Tulipahan kahen kuukauvven sähkölasku 445 e.Yllätys,yllätys,kilovatti hinta piti olla 17.5 senttiä,niin piti.
Uusi hinta 50 senttiä,mitä!!! Soitto Wattenfallille,tieto hinnannoususta on lähetetty postissa ja ikivanhaan spostiin.Eioo tullu postia ja sposti kaatunuaikoja sitten.Ei kuulemma vaikuta,maksakaa.Voi helvett8 että risoo tuommonen,stanan rosvot.Eikä oo muuten ensmäinen kerta ku tällä seuvvulla postit katoaa.
Eihän kukaan tervejärkinen ota tuolla hinnalla sopimusta,hyi helvetti,pyh.
Karvari, voi itku. Ihan varmasti ”harmittaa” (
tähän voimasana:rage: ).
Onko teillä sähköyhtiön Appi? Siitä näet tämän hetkisen tilanteen realiaikaisesti, siis sähkönkulutus ja hinta.
Näkyy siellä myös sopimus ja koska se on tehty ja koska astunut voimaan. Tai ainakin pitäisi näkyä.
Minulla on Fortum ja Apissa näkyy kaikki niin hyvät ja huonot uutiset.
On siellä kaikki tiedotukset myös jotka kuulemma postitetaan ja s-postitetaan kotiin.
Fortumilta muuten soitettiin mulle viime viikolla ja yritettiin aivan väkisin saada mut ottamaan heiltä pörssisähkö. Se mimmi myi sitä niinkuin lehtimyyjät - sanoi asiansa hintoineen ja perusteluineen miksi tähän nyt pitäis tarttua, ja henkeä vetämättä jatkoi että mitäs sanot, laitetaanko tää tulemaan sulle myös.
Vasta kolmannella kerralla uskoi etten ota, ja sit lopetti tosi kyllästyneen kuullosena.
Mua tosissaan huvitti se myynti, olis ihan hyvin voinut olla jostain A-lehdiltä ![]()
Mut se puhelu herätti mussa sellasen ajatuksen että taitaa tosiaan olla nyt selkee suunta sähkön hinnoissa alaspäin kun yhtiöt yrittää väkisin saada itelleen uusia ees vähän aikaa jatkuvia sopimuksia.
Kyllä kansaa kuritetaan, vaikeaa ymmärtää tätä sähkösekoilua. Mulle tuli nyt lasku, 600 euroa. On siinä maksamista, saakohan näistä mitään takaisin? Vielä on pari kylmää kuukautta edessä.
Jotenki ei mahu kaaliin että uskovat että ihimiset maksaa tuommosen hinnan.Tuohan on ihan sairasta.
Meillä lokakuun lopussa loppu entinen sopimus ja tarijottiin uutta hintaan 17.5 senttiä,otettiin se.Mutta ilimeisesti ei saatu sillä hinnalla ku pari päivää.Årsyttää myös tuo postinjakaja joka toheloi,useita laskuja on jääny tulematta.
Puhelinoperaattorit sentään tulee vastaan tämmösissä tapauksissa,mutta Wattenfall ei tuu.
Postinjakajiin en oo luottanut vuosiin.
Kaikki maksut on e-laskuina ja ovat huolettomia.
Jos jostain tulee eka lasku niin pyydetään sähköpostiin ja muutan sen heti e-laskuksi jos on toistuva lasku.
Vielä kun verottajan laputkin sais muuten niin postinjakajia emme juuri tarttis.
Mainoksetkin näkee netistä jos niitä haluaa lukea.
Sanomalehtikin lopetettiin aikoja sitten kun saatiin se vasta illalla niin jutut oli jo vanhentunut.
Karvari, YLE uutisoi tänään tosta Vattenfalin hinnannostamisesta. Tieto ei oo mennyt n 2000 asiakkaalle. Korvaavat hintaa jälkikäteen. Lue tarkemmin YLEn sivuilta.
