Mua kyllä oikeasti ärsyttää postin “kulku”: äitini lähettämien siementen postileima oli 14.8. Helsinki. Tänne naapurikaupungin Espoon postilaatikkooni ne ilmestyivät 23.8.! 9 päivää!
Miksi muuten useimmiten kaikki Suomalaisten juhlat muuttuu doku ja melu -örvellyksiksi ? Venetsialaiset on nykyään sitä ja wappu ja pääsiäinen ja juhannus ja pikkujoulu ja vuodenvaihto…sitten tulee grillikauden avajaiset ja auto ja urheilu tapahtumat ja festareita kiertää nuorten juoppojen jengi…
Onneksi nykyään on netti ja voi kiertää nää suuret häppeningit kaukaa kun olemme alkoholittomia ja tinnitys ottaa koville jos melusaasteen eteen joutuu kuten nyt jouduimme jämsässä…
Jos esiintymään tulee joku kähisevä trubatuuri niin miksi se lyödään ulos jätti volyymilla kun yleisö se kaikki 30 h istuu vieressä ??? Emme älynneet lähteä kun oletimme hiljaisempaa musaa ja oltiin maksettu leiri sunnuntaille. Olimme tyhmiä …emme toisten jää vaikka olisi kuin pieni tilaisuus…
”Kähisevä trubaduuri”
Miraemmi, minäkin kävin aina nuorena Tavastialla! Kuunteletko sinäkin metallia?
Mä oon nyt siis NIIN TÄYNNÄ pätkivää nettiýhteyttä et voisin huutaa suoraa huutoa.
Kattelen ohjelmia iltaisin netin kautta näytöltä ja joka halvatun kerta joudun sammuttamaan puhelimen ja hakemaan yhteyden uudelleen ainakin vähintään 5 kertaa illassa. Yhden ohjelman aikana. Vähintään.
Jos mulle myydään nettiyhteys niin kyl sen on myös toimittava, h…tti !!! Oon ollut tietysti yhteydessä operaattoriini, joka on DNA- Ei ole kuulemma ongelmia joista olis muut raportoineet. Liekö vaan tuskastuneena poistuneet takavasemmalle kun ei se valittaminen mitään muuta ? En niele tätä iha hiljaa. Jos jostain maksan niin se on saatava.
Mut nyt ärsytti niin hirveesti et piti tänne avautua. Ei ees auttanut :sick:
Auttaako tuo operaattorin vaihto. Eikö niillä ole samoissa mastoissa lähettimiä tai vahvistimia… Itselläni netti pätkii usein mutta kestää vain minuutin verran kerrallaamn. Puhelin halusi katkaista puhelut myös toisinaan, siihen auttoi asetus missä puhelin valitsee automaattisesti alueen missä kuuluu parhaiten. Käytännössä siis niin että puhelut toimii 2-3 g alueella entisen 4 g sijasta.
Mulla on nyt löytynyt ratkaisu tohon netin pätkimiseen. Vaikuttaa toimivan.
Eli DNAn asiakaspalvelu soittaessani sinne otti välipuhelun tekniikkaan jossa selvitettiin asiaa, ja todettiin että taajuudet ovat vaihdelleet kovasti. Tää tarkoittaa käytännössä sitä että puhelin käyttää aina jotain vapaata taajuutta, ja kun taajuudet vaihtelee niin aina kun puhelin vaihtaa toisen taajuuden käyttöön, netti pätkäsee.
Netin saa takasin sulkemalla puhelimen kokonaan ja aloittamalla sit ihan alusta sieltä pin-koodista alkaen. TAI valitsemalla ensin puhelimesta "lentokonetila"n ja sitten poistumalla siitä, jolloin netti palautuu. Tämä on paljon nopeampi tapa palauttaa nettiyhteys.
Joo, me täällä sitten valittiin lentokonetila puhelimiimme monta monituista kertaa päivässä, pahimmillaan mulla pätkäsi netti yli 5 kertaa tunnissa. Aika ärsyttävää kun on kattomassa jotain ohjelmaa netin kautta ja koko ajan tulee netin ulkopuolelle suljetuksi.
Mun mies sitten pläräsi puhelintaan ja keksi ratkaisun joka tosiaan toimii ! Puhelimen “asetukset”, sieltä “mobiilidata”, sieltä “ensisijainen verkkotila”. Meillä oli valintana se että puhelin valkkaa useasta eri vaihtoehdosta sen mitä milloinkin käyttää. Nyt me valittiin sieltä vaihtoehto “Vain 3G”, jolloin puhelin ei enää vaihda taajuudesta toiseen vaan pysyy siinä valitussa. Ja TADAA - ei pätki netti enää ! Varmaan olis voinut valita jonkin muunkin vaihtoehdon ton 3G:n sijaan, mutta juttu on siis se että valkkaa jonkun joka todennäkösesti toimii, eikä anna vaihtoehtoja valittavaksi miten milloinkin.
Mulla läppärin ruudulla on edelleen välillä pientä nykimistä ja hidastelua, mut yhteys ei katkea. Nykiköön sillon tällön, kestän kyllä sen !
Kitikat, ole hyvä
Tilasin Pirtin kehräämöltä suomalaista harmaata pestyä villaa suurinpiirtein kohtuu hintaa. Kohtuu siis suomalaisittain, olisin saanut sillä kilohinnalla saksasta kaks kiloa postikuluineen. Aivan ihanan silkkisiä kiharoita, oletettavasti kainuun harmasta, ei ollut sitä suomenlampaan pikkukikkaraa. Mikäs tässä sitten ärsytti. Ärsytti se, että tuollaisen materiaalin karstaus perinteiseksi karstavillaksi on rikos, josta ehdonalainen on liian pieni tuomio. Materiaalin raiskausta. Mua alkoi ihan todella keittämään, kun niitä kiharoita sormissa silittelin ja muistelin millaista skeidaa oli se ainokainen sukkalanka suomalaisesta lampaasta, minkä olen sukiksi tehnyt.
