Ärsyttää (alkaen 5.1.2021 ->)

Kiitos kovasti teille!

Ostin bauhausista nelson siemeniä.
Mm kurkkuja, no kotona sitten huomasin, että toinen kurkunsiemen pussi on täysin tyhjä.
Pitää huomenna ajella uudelleen sinne, onneksi en edes avannut pussia, lueskelin vaan takaa, että montakohan taimea siitä pussista saa.
0 kurkkua olisi saanut, onneksi huomasin nyt, enkä sitten kun alan esikasvatukseen.

1 tykkäys

Mistä tiesit ettei oo siemeniä jos et avannut pussia?

Kyllä kurkussa on sen verran isot siemenet, että jotain edes tuntuu pussin läpi.
Tuo on ihan litteä, ei tunnu edes sellaista sisäpussia, mitä noissa välillä on.

1 tykkäys

Olipa hienoa että että hoksasit, minä en olis älynny. :+1:

No nyt sitten avasin sen, eikä ainoaakaan siementä ollut.
Tuskin sitä enää kukaan uskoo, meni sitten nekin rahat hukkaan. :confounded:

Melkein 6 euroa tyhjästä pussista, kyllä ottaa pattiin.

Nyt tämä meni kyllä sen verran mönkään, että en taida jaksaa ajella kauppaan, 40km matkaa kuitenkin edestakasin, menee jo bensaan sen pussin verran rahaa ja ärsyttää, niin ei huvita.
Antaa mennä omaksi tappioksi, äänestän jaloillani ja jätän tuon kaupan jatkossa väliin.
Lopetin tokmannilla käymisen myös, kun kolme kertaa oli virhe maksamisissa, loppui huumori siihen kauppaan.

Ekaa kertaa elämässäni törmäsin tämmöiseen ilmiöön, jatkossa pitää muistaa hölskyttää pussit, että onko jotain sisältöä.

Laita palautetta Nelsonille,voi auttaa.
Tai jossei niin saavapahan palautetta.

En ole kyllä ikinä tyhjää pussia nähny, harvinaista kyllä on. Pienempi harmi mutta harmi kuitenkin. Enemmän on tullut eteen pilaantuneita sipuleita. Joka kaupassa sattuu jotain. Palaute pitää tehdä, jotta ei toistu. Mulla kerran huulikiille haisi pahalle, oli jotain vikaa, ja vaikka ei ollut kuittia niin sain uuden.

Kannatan tätä. Laitoin joskus palautetta Nelsonille huonosta itävyydestä ja tulivat kyllä hyvityksen muodossa vastaan. Tästä n. 5 vuotta aikaa.

Ja eihän tuo “syy” suoranaisesti viimeisen myyjäliikkeen ole, jos pussi on ollut tyhjä jo “tukulla”.

Kyllä minä sen tajuan että ei myyjäliikkeen vika ole.
Nehän on laatikoittain siinä hyllyssä.

Ehkä tämä on vaan se kuuluisa “kamelin selkä katkesi” ilmiö, kun on kuusi viikkoa kärvistellyt kipeän käden kanssa tekemättä mitään.
Ja avot kun aiot tehdä jotain kylvöjä menee sekin mönkään.

Mun tuurilla taitaa olla paree ostaa ne muutama taimi ihan valmiina taimistolta. :wink:

Meillä kaappipakastin taitaa vejellä viimisiään.
Vajaa kymnenen vuotta vanha ja on ollu jo usiampi ongelma.
Whirlpool merkkinen,pitäs olla muka hyvä :roll_eyes:
Onko tämä nyt sitä että nyky kodinkoneet kestää sen 5+ vuotta ja sitten taas uus :grimacing::grimacing::grimacing:

Nyt pytyttää, telkku näkyy vain pätkittäin ja netti toimii vain erittäin hitaasti. Jono Elisan vikailmoitukseen olisi kestänyt 40 minuuttia. :no_mouth: puutarhanetti toimii vähän nopeammin… :blush:

Niin tuttua, niin tuttua :unamused:

Sohvis ja Chali, myös täällä niin tuttua. Mulla auttoi kun vaihdoin Teliaan. Se on tosi pienestä kiinni, ainakin vaikuttais siltä täällä maaseutumaisella alueella. Meillä saattoi ehkä ihan vaan metreistä olla kyse siinä kuinka yhteys pelasi.
Se on vaan omalla kohdalla kokeiltava minkä operaattorin mastot on juuri oikeanlaisesti suunnatut siihen sun omaan paikkaan nähden.

Mut se v…tutus kun koko ajan yhteys pätkii ja joudut alusta aloittamaan, vain joutuakseni toistamaan koko homman uudelleen muutaman minuutin - muutaman kymmenen minuutin, tai jos hirmu onnekas oot niin ehkä tunnin kuluttua :rage:

Elisa lopetti kuparijohtonsa helmikuun lopussa. Sen jälkeen yhteydet huononi vähän mutta nyt ne on välillä olemattomat olleet eilen ja tänään. Huomena poikkean Elisan palvelupisteelle samalla kun käyn kaupassa. Epäilen että tarjoavat 5g liittymää nykyisen 4g tilalle.

Minä myös kävin Elisan infotiskillä ja valitin.
Lopputulema oli että senhetkinen 5G liittymä vaihdettiin 4G liittymäksi koska tuli ilmi että meilläpäin 5G ei vielä toimi ihan niin kuin pitäisi :face_with_symbols_over_mouth:

Minulla puhelin ei aina toimi 4G alueella, sen pitää saada itse valita millä alueella toimii. Siis 2, 3 tai 4G alueella.

On se tosi hullua, asumme tyttären kanssa vierekkäin ja mulla DNA joka toimii hyvin. Hänellä rupes DNA temppuilemaan niin vaihtoi Teliaan. Miten voi näin pienellä välimatkalla yhteys toimia noin eri lailla?

Mulle sanottiin että se voi olla kymmenestä metristä kiinni. Tukiasemalta lähtee ne signaalit ja tukiaseman suuntaus on tärkeää. Vaikka suuntaus olis ok, niin jos tukiaseman ja kodin välissä on jotain joka estää signaalin etenemisen (vaikka kallio) se voi olla syy.
Mulla oli niin että tukiaseman suuntaus ei ollut ihanteellinen taloon nähden, periaatteessa toimiva kuitenkin. Netti pätki. Operaattori sanoi ettei se voi olla avuksi ja kehotti kokeilemaan jotain muuta operaattoria. Kokeilin Elisaa ja tilanne heikkeni entisestään, puhelutkin alkoi pätkiä sisällä ollessa. Mä kuulin mitä mulle puhuttiin mutta vastapuoli ei saanut mun puheesta mitään selvää pätkimiseltä. Se johtui kuulemma siitä että signaali tuli meille heikkona. Se läpäisi seinän tullessaan eli kuulin tulevan puhelun, mutta signaali ei enää jaksanut läpäistä seinää takaisin jotta vastapuoli kuulisi mitä sanon.
Vaihdoin Telialle ja nyt ei netti pätki enää niin paljoa (pätkii kyllä edelleen, talo on jonkinlaisessa katveessa) ja puhelut pelaa normaalisti sisällä ollessa.
Telia osoittautui myös kaikista kokeilemistani vaihtoehdoista (DNA, Elisa, Telia) kuukausihinnaltaan halvommaksi joten mulla on nyt kaikinpuolin paras vaihtoehto käytössä tämän kodin sijaintiin nähden.

Mulla ongelmat alkoi siinä vaihteessa kun 3G-verkot ajettiin alas.

1 tykkäys