Kannattaa Karvari sun tehdä reklamaatio asiasta et varmasti saat sen rahallisen hyvityksen. Uutisessa haastateltu asiakas ei ollut ainakaan saanut mitään yhteydenottoa asiaan liittyen - ei ilmoitusta hinnannoususta postitse eikä meilitse, eikä myöskään tietoa Vattenfallilla asiassa tehdystä virheestä korvausmenettelyineen- , eikä asiakaspalvelustakaan tällä hetkellä ollut osattu hälle mitään infoa siitä antaa. Vattenfallin kuluttajaliiketoimintajohtajan mukaan kaikkien joita asia koskee olis pitänyt saada tietoa siitä ja korvaussysteemistä jo heiltä.
Nuu,luin tuon saman jutun.
As palavelussa olivat väittäneet että meille on lähetetty ilimotus postissa.Se,oliko sitä sitten loppujen lopuksi lähetetty on heijjän sanomisen varassa.Tottakai net väittää että on lähetetty,me ei voijja todistaa mitään ![]()
Tuollainen sama hinta meille tupsahti kvartaalisopimuksen myötä, tieto kyllä saapui, mutta tyly yllätys silti.![]()
Vaihdoin heti pörssisähköön eri yhtiöön.
Tosin vaihto meni mönkään, fortumin järjestelmä sekoili nimen kanssa, olen yli kuusi vuotta sitten vaihtanut sukunimeä avioliiton myötä ja silti pankkitunnuksilla kirjautuessa fortumilla tuli vanha nimi sopimukseen
Ihmettelin kun sopimus ei mennyt netin kautta läpi, vaan väitti meillä jo olevan sopimuksen.
En meinannut millään tajuta, kuka meille on sopimuksen tehnyt, kun ei oo minä eikä mieheni ja koirat ei osaa.
Lopulta selvisi, että “vanha” minä on tehnyt sopimuksen.
Tästä syystä sopimuksen vaihto vähän viivästyi ja elettiin ihan säästöliekillä.
No nyt pörssisähkö on ollutkin kohtuullisen hintainen, mutta säästöliekki jäi päälle, kulutus on 60-70% pienempi kuin aiemmin.
Olis ihan kivaa, kun ei kaikkien muiden maailman sekoilujen aikaan enää tämmösiä tarttis kummastella.
Tuli mieleen kanssa vanha nimi riesa kun monesti viralliset tahot kasari ja ysäri aikaan muunsivat mun ristimänimen aina muuksi ja moneen kertaan jouduin sanomaan et kastetodistuksessanikin nimeni on tämä eikä mikään Kirsti…
Joskus sama nimi aiheuttaa hauskuuttakin.
Pojallani ja minulla on täys kaimat turussa.
Minulle laitteli sitkeä mies whats apissa 2021 syksyllä viestejä. Oli vissiin ihastunut kaimaani ja halus tehhä tuttavuutta enemmänkin.
Olivat tavanneet toisiaan koiria ulkoiluttaessa ja jutelleetkin ilmeisesti.
Kyseli sitä sun tätä ja minä vastasin het että en varmaankaan ole tavoittelemanne henkilö. Väitti vaan että olempa minä ylpistyny viimenäkemästä. Turusta mainitsi oikein paikankin missä muka kotini olis pitäny olla. Mikään ei tehonnu että olis uskonu minua. Viimein sanoin että en enää vastaile mutta oma harmisi jos et saa oikeaan henkilöön yhteyttä.
Minulla on mies jonka kanssa lueskellaan näitä viestejä ihan toisella paikkakunnalla eikä missään Turussa. ![]()
Meillä vissiin kuluu sähköä liian vähän kun toissapäivänä soittivat että etäluettava mittari ei toimi. Eilen aamulla kävi mittarin vaihtaja ja totesi että mittari muuten toimii mutta etäyhteys ei, eivätkä pysty laskuttamaan. Isäntä valokuvas lukemia aamulla ennen vaihtoa ja niin teki myös mittarin vaihtajakin. Mielenkiinnolla odotetaan millainen lasku mahtaa tulla.
Tänään kävi naapurin mies linkoamassa ja hänelle oli käyty saman syyn takia vaihtamassa mittari tämän kuun alussa.
Mikähän lie oikea syy vai takkuaako vain yhteys tämmöisillä tuhnukeleillä.
