Mikä puuropäivä tänään on ,minä vain laiskasti keitin neljänviljan hiutaleista. Huomenna luultavasti riisipuuro uuniin.
Syön riisipuuroa vain kerran vuodessa, jouluna.
Samoin ja sillonki pakosta
Tattariohrapuuro on hyvää. Kuohukerma mukana.
Minkälaiset jauhot sulla on tuohon puuroon, mulla on jotain tattarisurimoita mutta pahoja ovat, ei oo käyttöä niille.
Mie laitan 1dl tattarisuurimoita, 1dl rikottuja ohrasuurimoita, 2tl suolaa, 2dl kuohukermaa.
N.6-8dl vettä. Neste vähän sen mukaan kuinka pitkään haudutan. Teen yleensä samalla uunissa kun teen muutakin. Tuosta tulee miulle neljä annosta.
Tuo Kurpan ohje näyttää hyvältä. Olen satunnaisesti ostanut tattarisuurimoita. Joskus mietin miks tämä puuro tms ei maistu hyvältä vaan omituiselta. Ja jostain selvisi että tattarisuurimot ei säily kauan hyvänä, maku muuttuu (säilyvyysaikaa en osaa nyt sanoa)
En voi ymmärtää että tuo maistuu hyvältä, pakko koettaa. Mulla ei oo mitään uunia vaan tavallinen liesi, kai se siinäki onnistuu.
Tavallisessa hellassa miekin teen. Uunissa kuori antaa makua.
Ok, pitääpä koettaa👏
Etikka voipi olla liian hapokasta … pestään tiskikoneella kuumalla ja runsaalla vedellä , konetiskiaineet on sinällään aika myrkkyjä. Nestemäiset turvallisempia koneelle ja viemäreille sanoi putkarit jotka sukitti meitin viemärit. kyökin viemäri sattui olemaan jotain iän vanhaa lyijypintaista ja se uusittiin kokonaan.
En edes jouluna vaan joko ohrapuuroa tai spletti puuroa…kotimaista.
Elimäen tähtiviljasta ostettua kaurahiutaletta pitänee hauduttaa kanssa pitkään…
Mut kaupasta ostettua splettiä tykkään hiutaleena ja manna versiona keittää.
Minä teen joulupuuron ja muutenkin riisipuuron korvikkeen kokonaisista kauranjyvistä.
Myydään nimellä ruokakaura kaupassa, haudutan reilun tunnin haudekattilassa, hyvää tulee.
Riisipuuro on paljon paremman makuista kuin ohrapuuro. Ohrasta teen pääasiassa uunipuuroa. Jos/kun teen niin teen heti monen päivän satsin. Ostan kotimaisuuden takia, en maun. Yhden paketin olen ostanut tuota kaurakorviketta. Saa jäädäkin siihen. Keittoaika ei ainakaan päde vaan pitää kypsentää pidempään kuin ohje kertoo. Ehkä valmistaja on venyttänyt tuota aikaa lähemmäs riisin keittoaikaa mutta ei se raaka kaurakaan mainetta nosta.
Riisi ja soija on kokonaan meillä pannassa koska hyviä kotimaisia korvaavia tuotteita on kauppa pullollaan.
En meinannut uskaltaa avata tv:tä ja niinhän siinä käy että tuollainen ääliö on Amerikan presidentti. Herran isä miten maailman käy kun tuollainen rupee vihapäissään huseeraamaan.
Samat sanat,ärsyttää typerät amerikkalaiset.
Kuulemma Teemu Selänne kannattaa Trumpia.
Toivottavasti on lähipiirissään ihmisiä jotka hillitsee hulluuttaan pikkuisen edes.
Boikotoimme muutoinkin hömppää kuten halloweeniä kaiken krääsän myynnin ja amerikka hömpän vuoksi, meillä on pyhämiesten pyhä jota kauppiaat ei kunnioita.
Ystävänpäivä krääsää ei meille tule kanssa, vähäisiä ystäviä pitää muistaa muutoin ja useimmin.
Mustaa perjantaita emme ymmärrä se on meillä älä osta mitään päivä.