Meillä telkkari on kenkkuillut jo pitkään. Välillä näkyy ihan hyvin, välillä ei. Sunnuntaina katsoin tanssikilpailun kuvasta joka oli pieninä, liikkuvina ruutuina ja palkkeina. Sen verran näin, oliko kuvassa tanssijat, tuomarit vai juontajat. Ääni oli vain vingahdus tai piippaus silloin tällöin. Sama juttu joillain muillakin kanavilla, jotkin näkyivät ihan hyvin, esim. Huutokauppakeisari. Eilen avasin telkkarin kokeeksi viiden jälkeen, näkyi kuva sekä kuului ääni.
Telkkari voi olla kunnossa ja vika on jossain muualla.
Meillä on netille suunnattu mimo antenni, Elisan mastolle noin 5 km. Tasaseen toiminut sen avulla, vaikka jokinaika sitten kännykän verkko katkeili siihen tahtiin, että poju laittoi kännynsä kotona sisäverkkoon, jotta diabetes-ohjelma toimisi. Sen ovat korjanneet. Telian antenni olisi päinvastaisessa suunnassa hieman lähempänä, mutta jää mäen taa.
3G verkko katoaa puhelimista …ja minäkin jouduin uusimaan puhelimen 4G malliin ja että otti pipoon…ostin halvan perus simpukan ja samanlainen appiukolle ja vaik on nokialainen niin ei saada appiukkoa oppimaan …onhan 84 v eikä koskaan sinut tietotekniikan kanssa ei edes uuden digiboksin kanssa…ollaan tehty lunttilaput …jotta pärjää .
Ollaan ukkelin kanssa mietitty miksi netissä iltikan sivuilla on nykyään jo pitkään ollut seksineuvoja ja retostellaan näyttelijöiden eroilla ja syrjähypyillä …ketä oikeasti kiinnostaa ? Seiskalehti on tätä varten…toki siis ohitan nämä mut otsikot pelkästään hyppää silmille ja menenkin kohtaan uutiset …
Reality ohjelmat kuuluu samaan katekoriaan ja töllöstä tulee varsin vähän oikeaa huolella tehtyä ohjelmaa, on siirryttävä takaisin kirjallisuuteen ???
Keräsin viimeiset kurkut (2 ämpärillistä) ja olen niitä hiljalleen säilönyt. Ärsyttää kun ohjeissa annettu nestemäärä ei riitä. Toisaalta tuntuu hölmölle tehdä kaksin tai kolminkertainen annos lientä kun sitä jää sitten yli…
Laita tänne ohje kiitos
Pyöräilin äsken pienelle suolammelle. Sinne on joku yhdistys rakentanut laavun, vessan, pitkospuita ym. Olisiko liikaa vaadittu, että kävijät kunnioittaisivat sitä edes sen verran, että roskat laitettaisiin roskiksiin?
Auto ei mennyt katsastuksessa läpi, pikkuvikoja oli. Esim. pissapojassa ei ollut tarpeeksi voimaa, rekisterikilven valo sammunut, apurungossa ruostevaurio. Voihan kakka, ja korjaamoilla ruuhkaa.
Autossani on mittari joka näyttää ajetun matkan, keskinopeuden ja jotain muuta nippelitietoa mutta ei mitään tärkeää mikä vaikuttaisi ajoon. Nyt se sitten lakkasi näyttämästä numeroita. Kävin kysymässä merkkiliikkeessä mikä olisi vikana. Eivät osanneet sanoa ja asian tutkiminen maksaisi 110 euroa tunnilta. Aika kallista, jäin miettimään asiaa.
Sain kehotuksen kun takavalot olivat himmeät. Uusien lamppujen hommaaminen oli melkoinen rumba ja aika kallis sellainen, mutta nyt löysin netistä artikkelin aiheesta. Vielä ei ole ongelmia, mutta tulevaisuudessa ainakin kokeilen, koska katsastuksessa nykyisin nipotetaan myös valojen kirkkaudesta. Kun olen katsellut autojen valoja parkkipaikalla ne ovat kaikki enemmän tai vähemmän himmeitä. Harvemmin näillä kulmilla poliisia näkee, mutta onhan se myös turvallisuus kysymys, että kaikki toimii.
Motonetin kiillotussatsilla muutamat umpiot kirkastettu. Ihan toimiva systeemi.
Minun juuri katsastettu auto alkoi temppuilemaan, tulin mersun perässä kotiin reilu viikko sitte. Moottorin aivot (ecu) on nyt työkaverilla suurennuslasin alla. Paas kattoen, saako juotettua, jos ei, niin romula kutsuu. Virallinen korjaus maksais 495 + postikulut. Oon maksanu tuosta kotterosta 400 nelisen vuotta sitten. Voi vaan arvailla, että korjataanko kovin kalliilla,
Ei tuu aivoista enää kalua, romuttamolle opelin tie vie. Sedälle soitin tuomion jälkeen. Taisi mennä kiltisti vaihtamaan sitikkaan talvirenkaita ja valmistelemaan katsastukseen. Melkein yhtä ruma kui tuo edellinenkin, mutta ihan oikeasti paku.
Televisio on temppuillut kesästä saakka. Alkuviikosta soitin antenniasentajalle ja hän lupasi tulla tällä viikolla ja soittaa ennen tuloaan. Ei ole kuulunut soittoa eikä näkynyt korjaajaa.
Onhan mahdollista, että on tullut jokin este tai hän on vaikka sairastunut. Silloin olisi voinut soittaa ja ilmoittaa, ettei pääsekään.