Tuo mittari käy kuulema vaikka vaihtaisi pörssisähköön mutta ei meillä ole mitään tarvista vaihtaa.
Miulla vielä edullista sähköä. Kahden kuukauden lasku siirtoineen 162€.
Meilläkin vielä tää ja ens kuu pahuksen halpaa ja sitten rojahtaa pörssisähkö jos fortum ei muista meitä edukkaammalla … odotetaan et muutkin tarjoaa. Sitten seuraava riesa on elisa oy …ensin tulee sikamaisia muka tarjouksia ja sitten hieman parannellaan ja kun avataan toinen liittymä…niin sitten pärähtää …miksi näin ?
Appiukko lopetti 30 v tilauksensa hesarissa kun hinta vain nousi ja nousi eikä huomioitu pitkäaikaista asiakkuutta.
Aika jännää kun saalistin joulun jälkeen tammikuun alussa et poisto myyntiin ois tullut jouluruusuja vaan ei …täyteen hintaan loppuun asti …sitten ne varmaan viskeltiin bioskaan mielummin.
Mietittiin ukon kanssa juuri et mihinkä kaikki myymättä jääneet kiinakrääsät päätyy …samoin niinko kausi vaatteet joita liikkeissä on rekki kaupalla ?? Paljonko tuotetaan turhaan tavaraa vieläkin kun periaatteessa kauppias voi seurata ostojen määrää ? Joulukoristerihkamaa varmaan päätyy jätteeksi kuten paljon ruokaakin kun ei anneta hurstille ei seurakunnan ruoanjakeluun… Punalaputetut ruoat on miinus 30% MUT jos menee huomenna vanhaksi niin kyllä 50% HINNAN ALE olisi reilumpaa eikä menisi mitään bioskaan.
Tällaisia me taas mietittiin eilen kun illalla käytiin kaupassa ja minä lankesin 5.- euron pitkähihaiseen t-paitaan poisto korista…koton mietin et miksi ostin ? Ale rekit on kiusaus joihin joskus lankeaa vaikkei pitäisi.
PRISMAN KÄYTTÖTAVARA ALE -15% oli silkkaa kusetusta taas kerran kun isäntä luki mobiilitarjousena no me ostettiin uusi kastelukannu kotiin ja 3 pk viemärisuodattimia ja leivinpaperia …ei alea …voi rähmä …kyllä ennen sai nyt ei joten käynti lidlissä olisi riittänyt …
Oon jonottanut Nordeaan kohta kolme tuntia!!! Arvioitu jonottamis aika alkuun oli noin 14 min. Mikä ihme siellä voi mättää?
Bussilakko. Netissä poikkeusajot ilmoitettu. Normaali bussivuoro piti lähteä, ei sitten lähtenytkään. Tässä sitä kaksi tuntia kulutetaan aikaa.
Miesystävä ilmoitti aamulla, että hän hakee miut töistä. Sanoin ettei tarvi kun pääsen itse:(
Onneksi viikonloppu vapaa, en pääsisi töihin.
Ei mikään pankki halua enää asiakasta nähdä.
Mahdoton saada aikaa ja ovet konttoreista lukittuina.
Kaipaan kyllä kovin vanhan ajan pankkipalveluita.
Sama pätee kyllä muihinkin asiakaspalveluihin, kaikki asiat pitäis hoitaa etänä tai netissä.
Tällä menolla yksinäisyys sen kuin lisääntyy, kun ei nähdä ihmisiä lainkaan.
Ihmiset erakoituu, ruokakin tilataan enemmän vaan valmiiksi kaupasta laatikoihin pakattuina.
Mahtaakohan ihmiset kohta jo melkein pelästyä, kun näkee toisen ihmisen kasvokkain. :ermm:
Joo tänne kantahämeeseen kun muutettiin niin vaihdettiin pankkia taas kun velka loppui ja tääl oli ihka uusi pankki ja vakuutuksetkin laitettiin sinne ja se toimi pelkästään netti pankkina. Mut vakuutusyhtiön konttuuri oli kylillä niin aina pystyi asioimaan. Nythän se on myyty S ketjulle koko toiminto…no sekin sopii kun kortin käyttö ei mitään maksa.