Ärsyttää (alkaen 5.1.2021 ->)

Elisalla tehdään jotain huoltohommia, pitäisi olla ohi perjantai-iltana. Laskussa hyvitetään katkot.

Eilen Valokuitunen vaihto laitepäätteen,nyt netti ei toimi.
Asentaja tuhersi tunnin sen kans ja ihimetteli,hälle eioo käyny koskaan näin.
Nyt ei saa apua mistään ku on pyhä :grimacing::grimacing::grimacing::grimacing::grimacing:

Voi ei, onneks puhelimella pääset kummiskin.

Ja pädilla,on mobiilidata.

1 tykkäys

Nyt saatu asiat kuntoon.
Asentaja ei älynny resetoijja modeemia.
Ja sitten televisio,ei saa yhteyttä internettiin,eikä kelepaa salasana.Soitin pojalle,hän sano ettäku on resetoitu niin on tehasasetukset.Modeemissa oli salasana ja sitten saatiin yhteys.
Paits8 tv ei älynny yhteyttä,soitto LG:lle ja sieltä ohojeet että nyt taas pelittää.
Raivostuttaa et5ä tämmöstä sönkköä saapi selevitellä ja soitelka ja jonottaa joka paikkaan :grimacing:

Minä haluaisin nukkua ikkuna auki, mutta makkarin ja suihkuhuoneen ikkunan eteen tuli muovisuojat.
Ei edes keittiön ikkunaa voi avata, kun parvekkeenikkunaan tuli myös se muovisuoja.

Ärsyttää, kun viikonloppuna eivät tee mitään.

Reikä muoviin. “vahingossa”…

Kuinkahan kauan vielä kestää?

Parvekeremontit on haasteellisia tehdä kun ilmat on mitä on. On ollut kylmää ja nyt liian kosteaa ainakin täälläpäin.
Itellänikin on kaupungissa parvekeremontti menossa mutta ei haittaa kun ei tarte siellä olla muuta kuin käydä katsomassa.
Olohuoneessa on kaikki parvekkeen roina lattialla. Onneksi kulkevat parvekkeelle lasien kautta niin ei tarte jättää turvalukkoa auki eikä tunnistinta ottaa pois.
Vähän ärsyttää kun kävivät tekemässä kartoitusta niin mies tuumas että tällähän ei oikeastaan tarttis tehdä mitään.
Taloyhtiössä kun tehdään remonttia niin kaikki joutuu kuitenkin maksamaan neliöiden mukaan hinnan ja kaikille ollaan jotain tekevinään.
Parvekelasittomissa huoneistoissa on parvekkeet huonossa kunnossa.

Avasin olohuoneen pari venttiiliä, jotta ilma vaihtuisi.

Parvekkeen kaide ei ole vielä tullut ja parvekkeelle ei ole mitään asiaa mennä ja se on estetty.

Marraskuussa pitäisi päästä parvekkeelle.

Parvekkeen kalusteet on eteisessä ja makkarissa. Hyvin vähän on olohuoneessa.

Linnun pask.. rapuilla, paljon. Samettiruusun kukkia katkaistu ja multaa tonkittu pois ruukusta. :enraged_face: Ovat etsineet ruokaa nälkäänsä.

Kuulostaa ihan rastaiden vierailulta :frowning:

:grin: Lauletaanko?

Harakat ja varikset ja kuusikkonärhet
jos olis minun lintujani

Laulu Harakat ja varikset löytyy nuottijulkaisusta Karjalaisia kansanlauluja Kiihtelysvaarasta.

Olen oppinut tuon Harakat ja varikset ja tunkionärhe ne ovat minun lintujani versiona.

1 tykkäys

Variksia epäilen..

Pelkäisivätkö ne sotkijat käärmeitä? Ainakin harakanretaleet jättivät viime kesänä rauhaan kurpitsat, joiden raatelun olivat aloittaneet. Myös peitoksi suojattuun harsoon oli joku iskenyt nokkansa. Lapsilta jääneen lelukäärmeen lisäksi kyhäsin kaksi käärmeenkuvatusta, eivät repineet harsoa.

Mie olen vanhasta vesiletkusta tehnyt käärmeen näköisiä mansikkamaalle ja muuallekkin. Ainakin jotkut pysyvät poissa.

Yhtä käärmettä olen kokeillut, ei tehoa. Ei myöskään tehoa muovinen haukka roikkumassa. Pitää varmaan kokeilla jotain uutta käärmettä, vaikka vanhasta vesiletkusta.

Mulla oli rusakon lapset pistelly poskeensa kaikki rönsyleimun kukat metsänreunassa noin parin neliön alalta. Äsken huomasin että ville de lyon kärhön puolimetriset neljä alkua oli syöty poikki. Isosilmäinen verkko ympärillä niin työntävät päänsä läpi. Pikkusen otti pannuun mutta minkäs pirun nuille teet. En kerkee jokapaikkaan kahvinsakkojakaan kylvää.
Ukonkellot kelpaa myös mutta syökööt ne vaikka kaikki jos muut sais olla rauhassa. Eikä siinä kaikki niitä maisteluja näkyy pitkin pihaa. :grimacing:

Mua ärsyttää kun joku meillä kerää siemeniä eikä laita nimilappua minkä siemeniä on missäkin kipossa. Sitä luulee että kyllähäm nuo yhdet siemenet muistaa ilman nimeäkin.. Onneksi tapa on vähentynyt. Nämäkin siemenet näyttää kahvinporoilta…

3 tykkäystä

:sweat_smile: onneksi on joku muuki ku minä :+1:t3:
Helepostihan ne muistaa ku kattoo :joy:

2 tykkäystä