välikaton suojiin. Ärsyttävää. Se rapuaa vähän väliä seinää pitkin ylös ja alas. Ja käy syömässä pikkulintujen ruoat.